DrDoogie Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Hepp. Skal nettopp til med aa sammenligne cdparanoia og eac, og lurer litt paa om det enten: *er en maate aa fjerne pre-gaps paa, slik at man slipper "hopp" fra track til track i cdparanoia *er en maate aa lage EN fil av en cd for deretter aa legge til indexer(subtrack position in track) slik at man kan skippe fra track til track og samtidig unngaa pre-gaps med aa ha hele cd'en i en fil Dessuten lurer jeg paa hvordan jeg kan vaere SIKKER paa at cd'en har blitt rippet perfekt. Jeg kan jo lese den hundre ganger uten antydning til feil, men hvordan vet jeg at det ikke er en DEL av konspirasjonen ? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Hepp. Skal nettopp til med aa sammenligne cdparanoia og eac, og lurer litt paa om det enten: *er en maate aa fjerne pre-gaps paa, slik at man slipper "hopp" fra track til track i cdparanoia *er en maate aa lage EN fil av en cd for deretter aa legge til indexer(subtrack position in track) slik at man kan skippe fra track til track og samtidig unngaa pre-gaps med aa ha hele cd'en i en fil ? Det med hopp er en innbygget feil i mp3-formatet, så det er vanskelig å gjøre noe med (regner med det er mp3 du snakker om, gap skal ikke være noe problem med feks wav), det fins en no-gag-kommando i lame, men den er ikke anbefalt, funker ikke helt som den skal. Ellers så skal det var det noen som sa at man knn bruke cue-filer(?) til å få gapless, men jeg vet ikke om dette gjaldt utbrente cder eller på maskina. Jeg personlig bruker en winamp-plugin, som faktisk funker (i motsetning til de fleste andre plugins som prøver å løse problemet), mp3-splice. AtW Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Vi bumber foerste og siste gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå