simalarion Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jer er en erfaren gamer++ er 28 har spilt siden vic 20, nå er jeg kresen å mener at dagens spill har minst spillglede av alle epocene jeg har vært mellom. Har hardisken full av nye spill, men jeg spiller dem aldri mer en 12 time++ før jeg blir drit lei som splinter cell-blir utrolig fort ensformig å kjedelig, age of mythology- ahhhh denne sankingen av gull å trær orker ikke mer (da kan du ta med resten av gjengen av slike type spill), hvor ble de av de dødskule slåsspillene som int karate og et eskempel till det mest hjerndøde spillet noensinne laget dungeon siege (helt utrolig!!!). Så Kann noen gi meg noen titler med spill glede og orgenalitet, som enten er på vei eller er kommet denne uka?? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 har samme feelingen jeg og, grafikken blir bedre med årene men spillene bare dårligere, men det kommer fortsatt noen få spill som er bra. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 CM! Ja! Championship Manager 4. Her er det ingen fancy grafikk eller noe unødvendig bullshit. Eller kanskje Master Of Orion 3? Eller kanskje du burde vurdere Xbox, så kan du kjøpe så mange slåssespill du bare orker! Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 CM! NEI Warcraft III derimot Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 ... mener at dagens spill har minst spillglede ... Har hardisken full av nye spill, men jeg spiller dem aldri mer en 12 time++ før jeg blir drit lei ... ahhhh denne sankingen av gull å trær orker ikke mer (da kan du ta med resten av gjengen av slike type spill)... da tror jeg ikke du har helt sansen for RTS i det hele tatt, joa det bryter med det du sa om unødvendig grafikk kanskje og sanking av gull og trær, men allikevel: jeg har spilt WarCraft3 på battle.net helt sia det kom ut og jeg er NO WAY NEAR å gå lei. blir det for mye av vanlig spill kan en alltids finne en av de maaaange tusen custom-map'ene som byr på veldig mange forskjellige opplevelser. gleder meg som en liten unge til Frozen Throne kommer ut. har du prøvd det, okaj - i rest my case. men hvis ikke er det virkelig verdt et forsøk! --- edit: wow, vi posta likt, Nidhogg! Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Sliter med samme problemet selv. Har spilt pc-spill i 13 år nå og begynner å bli veldig kresen på spilla. Jeg har 3 spill jeg spiller online, MoHAA, BF1942 og Soldat (sistnevnte har jeg nettopp begynt med og det er bare genialt!). BF1942 var det siste jeg anskaffet meg og på mange måter ble jeg utrolig skuffet. Selve konseptet ved BF1942 er jo imponerende og veldig bra gjennomført men grafikken synes jeg i enkelte tilfeller var lite imponerende. Fysikken er jo også veldig bra laget men bevegelsene til fotsoldaten synes jeg er klossete. Men mod'er ser ut til å bli redningen til BF1942. Desert Combat er jo skikkelig kult og det er flere andre rå mods i siktet. MoHAA er grunnen til at jeg er så kritisk til andre FPS-spill. Stemningen og grafikken i spillet har gjort meg mer kritisk. Bevegelsene i MoHAA er også veldig bra i forhold til lignende spill. Mange har reagert på at man beveger seg sakte. Det syntes jeg og i begynnelsen men å nå gå tilbake til SoF2, RtCW eller andre er helt uaktuelt. Det er jo helt idiotisk hvordan man løper og hopper i disse spilla! Det kan være en litt merkelig overgang men etterhvert føles det mye mer naturlig (blant annet speed vs. våpen som man merker veldig godt). Soldat er jo rett og slett bare gøy! En vellykket blanding av Worms og Counter-Strike. Har ikke linken til download-siden (spillet er på bare 9 mb) men søk etter "Soldat" i www.udpsoft.com/eye sitt forum så skal du finne den der. Dette er jo ihvertfall 2 kjente spill som du helt sikkert kjenner til, hvis ikke: Prøv dem! Soldat er nesten et must P.S. Hvis ikke, skaff deg en joystick med FF og kjøp MechWarrior 4: Mercenaries Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Så lenge folk fortsetter å være så dumme at de kjøper all den møkka som blir laget i dag, uten å lese reviews, eller ikke tro på hva de 15 siste omtalene sier om at det er så dårlig (fordi de selv synes bildene ser så flotte ut), så lenge folk kjøper all den utrolig bedritne listemusikken fra studiopakke artister og grupper, så lenge de gjør slikt har de ikke engang noe de skulle ha sagt - fordi de er selv med å på gjøre spillmarkedet gjennområttent ved å stort sett bare kjøpe lettvinte spill med bra grafikk og drite en lang marsj i spillbarhet og varighet. Jeg blir litt skremt av folk som kjøper et nytt spill i uka, og som ikke engang setter seg ned og tenker: "Hvorfor må det være slik?". Heldigvis finnes det fremdeles entusiaster blant utviklere, som ikke bare haler fram en utbrukt grafikkmotor og tilføyer litt ditt og datt som alle andre spill har hatt i minst 10 år. Så lenge entusiastene er der, er det fremdeles håp for fantastiske spill med så god spillbarhet at man koser seg med dem i mange måneder, opptil fler år. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg blir litt skremt av folk som kjøper et nytt spill i uka, og som ikke engang setter seg ned og tenker: "Hvorfor må det være slik?". Heldigvis finnes det fremdeles entusiaster blant utviklere, som ikke bare haler fram en utbrukt grafikkmotor og tilføyer litt ditt og datt som alle andre spill har hatt i minst 10 år. Så lenge entusiastene er der, er det fremdeles håp for fantastiske spill med så god spillbarhet at man koser seg med dem i mange måneder, opptil fler år. Godt sagt! Lenke til kommentar
CAH1 Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Så lenge folk fortsetter å være så dumme at de kjøper all den møkka som blir laget i dag, uten å lese reviews, eller ikke tro på hva de 15 siste omtalene sier om at det er så dårlig (fordi de selv synes bildene ser så flotte ut), så lenge folk kjøper all den utrolig bedritne listemusikken fra studiopakke artister og grupper, så lenge de gjør slikt har de ikke engang noe de skulle ha sagt - fordi de er selv med å på gjøre spillmarkedet gjennområttent ved å stort sett bare kjøpe lettvinte spill med bra grafikk og drite en lang marsj i spillbarhet og varighet. Jeg blir litt skremt av folk som kjøper et nytt spill i uka, og som ikke engang setter seg ned og tenker: "Hvorfor må det være slik?". Heldigvis finnes det fremdeles entusiaster blant utviklere, som ikke bare haler fram en utbrukt grafikkmotor og tilføyer litt ditt og datt som alle andre spill har hatt i minst 10 år. Så lenge entusiastene er der, er det fremdeles håp for fantastiske spill med så god spillbarhet at man koser seg med dem i mange måneder, opptil fler år. Ja det var faktisk et veldig godt poeng! Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg er også en av de som har spilt helt siden C64-tiden og opplever også at veldig få av spillene idag gir meg noe særlig. MEN en tanke slo meg: Kan det være at jeg rett og slett har blitt lei av spill generelt etter å ha spilt dataspill i 17-18 år...? Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Master of Orion 3, ekstremt underholdende og varer lenge, nyskapende! eller gode gammel Deus Ex kan du ikke si nei til Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Ok, de her er ikke akkurat rykende ferske, men de er glimrende for det: - Baldur's Gate 1 & 2 - Icewind Dale - Planescape: Torment - Quake 2 og 3 (på internett) - Half-Life - Deus Ex - NoOne Lives Forever 1 & 2 - Commandos 1 & 2 Hvis du ikke er så vanvittig glad i resource-management innen strategispill, så er det vel ikke så mye slikt i Medieval: Total War? Spill som snart kommer, og som jeg gleder meg til, er Hidden & Dangerous 2 og Republic: The Revolution. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg er også en av de som har spilt helt siden C64-tiden og opplever også at veldig få av spillene idag gir meg noe særlig. MEN en tanke slo meg: Kan det være at jeg rett og slett har blitt lei av spill generelt etter å ha spilt dataspill i 17-18 år...? Det er individuelt da. Er du lei av å kjøre bil etter å ha gjort det i 20 år? Neppe. Er du lei av å gå tur i fjellet etter 30 år? Ikke om du er glad i natur o.s.v. :wink: Så det er nok ganske individuelt. Nå er ikke dataspill bare det da. VR kom som et moteblaff for mange år siden, og jeg vil aldri glemme den første gangen i en VR stol styrt av en Amiga 4000 på et eller annet tivoli (tror det var Tusenfryd). Grafikken var mildest talt elendig, men fy fader så moro å kunne se i alle retninger etter at buggyen jeg kjørte kræsjet mot en vegg i top speed i arenaen og ble slynget høøyt opp i luften... Jeg snudde hodet og så ned på bakken som kom farende mot meg.. folk som så på gispet høyt da de så på en ekstern skjerm! lol VR vil komme tilbake, og da vil det komme for å bli. VR med bedre grafikk og tracking, og nå headset med ekte surround, vil bli en revolusjon for dataspill når det blir tilgjengelig for hjemmebrukermarkedet. Da vil man ikke bare kunne spille uhyggelig realistiske skrekkspill (som kanskje t.o.m. vil bli forbudt, hjernen vår er veldig enkel å narre til å tro at noe er ekte når det ikke er det, blant annet med VR), jakt spill, sightseing i Hong Kong (!!) eller Mount Everest, kajakk ned de farligste stryk, adventure spill, MMORPG's o.s.v. *Jim Carrey stemme* "There's no end to the possibilities!" haha ok så høres jeg ut som en fanatiker, men tro meg, jeg er ikke det. Når du tror du er lei dataspill nå, er det ikke akkurat usunt å ta en pause på noen år, og når du da kommer tilbake vil (forhåpentligvis) veldig mye ha skjedd. BTW -- Jeg tror ikke VR kommer tilbake med det første, så det er sagt. Det er en veldig dyr teknologi, profesjonelle headsets koster fra 100k og oppover. Men, tenk på plasmaskjermer. De var fantastisk dyre, prisen var i nærheten av NASA's budsjett for å overdrive litt, men nå daler prisen kontinuerlig samtidig som de blir bedre. Lenke til kommentar
eught Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Fallout 1 og 2, Arcanum. Alle 3 er glimrende RPG spill (grafikken kan diskuteres dog, men det virker som du var en type som brydde seg mer om gameplay enn grafikk). Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Fallout 1 og 2, Arcanum. Alle 3 er glimrende RPG spill (grafikken kan diskuteres dog, men det virker som du var en type som brydde seg mer om gameplay enn grafikk). fallout2 og half life er tidenes 2 beste spill, shadowwarrior, starcraft, battlefield og transport tycoon deluxe er hakk ihjel :smile: . Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Dette faller nok ikke i god jord men jeg for min del elsket Black & White. Revlusjonerende AI, ekstremt nyskapende og i tillegg hadde det grafikk som fungerte helt bra. Har sett noen screenies fra B&W2 og kan bare si at det ser helt utrolig ut. B&W er nok det som har gitt meg mest når det gjelder pc-spill! Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg har aldri vært en stor fan av resource management, og har derfor holdt meg mer eller mindre unna strategispill (bortsett fra Starcraft og AOE). Prøvde Black & White da det kom ut fordi det i anmeldelser ble hevdet at "i dette spillet bestemmer DU hva som skal skje, når det skal skje" etc. Ble veldig skuffet da jeg prøvde det, og føler at dette spillet mer eller mindre er en helt vanlig RTS forkledd i flott grafikk og en enorm hype. Særlig skuffet ble jeg da jeg fikk oppdrag som "save the village from starvation by giving them a large amount of food" - skulle ikke dette være et spill hvor det var opp til spilleren selv å velge om man skulle være god eller ond? Lenke til kommentar
tåa Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Vent på Enter the Matrix! Det kommer til å bli ett fett spill! Jeg skal i alle fall kjøpe det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå