Gå til innhold

the golden compass, kommer det en oppfølger?

morgan_kane

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppfølgerne er satt på vent inntil videre:

http://www.imdb.com/news/ni0587270/

Om de aldri blir noe av er det kanskje like greit. The Golden Compass herpa mye av det som er fantastisk med bøkene. Synd, for det er snakk om noe av det aller beste som er skrevet av fantasy noensinne. Jeg holder Mørk Materie høyere enn Ringenes Herre, for å si det sånn.

Det er tre bøker, og hvis du ikke har lest dem er det bare å beine til bokhandelen. Tror Norli har softcoverne til 99 kroner stykket.

http://en.wikipedia.org/wiki/His_Dark_Materials

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Men for de av oss som ikke har lest en eneste bok, så var dette god underholdning og jeg likte filmen veldig godt. Selv om det ble utrolig mye oppramsing fra min kjære, over ting som filmen manglet og gjorde feil i forhold til bøkene. =)

Lenke til kommentar

Hmm... i den artikkelen det blir henvist til står det at finanskrisen er en av årsakene. Har lest at den pr. i sommer var kansellert grunnet enorme protester fra katolske kretser, og pr. 18 juli var ikke noe kontrakt med Phillip Pullman forhandlet (han hadde ikke engang blitt kontaktet). Noe som har ført til rykter om at en oppfølger trolig aldri vil komme....

http://www.imdb.com/news/ni0263390/

Lenke til kommentar
Jeg holder Mørk Materie høyere enn Ringenes Herre, for å si det sånn.

Blasfemi! *gjør klar tjære og fjær*

Neida. Bøkene er bra, men jeg foretrekker definitivt Tolkien fremfor Pullman, men det er jo som med alt annet; smak og behag ;) Uansett, jeg tviler på at det kommer noen oppfølgere til The Golden Compass-filmatiseringen, i og med at den gjorde det svakt på amerikanske kinoer (den gjorde det bedre her i Europa så vidt jeg vet).

Lenke til kommentar

Har ikke lest bøkene, men må sies at filmen var sånn passe god for min del. MEN å kjøpe filmen på DVD gjør jeg ikke, ikke så lenge det ikke kommer en oppfølger siden filmen hadde en oppfølger-forventningsfull slutt og å se på den uten noe oppfølger er å se på et uferdig verk og akkurat dette mener jeg ødelegger min opplevelse av filmen.

Og apropos å sette høyere, nei... jeg setter RH og Tolkien høyere... og HP og JK Rowling etter (digger HP-bøkene.. og filmene) :p

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale at du(dere) leser bøkene. Er du glad i å lese og fantasy sjangeren vil du tjene på det.

De siste sidene av En Kikkert av Rav er :cry:

Tror nok ikke det kommer en/flere oppfølgere til The Golden Compass, siden den floppet i USA og paven ikke liker kritikk.

Endret av Sunset
Lenke til kommentar

Synes at det er synd at de, eventuelt, ikke skal lage noen filmer av de to resterende bøkene, for selv om de ikke er tidenes beste fantasybøker (som noen her påstår, hah de kommer milevis bak Tolkien, Martin, Donaldson, Erikson etc.) så leverer de en tankevekkende (tvilsom om det er riktig ord dog) og litt anderledes fantasyhistorie som det var gøy å lese. Det er jo litt kjipt vis en uferdig filmserie ikke blir fullført, uansett hvor dårlig førstefilmen er, ihvertfall vis den er basert på bøker folk vil at skal filmatiseres

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...