Sunset Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Ja, vi er så heldige at vi har en slik supervulkan her i Norge også. I havet utenfor Bodø. Utdød vel og merke. Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Vil bare informere om at National Geographic Channel har en Space Week, denne uken. Det vil si at de sender ganske mange programmer om universet. Sånn så jeg forstår det så sender de et program kl 17 - 18, og så hele kvelden fra 21 - 00. Er og et program om det kan finnes liv i universet kl 23. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Vil bare informere om at National Geographic Channel har en Space Week, denne uken. Det vil si at de sender ganske mange programmer om universet. Sånn så jeg forstår det så sender de et program kl 17 - 18, og så hele kvelden fra 21 - 00. Er og et program om det kan finnes liv i universet kl 23. Å ja! Har lagt en påminnelse i kalenderen! Ypperlig! Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Kommer også et spennende program på "The History Channel" denne uka. Programmet heter "The Universe", og starter torsdag kl. 20.00. Programmet skulle visst handle om exoplaneter og muligheter for liv andre steder i universet. Blir nok mye TV-titting denne uka. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Har dere lagt merke til at media tar det litt mer seriøst nå, hver gang det er snakk om muligheter for liv andre steder i universet? Tilmed vatikanet har uttalt seg. The Vatican's top astrologer says it's OK for Catholics to believe in space aliens Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) WOW!!! Og jeg som trodde tubgirl var det viktigste bildet noen gang tatt :!: Endret 7. januar 2009 av Stjerneskruen Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 WOW!!! Og jeg som trodde tubgirl var det viktigste bildet noen gang tatt :!: Haha! www.cakefarts.com DET er mindblowing. HAHAHHAA Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Her er en amerikansk politisk aktivist som har mye interessant og nyttig informasjon... hvis noen er interessert. Stephen Bassett Interview Part 1, X-Conference 2008 Washington Stephen Bassett Interview Part 2, X-Conference 2008 Washington Lenke til kommentar
Kassetspiller Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Litt off topic En lite intervju med proffesoren Michio Kaku From Universe to Multiverse Dette er vell bare en teori, men dette låter ikke så umulig. Er flere videoer av samme karn der som dere kan se igjennom, han er ekstremt god å forklare ting på en enkel måte. Digga det fiske-eksemplet;) Et univers med ufattelig mange galakser som har billioner av stjerner som også inneholder en god del planeter, men at det også finnes flere universer enn vårt..har ikke ord... Ja og angående UDF bildet, den galaksen dere ser i nedre høyre hjørne(den gule) er omkring 8 ganger større enn melkeveien^^ Litt agurk men, godt å vite:P Endret 13. januar 2009 av Kassetspiller Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Dette er vell bare en teori Nei, det er bare en hypotese. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Dette er vell bare en teori Nei, det er bare en hypotese. I second that. Kassetspiller: En teori, en forklaring på et fenomen eller en sammenheng i naturen, som har blitt utsatt for mange og kritiske tester uten at disse har resultert i at den kunne motbevises. En hypotese, er et utsagn om eller en forklaring på et fenomen eller en sammenheng i naturen, som ikke har blitt utsatt for testing i stor grad ennå. Lenke til kommentar
Kassetspiller Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Dette er vell bare en teori Nei, det er bare en hypotese. Ah beklager klarer alltid å mixe de 2 begrepene. Men pointet med posten var vell at man ikke skall kalle noe science fiction uansett om det høres umulig ut, Vi kan ikke utelokke noe vi ikke enda har kunnskap/intelligens å forstå/bevise. For feks 1000 år siden hadde man vell sett flyvende maskiner som science fiction^^ Lenke til kommentar
Tamrood Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Vel vi har egentlig "pattedyr" som overgår våres språkintelligens. Hvis en utenomjordisk art/rase skulle kontakte oss ville de ha gått til hvalene. De har ett mer kompleks språk en noen andre her på Jorden. Jaha, så du snakker flytende hval? Nei, for å være litt mer alvorlig, så kjøper jeg ikke ditt utsagn her. Mennesket må da være det som har størst forutsetninger for å kommunisere med en "fremmed" rase fra verdensrommet. For å si det sånn, hvis du dro til kina (antar du ikke kan et ord kinesisk), så tror jeg du ville hatt en lettere jobb med å kommunisere med en kineser, fremfor å kommunisere med noen hvaler.. Så det samme kan man anta fra noen potensielle "humanoide" aliens.. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Ja, vi er så heldige at vi har en slik supervulkan her i Norge også. I havet utenfor Bodø.Utdød vel og merke. Seriøst? Hvor? Håper virkelig den ikke bestemmer seg for og våkne opp. Lenke til kommentar
vinkelsliper Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 "The Powers of 10" er også ganske mindblowing:http://www.youtube.com/watch?v=BBsOeLcUARw Litt offtopic, men denne er også ganske hodesprengende Liten strekker desverre ikke til:P Lenke til kommentar
Ordinær Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Tenk om unike radiosignaler fra en utdødd sivilisasjon fløy gjennom vår atmosfære, i samme øyeblikk som romere og barbarer dundret mot hverandre i mørkealderen? Vi har vært her i noen hundre tusen år, men vi har bare visst hvordan vi skal bruke avansert radioutstyr i de siste 80. Selv om det er vanskelig å forestille seg en intelligent sivilisasjon uten avansert teknologi, må trolig alle sivilisasjoner gjennomgå en utvikling som likner vår. Selv om våre radiobølger en gang skulle kunne treffe en ikke altfor fjerntliggende planet, med intelligente vesener, er vel sannsynligheten lav for at de i det hele tatt lytter? Jeg tror ikke vi vil oppnå kontakt med fremmede sivilisasjoner i min levetid, eller mine barns, eller barnebarns. Men jeg er overbevist om at de finnes, og at det er mange, mange tusener av dem. Jeg tror samtidig at sivilisasjon er såpass sjelden, at selv om de kristne kanskje tok feil i sin antagelse om jordens stilling som universets midtpunkt, er plantens betydning ikke til å kimse av, på grunn av vår eksistens. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Jeg tror ikke at vi er alene i universet. Jeg er usikker på, men tror allikevel at det finnes andre intelligente vesener og kanskje sivilisasjoner. Jeg er imidlertid mer eller mindre skråsikker på at de aldri har vært på besøk her, eller at vi noengang vil få kontakt med dem. Lenke til kommentar
Insense Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Om vi tenker på alle de milliarder av andre solsystemer og planeter som finnes i universet, så tror ihvertfall jeg at det finnes eller VIL finnes liv på andre planeter enn jorden. Jeg sier dette uten å ha noen spesiell kompetanse innenfor området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå