Gå til innhold

Svakstrøm som hobby?

stasomfaen

Anbefalte innlegg

Er det noen flere som sitter hjemme med loddepenn og litt ledninger, dioder o.l og ser hva de kommer fram til? Jeg har lagd litt småtteri til nå, men vil gå steget høyere... Lære å bruke kondensatorer og sånt for å lage en liten krets o.l. Ikke bare ledning, motstand, diode, batteri liksom. Noen som vet om sider man kan lære litt fra? Og sider som man kan bestille mye dingser fra? Alt i fra ledninger til roboter liksom, komponenter og slikt.

Flere som driver- og/eller lurer på det samme?

Og, noen som vet?

Her er en av tingene jeg har lagd. En hjemmelaget lommelykt med svake dioder (de selger ikke sterkere dioder her jeg bor, derfor jeg lurer på litt sider). http://www.metacafe.com/watch/1740546//

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere har jo gått glipp av selveste Elfa. Det er omtrent en ren elektronikk butikk. Veldig fin butikk med masse ting og tang for folk som driver med svakstrøm.

Nå vet ikke jeg hvor du bor hen da, men ta en titt på siden deres. Du har en butikk i Sandakerveien 76F i Oslo. Du får bland annet sett med ferdig kretskort og løse komponenter som du må lodde på selv;)

Endret av -klikkert-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv lodde stasjon og driver på littt, men blir for det meste lodding av HW som hovedkort, skjermkort osv,.

De har iværtfall en del led's på Ledshoppe

De har også en del på DealeXtreme

Også har vi gode gamle Elfa (som også har en gratis 4Kg tung bok/katalog(har en selv ;))), men siden de til tider er dyre så finnes det flere elektronik butikker på Ebay evnt. Global Ebay som eks. surelectronic, har flere ganger brukt ebay så det er bare å anbefale ;)

Lenke til kommentar

Jeg har også svakstrøm som en lite hobby :) Mine prosjekter hittil er 2 elektroniske terninger, et lite blinkende juletre, 3 lydforserkere på henholdsvis 2W,3W og 2x20W og to penner med infrarøde dioder til et whiteboard. Har også måttet bytte venstre knapp på en mus en gang. Hva mitt neste prosjekt blir vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...