Gå til innhold

Mulig aa gjoere Mandrake CDene om til DVD?

Anbefalte innlegg

Er det mulig aa brenne de tre CDene for Mandrake 9.1 om til en installasjons DVD isteden for tre installasjons CD'er?

Jeg vet at det har veart mulig paa tidligere versjoner av Mandrake men jeg finner ikke howtoen paa aa gjoere det paa 9.1 (Finner ikke den gamle howtoen lenger heller)

edit: Maatte utheve TRE og EN for spetter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
om du har en dvd brenner kan du seff brenne hva du vil på dvdene

Kan du ikke heller la veare aa svare paa spoersmaalet naar du ikke har peiling..

Selvfoelgelig vet jeg at jeg kan brenne hva data jeg vil med en DVD brenner.

Saa du tror virkelig at det er bare aa putte 3 CD isoer inn paa en DVD og saa har du en fullverdig installasjons DVD for Mandrake 9.1 HAHA :lol:

Lenke til kommentar
Er det mulig aa brenne de tre CDene for Mandrake 9.1 om til en DVD isteden for paa paa CD ?

Jeg vet at det har veart mulig paa tidligere versjoner av Mandrake men jeg finner ikke howtoen paa aa gjoere det paa 9.1 (Finner ikke den gamle howtoen lenger heller)

Et image er et image, så du vil ikke kunne brenne mer en 1 image pr. plate, selv om plata er dobbelt så stor.

Eneste løsning må være at du ekstrakter alle 3 ISO'ene til en dir, for så å legge alle filene inn i et nytt image som da blir 3x så stort. Voila! Mandrake på DVD.

Men jeg kan ikke love at dette fungere 100%. Sikkert lurt om du tester med en DVD-RW/+RW plate for å se om det fungerer først. Også må du huske på å ekstrakte med alle mapper, etc. i behold.

Har repakka spill ISO'er selv og lagt til cracks/updates/etc. og da har det fungert når jeg brukte overnevnte metode.

Lenke til kommentar

Et image er et image, så du vil ikke kunne brenne mer en 1 image pr. plate, selv om plata er dobbelt så stor.

Eneste løsning må være at du ekstrakter alle 3 ISO'ene til en dir, for så å legge alle filene inn i et nytt image som da blir 3x så stort. Voila! Mandrake på DVD.

Men jeg kan ikke love at dette fungere 100%. Sikkert lurt om du tester med en DVD-RW/+RW plate for å se om det fungerer først. Også må du huske på å ekstrakte med alle mapper, etc. i behold.

Har repakka spill ISO'er selv og lagt til cracks/updates/etc. og da har det fungert når jeg brukte overnevnte metode.

Ja jeg vet at man maa ekstrakte isoen og lage en iso som inneholder alle 3 cdene, men det var ikke saa enkelt. Man maatte hex editere en eller annen fil for aa faa installasjons "scriptet" til aa forstaa at den ikke skal spoerre etter CD1 CD2 eller CD3 og en hel del andre ting som maatte forandres paa for aa faa en bootable installasjons dvd

Jeg gjorde dette for Mandrake 9.0 og Redhat 7.3 men man maa foelge en howto til punkt aa prikke for aa faa dette til aa fungere.

Saa det jeg lurte paa var om det kanskje var noen som viste hvordan dette skal gjoeres paa Mandrake 9.1 eller om det var noen som hadde sett en howto for dette.

Lenke til kommentar

Du må legge til en boot-record også, hvis du vil boote fra CD....

Hvis Mandrake bruker deler av RedHat installer-kodene, så burde det funka så lenge du har Mandrake/ katalogen..... (er jo den som er nødvendig når du installerer fra FTP....)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...