Gå til innhold

Sliter litt med komposisjonen av PC

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg trenger litt hjelp til å komponere pcen min, det er noen år siden jeg bygde min siste PC og siden, så har jeg IKKE holdt meg oppdatert på deler osv..

Jeg sliter derfor litt med å sette sammen en PC der delene er kompatible med hverandre.

Jeg gidder feks ikke å ha en Genial CPU mens minnet suger balle osv :p

jeg har satt sammen denne på netshop sin side(PC bygger):

1 stk. Netshop Miditower,"Telamon II", sort med kortleser og LCD display (På lager 100+)

1 stk. LC Power 550W "Silent Giant-Green Power" 14cm vifte 20/24 (På lager 20+)

1 stk. MSI X48C Platinum X48 Socket-775 ATX 2xPCI-E GbLAN, DDR2, DDR3 (På lager 5)

1 stk. Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz (På lager 20+)

1 stk. Kingston Value Ram 4GB 800MHz DDR2 PC2 6400 Kit m/2stk matchede 2GB CL5 (På lager 9)

1 stk. Western Digital 1TB Black 3,5", SATA 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM (På lager 13)

1 stk. Club3D HD 4850 512 MB GDDR3 PCIe 2.0 ATI RV770 PRO, GS625 MHz, 2xDVI,HDMI (På lager 15)

1 stk. Sony BDU-X10S Blu-ray spiller BD/DVD-ROM SATA 2XBD 8XDVD 24X CD RETAIL (På lager 6)

1 stk. Labtec Stereo høyttalere Pulse-685 5.1 Høyttalere (På lager 20+)

1 stk. MIST tastatur, "Oghma", Aluminium, Sort (På lager 100+)

1 stk. Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 64-bit DVD-versjon, SP1 (På lager 20+)

1 stk. Samsung 22" LCD WIDE T220 ROSE BLACK 1680x1050,20000:1, 2ms, VGA/DVI (På lager 9)

1 stk. MGE Protection Box 1 DIN Overspenningsvern (På lager 5)

1 stk. Multikortleser 3.5" USB2 sort CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk)

Problemet mitt er, RAMen for det første, for mine øyne, så ser det ut som om BUSen ikke er veldig kompatibel med CPU sin BUS..

RAMen har 800Mhz

CPU har 1333Mhz

Vil ikke det gjøre at RAMen blir til en flaskehals?

Det andre problemet jeg har, er Grafikk kort(ene). Jeg vet ikke om jeg trenger Crossfire til mitt bruk. Jeg har noen spill jeg liker å spille. Jeg skal feks ha Diablo 3 og Red alert 3 når de kommer, spiller også CS og half life til tider, men jeg spiller ikke kjempe mye nå om dagen.. Jeg må også kunne bruke PCen til å kjøre matematiske beregninger(ikke gigantiske)

håper noen av dere kan gi meg et svar. Jeg har også en liste med deler som jeg har håndplukket selv, men den kan jeg komme med senere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...