Khogn Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 I det siste har det blitt plutselig veldig populært å drive med "retrogaming", dvs. å spille aktivt gode gamle spill. Mange gamle spill -oppusset eller ei- dukker opp på de nyeste konsollene, og onlinetjenester som Steam og GOG.com tjener fett på å gi ut på nytt det som dessverre ble glemt. Det er ikke bare nostalgifaktoren. Mange yngre spillere har også oppdaget at spillene "før i tiden" var mye mer "undergrunn" enn de er nå, og det var derfor lettere å prøve seg på nye idéer og å ta sjanser i stede for å gå for den samme vanlige oppskriften som garantert vil selge godt og dekke de store utgiftene som utviklingen av et nyere spill skaper. Hadde det vært en idé å opprette en seksjon i forumet dedikert til spill som kom ut før 2000, uavhengig av plattform? Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Så er bare spørsmålet om det er behov for det? Jeg mener nei. Ikke mange tråder om gode, gamle spill på forumet etter det jeg har sett. Så tipper Gamer.no også sier "nei og at dersom situasjonen skulle forandre seg, skal de ta det opp til vurdering". Lenke til kommentar
Changis Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 nå er det da allerede et slikt forum på retro1.no Lenke til kommentar
Pandyen Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg heller syntes ikke at vi burde ha et retro forum. Føler at det bare tar plass, det er ikke så mange som snakker om gamle spill nå for tiden. Føler jeg da Men bra foreslått da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå