stasomfaen Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Er det noen flere som sitter hjemme med loddepenn og litt ledninger, dioder o.l og ser hva de kommer fram til? Jeg har lagd litt småtteri til nå, men vil gå steget høyere... Lære å bruke kondensatorer og sånt for å lage en liten krets o.l. Ikke bare ledning, motstand, diode, batteri liksom. Noen som vet om sider man kan lære litt fra? Og sider som man kan bestille mye dingser fra? Alt i fra ledninger til roboter liksom, komponenter og slikt. Flere som driver- og/eller lurer på det samme? Og, noen som vet? Her er en av tingene jeg har lagd. En hjemmelaget lommelykt med svake dioder (de selger ikke sterkere dioder her jeg bor, derfor jeg lurer på litt sider). http://www.metacafe.com/watch/1740546// Lenke til kommentar
sharkbite Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 du kan finne dioder og allt du trenger på clas olson eller hvilken som helds elektrinikk butikk.... nice video by the way Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Takk Det er forsåvidt der jeg har kjøpt fra før av Men det er så vake dioder, og dårlig utvalg av komponenter. Lenke til kommentar
sharkbite Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) prøv --->her <---.... burde passe fint...bare scoll ned Burde passe....vet ikke hvilke du har fra før men det er et lite utvalg Endret 26. oktober 2008 av sharkbite Lenke til kommentar
-klikkert- Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Dere har jo gått glipp av selveste Elfa. Det er omtrent en ren elektronikk butikk. Veldig fin butikk med masse ting og tang for folk som driver med svakstrøm. Nå vet ikke jeg hvor du bor hen da, men ta en titt på siden deres. Du har en butikk i Sandakerveien 76F i Oslo. Du får bland annet sett med ferdig kretskort og løse komponenter som du må lodde på selv;) Endret 30. oktober 2008 av -klikkert- Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Ah, nice. Takker! Lenke til kommentar
pululf Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg holder litt på med svakstrøm også, pleier å kjøpe fra elfa. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 nice! Hva er det du pleier å kjøpe da? Og hva driver du mest med? Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hva er det dere bygger egentlig? Random ting som lyser? Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Alt mulig. Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Futurlec har mye fint, billig er det og. Men tar fra en til to uker å få det hjem i postkassa. Dealextreme har og en del komponenter. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Alt mulig. Som for eksempel..? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Har selv lodde stasjon og driver på littt, men blir for det meste lodding av HW som hovedkort, skjermkort osv,. De har iværtfall en del led's på Ledshoppe De har også en del på DealeXtreme Også har vi gode gamle Elfa (som også har en gratis 4Kg tung bok/katalog(har en selv )), men siden de til tider er dyre så finnes det flere elektronik butikker på Ebay evnt. Global Ebay som eks. surelectronic, har flere ganger brukt ebay så det er bare å anbefale Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg har også svakstrøm som en lite hobby Mine prosjekter hittil er 2 elektroniske terninger, et lite blinkende juletre, 3 lydforserkere på henholdsvis 2W,3W og 2x20W og to penner med infrarøde dioder til et whiteboard. Har også måttet bytte venstre knapp på en mus en gang. Hva mitt neste prosjekt blir vet jeg ikke. Lenke til kommentar
mtpower Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) bare et lite.. innlegg... http://www.youtube.com/profile?user=makema...amp;view=videos Der er det noen som lager litt av vært hver helg, mye videoer.. mye elektrisk, svakstrøm osv.. kanskje dere får ideer fra der hva dere kan lage.. sry, hvis dette ble litt "off-toptic"... edit: holder på å lage en elektriskterning også Endret 8. november 2008 av mtpower Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Selv har jeg lyst til å lage denne, men finner ikke ut hvor jeg billig kan få tak i en brukbar BUCKPUCK Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Der ja.. Enda flere som driver med det Med alt mulig mener jeg f.eks alt fra en blinkende dass-lampe til ei usb vifte fra bunn av som man finner komponenter til.. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Hehe, fikk litt lyst til å begynne jeg og Har lagd en elektronisk terning på skolen faktisk. Noen som har noen idèer til noe som er forholdsvis lett å lage? Lenke til kommentar
Langkatt Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Elektromagnet er jo gøy? ^__^ Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Elektromagneter blir jo litt i det letteste laget Har selv lodde stasjon og driver på littt, men blir for det meste lodding av HW som hovedkort, skjermkort osv,. Får du til å lage fungerende hovedkort og skjermkort selv? :O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå