thebalkanking Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Hei, Skal bygge en PC som skal brukes som backbone i et lydstudio. Har en liste med komponenter jeg skal bruke, og tenkte jeg skulle se om noen hadde noe i tilføye før jeg gikk igang med bestillinger Asus Maximus II Formula, P45, Socket-775 ,DDR2, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 Intel Core™ 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket LGA775, 1333MHz, 12MB, BOXED w/fan 2xCorsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's Hitachi Deskstar 7K1000 1TB SATA2 32MB 7200RPM Velger å poste kun hovedkomponentene ettersom LCD og annet blir ganske urelevant. Det jeg lurer mest på egentlig er Asus kortet..har lest noen steder at folk har hatt problemer med overheating? Har noen erfaring med dette kortet? Vet at det er igrunn designet for gamere, men slik jeg ser det, er det basicly designet for heavy use load, noe som passer utmerket ettersom enkelt audio software trenger mye kraft Har noen erfaring med kortet? Eller om noen har en lignende konfigurasjon på sin PC som hadde vært villig poste bilder av DPC latency check resultatene? På forhånd takk til alle som gidder lese og/eller hjelpe! EDIT: Glemte føye til at at jeg fant en PSU som virker ganske lovende (http://www.microplex.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=105990) hvor man kan plugge ut kabler som ikke brukes for å ikke belaste hovedkortet unødig, noen som har vært borti denne? Og alt skal stappes inn i et støydempende kabinnet fra MIST (http://www.microplex.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=99945). Endret 25. oktober 2008 av thebalkanking Lenke til kommentar
Mhz Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg ville skaffet CL4 istedet for CL5 eller en 1000mhz ram til overclocking av quaden din ettersom komplekse låter krever en del prosessor kraft. Lenke til kommentar
thebalkanking Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 det er notert..noen andre som har noe å tilføye? ingen her med erfaring med dette asus kortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå