Snoisses Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Heisann, oppgraderte nettopp min gamle XP maskin til Vista Home Premium. Ettersom min data er ca 2,5 år gammel fantes det ikke driver for vista til mitt nettverkskort. Bestemte meg derfor for å kjøpe et trådløst usb adapter. Valget falt på Linksys Compact Wireless-G USB Adapter. Installerte det og satt det i maskinen, det fungerte som smurt, brukte internett hele dagen. Neste morgen fungerte det også veldig bra, men plutselig får jeg opp en melding: Begrenset eller ingen tilgang. Restartet dataen og vips så fungerte det igjen, men denne gangen gikk det ikke mer enn 20 min så får jeg samme meldingen. Har prøvd å skifte til et annet trådløst nettverk her i huset, men etter en stund får jeg den samme meldingen. Er det noen andre som har hatt tilsvarende problem eller er det noen som vet hvordan man fikser dette ? Edit: Ser bare ut som om problemet oppstår når jeg bruker Bitlord eller tilsvarende, har spilt i en god stund nå uten at noe har skjedd. Edit2: Kan bekrefte at det kun oppstår ved bruk av Bitlord eller tilsvarene programmer. Håper noen vet hva som kan være problemet. Endret 27. oktober 2008 av Snoisses Lenke til kommentar
eppis Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Problemet du beskriver er et kjent torrent problem... du må gå in i options på torrent clienten din og sette ned antall connections eller concurrent connections eller lignende. Hvis den mangler dette bytt client. greia er at netverks kortet / routeren klarer ikke håndtere så mange connections som torrent clienten din lager derfor klikker det og kommer tilbake etter en stund. Hvor mange connections du kan ha må du prøve deg fram til eller se om det kansje står noe i manualen til routeren eller kortet ditt. lykke til Lenke til kommentar
Snoisses Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Ok, skal teste dette ut, takk for respons Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå