-Tommy Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Heihei. Har seg slik at jeg har prøver å fikse en maskin for noen venner av mine foreldre, når jeg fikk den så var den helt død. Men fant ut at problemet var PSU så byttet jeg og da funket den, eller hvertfall til en viss grad. Nå henger den seg opp støtt og stadig, er ikke altid den engang kommer forbi Boot screenen, så det tyder på at det ikke er windows det er noe gale med. Byttet minne og har testet i alle tre ramslottene med kun en minnebrikke. Plutselig så hengte den seg opp som vanlig, men denne gangen så funket ikke resett knappen foran, så jeg brukte av/på knappen på PSU. Men nå går ikke pc'en på igjen. Har prøvd å koble fra det meste, men den vil allikavel ikke starte opp igjen, vet at PSU ikke er død, for lysdioden foran på kabinettet lyser fremdeles. Noen ideer? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hva med hovedkortet, kan det ikke være noe galt med det? det lyser vel på ledden på Hk? Får å få start på den, har du prøvd å starte den rett fra hk, uten startknappen? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Såvidt jeg kan se så er det ingen LED på hovedkortet. Hvordan starter man rett fra HK? EDIT: Det er ett MSI K8N Neo. Endret 25. oktober 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hm jeg trodde vel de fleste hovedkort hadde en "powerled" som lyste hvis hk mottok strøm... Uans. Nederst i høyre gjørne finner du der hvor startknappledningen er koblet til. Den er koblet til to små metallpinner. Hvis du kobler de to pinnene sammen med foreks. en skrutrekker vil du slutte kretsen og maskinen vil kanskje starte. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Ok, jeg testet det og det funket ikke, det tyder vel på at det er HK som er røket? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hvis du er helt sikker på at PSU er helt i orden, kan det jo se litt slik ut... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Kan jo selvfølgelig teste PSU i en annen maskin, men den funker fint når man jumpstarter den. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Ok, nå skjønner jeg mindre enn minst. Nå har pc'en stått av i en times tid, skrur på knappen på PSU og hele maskinen starter men det kommer ikke noe bilde på skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå