Gå til innhold

Prisane på DVD

afirm

Anbefalte innlegg

Kva trur de kjem til å skje med prisane på DVD framover?

Prisen kjem vel til å gå ned, men kor lenge er det til dette vil skje?

Hugsar då DVD kom så gjekk det ei stund før prisane på VHS vart dumpa, men når det først var dumpa så vart prisane heilt ned i 10kr pr stk.

Når vil vi når det punktet at BD tek heilt over? Vil ikkje dette skje pga BD-spelarar kan spele av DVD?

Berre nokon spørsmål eg har på ein regnfull laurdag. Nokon andre som har tankar rundt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror personlig ikke vi vil skje den voldsomme dumpingen i pris som vi så på VHS.

Som du selv sier så kan jo BD-spillere spille av DVD, og de vil nok tape store penger på å selge DVD såpass billig. (det vil ødelegge salget av Blu-Ray disker)

DVD har jo blitt en god del billigere. Husker utmerket at jeg måtte ut med en 179kr for en ny "storfilm" på DVD. Det samme koster nå Blu-Ray.

Lenke til kommentar

Jeg tror prisene på DVD stort sett er så lav som den kan og bør være, i hvert fall i den billige enden av skalaen. Det kan hende at prisene blir litt likere, men ellers tror jeg ikke det er rom for så mye mer. Blu-Ray må forte seg ned på DVD-nivå hvis det skal ha noen sjanse, men inntil videre tror jeg ikke det blir noen dumping av førstnevnte. HD er fortsatt for spesielt interesserte, selv om jeg egentlig ikke tror det skal så mye til for at folk får øynene opp for at kvalitetsspranget faktisk er større enn det i sin tid var fra VHS til DVD.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg tror vel kanskje ikke prisene på nye DVDer vil synke så mye mer, i alle fall ikke ennå. Men de vil nok gå fra full pris til nice price raskere, noe vi også ser allerede nå.

DVD har jo blitt en god del billigere. Husker utmerket at jeg måtte ut med en 179kr for en ny "storfilm" på DVD.

179 kr var jo latterli' billig. Jeg husker da jeg startet å kjøpe mine første DVDer, for rundt 8-9 år siden, var det ikke uvanlig å betale nærmere 250 kr for en ny film. Og det var mye penger for en som var finansiert av Statens Lånekasse.

Lenke til kommentar
Jeg tror vel kanskje ikke prisene på nye DVDer vil synke så mye mer, i alle fall ikke ennå. Men de vil nok gå fra full pris til nice price raskere, noe vi også ser allerede nå.

DVD har jo blitt en god del billigere. Husker utmerket at jeg måtte ut med en 179kr for en ny "storfilm" på DVD.

179 kr var jo latterli' billig. Jeg husker da jeg startet å kjøpe mine første DVDer, for rundt 8-9 år siden, var det ikke uvanlig å betale nærmere 250 kr for en ny film. Og det var mye penger for en som var finansiert av Statens Lånekasse.

Nye filmer koster jo ofte mer enn 179kr selv nå. Jeg husker også godt de første DVD-filmene som kom. Husker jeg betalte over 200kr (rundt 250) for Matrix og Rush Hour for snart ti år siden. Husker også godt hvor sjokkert jeg ble. På den tiden var jeg vant med VHS, og når jeg poppet Rush Hour inn i PC'en og spilte av, var det mer som å se på mennesker gjennom ei glassrute enn å se på en film. Bildet var så klart, og lyden var så skarp. En av de få gangene jeg virkelig kan si at jeg har blitt 'blown away', omtrent bokstavelig talt.

Personlig tviler jeg på at prisene på filmer vil synke mye mer enn de har gjort i USA og England. Hele verden utenom Norge, egentlig. Prisene i Norge kan - og bør - derimot senkes betydelig. Blu-Ray prisene bør også settes ned her, ellers vil Blu-Ray ALDRY slå an her til lands. Folk gidder ikke betale 250kr for en film hvor de knapt ser forskjell fra en vanlig DVD på sine 32" TV'er.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...