Gå til innhold

Mindblowing, er vi alene i universet?

Anbefalte innlegg

Liker å sammenligne vår solsystem med et atom der sola er kjernen.

Et sånt atom finnes ikke. Hvis man tenkte seg at solsystemet var et hydrogenatom, og at sola var det ene protonet i kjernen, da ville elektronet vært på størrelse med Pluto og hatt omtrent samme gjennomsnittsavstand til kjernen som Pluto. Gjennomsnittsavstand. For elektroner oppfører seg ikke som planeter, elektronene går ikke i regulære enkle baner rundt kjernen. Elektroner beveger seg i elelektronskyer i atomet, og der befinner samme elektron seg flere steder samtidig. Slike solsystem finnes ingen steder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liker å sammenligne vår solsystem med et atom der sola er kjernen.

Et sånt atom finnes ikke. Hvis man tenkte seg at solsystemet var et hydrogenatom, og at sola var det ene protonet i kjernen, da ville elektronet vært på størrelse med Pluto og hatt omtrent samme gjennomsnittsavstand til kjernen som Pluto. Gjennomsnittsavstand. For elektroner oppfører seg ikke som planeter, elektronene går ikke i regulære enkle baner rundt kjernen. Elektroner beveger seg i elelektronskyer i atomet, og der befinner samme elektron seg flere steder samtidig. Slike solsystem finnes ingen steder.

Det var vel bare symbolikken kanskje? :p

Ellers kan det jo være det finst liv på atoma, er det noke vi veit ekstremt lite om her i verden er det korleis ting fungerer på mikronivå. man finner jo stadig mindre partikler. kanskje det er egne grunnstoffer bare man går langt nok ned der. men det er vel kanskje i vanskeligste graden for oss å finne ut. ivertfall no.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg tror ikke vi er alene, men vet ikke. Men hvis vi ikke er det, er det lite som tilsier at det vil være intelligente vesen der ute. Det er altfor mange omstendigheter og tilfeldigheter som skal til. On top of that, hvor mange raser på jorda har noensinne vært i stand til noe i nærheten av det mennesker kan? Intelligens er neppe et evolusjonært mål.

Endret av Skugga
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Når et menneske dør er universet fortsatt her. Også selv om hundre tusener dør. Hva om vi fjernet alt liv på jordkloden. Ville universet fortsette å eksistere? Sannsynligvis, men til hvilken hensikt med mindre andre var i live et annet sted. Så la oss for argumentets skyld si at vi er alene i universet og at vi f.eks sprenger jorda og utsletter alt liv. Det vil ikke da lengre være noe poeng i at universet eksisterer. Jeg har svært store problemer med å tenke meg at INGENTING eksisterer. Det jeg mener er: det går ikke an at det ikke eksisterer noe som helst. Basert på _teorien_ min (og andre indikasjoner) er jeg av den oppfatning at vi ikke er alene i universet. Dette er kun min personlige mening.

Lenke til kommentar
Når et menneske dør er universet fortsatt her. Også selv om hundre tusener dør. Hva om vi fjernet alt liv på jordkloden. Ville universet fortsette å eksistere? Sannsynligvis, men til hvilken hensikt med mindre andre var i live et annet sted. Så la oss for argumentets skyld si at vi er alene i universet og at vi f.eks sprenger jorda og utsletter alt liv. Det vil ikke da lengre være noe poeng i at universet eksisterer. Jeg har svært store problemer med å tenke meg at INGENTING eksisterer. Det jeg mener er: det går ikke an at det ikke eksisterer noe som helst. Basert på _teorien_ min (og andre indikasjoner) er jeg av den oppfatning at vi ikke er alene i universet. Dette er kun min personlige mening.

Hæ? Universet vil da eksistere selv om det ikke finnes liv, slik det gjorde all den tid før det var liv på jorda.

Hvis man kan se denne:
[/url]

Og fortsatt si at man ikke tror det finnes liv andre steder burde man vurdere livet sitt.

Les: tror. Man kan tro alt man vil, men det har lite for seg med mindre man vet. Synes ikke du skal dømme folk slik.

Lenke til kommentar

Det blir litt som denne teorien:

Hvis et tre velter i skogen og ingen er i nærheten, lager det lyd da?

Det kan ikke bevises, det er problemet, men mest sannsynlig etter alt vi veit i dag, så gjør det det. Akkurat som universet eksisterte før det ble liv, så vil det eksistere om jorda blir utslettet og. Liv er jo ikke noe annet enn kjemiske reaksjoner, som har utviklet seg gjennom naturlig eleksjon så lenge at det har blitt så komplisert som det er i dag.

Lenke til kommentar

Hæ? Universet vil da eksistere selv om det ikke finnes liv, slik det gjorde all den tid før det var liv på jorda.

Hvis man kan se denne:
</a>

Og fortsatt si at man ikke tror det finnes liv andre steder burde man vurdere livet sitt.

Les: tror. Man kan tro alt man vil, men det har lite for seg med mindre man vet. Synes ikke du skal dømme folk slik.

Hvis man velger å tro at det ikke finnes en sjanse for at det finnes liv et annet sted i universet, enda dette bildet beviser hvor uendelig stort universet er, så burde man revurdere livet sitt.

Jeg står fortsatt på mitt.

BTW: N = R * f1 * n * f2 * f3 * f4 * L. Jada, vet det er ren gjetning. Men denne formelen setter ting i prespektiv.

Endret av Neptjune
Lenke til kommentar

Du om det. Det er bare to muligheter: enten finnes det liv flere steder i universet, eller så gjør det det ikke. Ettersom dette spørsmålet ikke vil prege livet mitt gir jeg beng, det får ikke blitt mer enn spekulasjon med dagens teknologi. Revurdér ditt eget liv.

Lenke til kommentar

Hvis man går så langt at man aksepterer at det ikke finnes liv andre steder i universet er det ikke håp.

Hubble bildet beviser hvor utrolig,utrolig,utrolig stort universet er. Se på filmen å se selv. Jeg greier ikke engang å forestille meg hvor enormt det er.

På det siste hubble bildet (i videoen) er det tusenvis av lysglimt. Hver eneste en er en galakse med tusenvis av stjerner. Mange av disse er t.o.m større enn vår livsviktige stjerne: Solen.

Tenk på det.

Hver eneste av de stjernene har planeter (i mangel på bedre ord) i orbit rundt seg.

På hver og en av de planetene er det mulig det finnes liv.

Hvorfor er vi på jorden så spesielle? Hvorfor skal det bare være liv på Tellus?

Nei Skugga, ingen kan vite. Det er kanskje også best at vi ikke vet det 100%. Men det FINNES liv andre steder i universet.

For hvorfor skulle det ikke det?

"Det er så mange planeter som ikke har vann og oksygen. Ikke noe levende vesen kan overlever"

Når menneske leter etter liv er det på jakt etter planeter som ligner jorden. Men hvorfor skal det ikke finnes livsformer som ikke trenger våre elementære behov som oksygen og vann?

Lenke til kommentar

Uendelighet er ikke en fasit per se. Du vet ikke hvorvidt det eksisterer liv på andre planeter, og kan derfor ikke fremsette noen "men det finnes liv andre steder i unvierset"-påstand. Hva andre mener om akkurat dette gjør dem ikke håpløse. Å spekulere er én ting, men du later til å forfekte 100% uten bevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...