WD40 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hei har hatt et problem i det siste med at PC'n plutselig kræsjer, det har resultert i at diverse windows filer blir ødelagte slik at jeg må kjøre chkdsk. Har også hatt problemer med at nettleserene (firefox/IE/opera/chrome) kræsjer også, samt at det blir noe feil med antivirus (nod32 og avg ved forrige installasjon). Problemene ble heller ikke borte etter 2 systemdisk formateringer. Specs: MSI P35 Neo-F Intel Core 2 Duo E6550 Sapphire Radeon HD2900 Pro Crucial Ballistix PC6400 2x1024MB Noen som har noen innspill på hva som kan være galt? Virus? Hardwarefeil? Noe jeg gjør feil? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Vanskelig å si hva du gjør feil, når en ikke vet hva du gjør! Gir du minnebrikkene rett spenning og kjører de på rett frekvens? Har du lagt til noen nye komponenter? Sitter alle kablene skikkelig og er de hele og pene?/prøv med andre Sitter minnebrikkene skikkelig? Oppdater bios! Ellers så er det prøving og feiling som gjelder. Om du tror det er noe galt med disken må du prøve med en annen disk eller i alle fall sjekke disken. Minnet kan du sjekke med memtest. Stabilitet kan du teste med prime 95. Sjekk varme på komponenter/går alle vifter osv Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Gir du minnebrikkene rett spenning og kjører de på rett frekvens? Har kjørt overklokket siden jeg fikk PC'n for snart 1 år siden, samme innstillinger. Har du lagt til noen nye komponenter? Nei Sitter alle kablene skikkelig og er de hele og pene?/prøv med andre Dette kan jeg sjekke ut.. Sitter minnebrikkene skikkelig? Jepp Oppdater bios! Ser ikke helt at det er nødvendig for en fungerende PC Ellers så er det prøving og feiling som gjelder. Om du tror det er noe galt med disken må du prøve med en annen disk eller i alle fall sjekke disken. Minnet kan du sjekke med memtest. Stabilitet kan du teste med prime 95. Kjørte ORTHOS for noen mnd siden, ga meg etter 8 timer. Sjekk varme på komponenter/går alle vifter osv Lite varme og viftene går Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Andre ting: Prøv med annen PSU. Annet hovedkort/ofte disse som tar kvelden Prøv minnnebrikkene i andre slotter Jeg ville ha oppdatert bios. Maskinen fungerer jo åpenbart ikke selv om den en gang har det. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Det rare er at jeg har kjørt Ubuntu i 1 døgn på den pcn og den har ikke kræsjet en gang. Kan jeg ha et virus på den andre disken min med filmer og musikk som angriper systemet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå