alvus Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hei, jeg har et problem med å sende og motta sms fra utenlandsk mobil operatør, (Batelco), kan legge til at det å ringe ikke er noe problem, det virker begge veier. Noen som har en forklaring på dette. Telenor her hjemme, ikke kontantkort. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hei! Dette skyldes vanligvis at Telenor ikke har avtale med denne operatøren. Lenke til kommentar
alvus Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 OK, takk for svar. Er det noen måte å komme rundt dette på? Jeg mener det går jo an å ringe så en form for avtale må det jo finnes.. Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Prøv å sende via programmet Vyke.. www.vyke.com Lenke til kommentar
alvus Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Takk for tipset, har installert vyke på min tlf og nå går det an å sende sms, dette selv om mottaker ikke har dette programmet installert. Mottaker får jo ikke sendt svar uten at programmet er installert på denne tlf,og programmet kan ikke intalleres på alle telefoner. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Ei anna mogelegheit er å bruke e-post i staden for sms. Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Takk for tipset, har installert vyke på min tlf og nå går det an å sende sms, dette selv om mottaker ikke har dette programmet installert. Mottaker får jo ikke sendt svar uten at programmet er installert på denne tlf,og programmet kan ikke intalleres på alle telefoner. Vyke sender vanlig, ekte SMS, med mindre man har programmet på begge mobiler og begge to har det åpent. Mottaker skal derfor kunne svare, men avsendernummeret ditt blir kanskje uten + foran 47. Det kan hjelpe om kontaktpersonen din i det store utland heller sender svaret som en ny sms direkte til nummeret han har lagret på mobilen sin istedetfor å bruke Svar. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det enkle er ofte det beste. Ta kontakt med begge operatørene. Telenor er i hvertfall flinke å feilsøke ikke framkomne sms, men de kan ikke finne ut hva feilen er dersom den ligger hos den andre operatøren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå