Zer0d Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hei Jeg har en Thermaltake 550W PSU og kjøpte meg akuratt Gainward 9800GTX+ som har to tilkoblinger til 6pins strøm tilkoblinger. Jeg fikk kabel som dette med skjermkortet men jeg går ut i fra at begge disse 6pins koblingene på skjermkortet må være koblet for at den skal få nokk strøm? Kan ikke se at jeg har en 6pins PCI Express strøm kabel fra strømforsyningen så jeg må vel kjøpe en ny strømforsyning for nå har jeg bare en kobling til kortet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Begge 6pins PCI-Ex pwr connectorene på grafikk kortet ska tilkoples ja. Husk at ved bruk av det adapteret på bildet ditt at du skal benytte to separate 4pins molex kabler fra PSU som du ikke tar ut strøm fra til andre ting (det er en grunn til at kabel adapteret har to-splitt) Lenke til kommentar
Zer0d Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 takk for svaret. Jeg har hvertfall 8 ledige 4pins molex kabler så er det mulig og bare kjøpe en ekstra slik "converter" på bilder over istedenfor og kjøpe en helt ny stromførsyning? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Ja det kan du (bruke 2.stk adaptere) - forutsatt at PSUen du har nå har nok rom på +12v i ampere. Desverre fins det mange 500-550W PSUer som har lite ampere styrke på +12v. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) edit Endret 25. oktober 2008 av toazty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå