RAD1V Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) det er en lang historie som jeg ikke skal kjede dere med, uansett, pga en missforståelse ble ikke en årsavgift på en av mopedene jeg hadde betalt, jeg har ikke mopeden lengre, og har ikke hatt den på lenge, men fikk ikke meldt den som mistet før tidligere i år. en liten stund sider fikk jeg en regning fra statens innkrevningssentral, jeg lurte på om jeg kanskje ikke trengte å betale den osv. så skulle jo stikke ned til vegvesenet å høre, noe som ble glemt. Så på regninga igjen idag å la merke til at forfallsdatoen var i går, jeg stakk på nettbanken å betalte. får man betalingsanmerkning bare ved at statens innkrevningssentral blir innblandet? eller får jeg det kanskje for å betalt regninga en dag for sein? har hørt at slike betalingsanmerkninger er noe realt drit å leve med. noen offentlige registre jeg kan sjekke om jeg har noen? edit: obs, jeg er vist også en sånn irriterende bruker som spør om hjelp uten å undersøke selv først. fant dette nettopp: http://www.gjeldsmegling.no/B2Holding/Temp...;epslanguage=EN dette betyr jeg ikke trenger å sitte å være redd for å ikke få boliglån osv, når jeg er ferdig med studiene om 5-8 år? Endret 25. oktober 2008 av datastol Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Betalingsanmerkningene forsvinner så fort e er oppgjort. Og om du har én ubetalt regning på samvittigheten, er det irrelevant for banken. Lån får du lett! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 alle ubetalte statlige (og kommunale?) avgifter kreves inn av Statens innkrevingssentral. Det skal ganske mye mer enn et krav derfra til at du får betalingsanmerkning. Lenke til kommentar
busemann Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Du får betalingsanmerkning på deg dersom kravet går til tvangsinnkreving og det blir foretatt trekk i lønn eller trygd. Du får også anmerkning på deg dersom det tas pant i f.eks bolig eller bil. Betalingsanmerkningen forsvinner når kravet er oppgjort. Lenke til kommentar
KS Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Du får ikke betalingsanmerkning hvis du betaler en dag etter forfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå