Gå til innhold

Rettingsproblemer i office 2007

Anbefalte innlegg

Plages med at office (enterprice) ikke aner noe om rettskriving, og lurte på om det er mulig å laste ned en språkpakke/ ordliste for office? Den plages spesielt med HV - ord som hva, hvordan, hvilken osv. Hvis noen har merket problemet selv og aner hva jeg kan gjøre som er jeg veldig taknemmelig for hjelp. Er nødt å ha rettskrivning til skoleoppgaver.

Secondarykid

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har samme office pakken som deg.

er du sikker på at det ikke ble noe feil i installeringen ?

har du prøvd reinstallering ?

jeg tror det koster å laste ned språkkpakker til office 2007 :hmm:

er det norsk eller engelsk versjon ?

Hadde ingen feil i innstalasjonen som jeg la merke til. Innstalerte for bare ett par uker siden. Hadde håpet å slippe å betale noe ekstra for noe som allerede er kjøpt inn. Og forresten, det er den norske versionen som jeg har.

Lenke til kommentar
Det er ikke så lett å forhlode seg til at office-pakken din "plages spesielt med HV - ord" eller "ikke aner noe om rettskriving". Hvordan arter plagene seg for office 2007, og for deg, og på hvilken måte berører det dårlig eller god retting?

Generelt er det at det ikke vil gjennkjenne typiske skrivefeil som f.eks "forhlode" som den vil anta er noe helt annet. Ganske enklere forklart er det at jeg nesten ikke har retting, siden vil foreslå ord som ikke er i sammenheng med det som er feilskrevet. Selv når jeg klikker flere alternativer ser jeg at det rette ordet ikke engang ligger i ordlisten, bare en del ord som ikke engang eksisterer.

Så det jeg spør om i denne tråden, er om noen har en løsning på hvordan jeg kan få fullstendig retting uten alle barnesykdommene og/ eller at det kan lastes ned en gratis språkpakke.

Håper at dette gir en bedre pekepinn på hva jeg egentlig prøver å få fram i tråden.

Secondarykid

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Merkelig.

Når du skriver norsk i word, står det "Norsk (bokmål)" nede venstre? Hvilke valg dukker opp når du klikker der?

Sjekk også officeknappen, "alternativer for word", kategori "korrektur" at alt du vil ha aktivert er valgt.

Beste hilsen Harald

Kikket gjennom alle tipsene du nevnte, tok til og med å huket av på standardkorektur. Tror ikke at det hjalp noe særlig. Ser ut som må legge til hva som er rett skrivemåte i ordlisten og det er bare noe jeg ikke har tid til. Tror kanskje at jeg skaffer med 2003 utgaven. Hadde aldri problem med den utgaven + at den ikke hadde det iriterende brukergrensesnittet som er å finne på 2007 utgaven.

MEN... Om du kan hjelpe meg med problemene med denne så slipper jeg å svi av penger like før julehandelen.

Secondarykit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...