Ytterst Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Hei, jeg vil gjerne få kjøpt en ipod touch og lurte bare på noe, angående toll osv. Jeg har en familie i USA og hvis jeg kjøper fra nett og sender den til addressen deres, kan de da forsåvidt sende den til meg i norge uten at jeg må betale noe toll eller noe annet bulls** på den? Endret 26. oktober 2008 av Ytterst Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hvis de merker pakkens verdi til mindre enn 200kr så ja. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Det ståle sier er korrekt om du kjøper den selv direkte fra en nettside. DA er 200kr maksgrense for å slippe noen videre avgifter. Men dersom du får dine kjente i statene til å merke med gave, og verdi under 1000nok(husk at dollarkursen forandrer seg, så legg inn litt ekstra å gå på her) så slipper du avgifter.. musa Lenke til kommentar
Ytterst Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Så er det mulig? Å bare merke varen som gave? Vil jeg få noen eventuelle trøbbel med tollen eller noe sånt? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Trenger man egentlig merke en internasjonal pakke mellom privatpersoner med noe som helst annet enn adresse? Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Trenger man egentlig merke en internasjonal pakke mellom privatpersoner med noe som helst annet enn adresse? F.eks skal det betales moms på gaver med verdi over 1000 kr. Mangler en pakke verdien kan tollvesenet holde denne tilbake inntil de får vite verdien eller så sender de den i retur. Derfor skal man alltid merke pakken med en verdi og hva den inneholder (en kort beskrivelse er nok). Lenke til kommentar
mtw Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Men Tollen kan uansett stanse pakken. F.eks hvis den er merket med store bokstaver "iPhone", da kan de jo be om kvittering. Og da kan det være vanskelig å bevise at en ny iPhone er verdt 1000kr.. Kan jo eventuelt prøve å skrive "elektronisk deler" eller "ødelagt mobil" e.l. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Å lure seg unna skatter og avgifter er straffbart. Lenke til kommentar
krize Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Skriv på pakken, demoused phone - $20. bare pakk den utav esken, og pakk den inn litt simpelt men trygt. Safe det. Lenke til kommentar
Ytterst Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Jeg ber dem skrive en lapp at Ipod-en er Defekt... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg tror fremdeles at det sikreste er å ikke skrive noe på den, forutsatt at den ikke ser helt proft inpakket ut. Pakk den eventuelt inn i noe mykt. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Å lure seg unna skatter og avgifter er straffbart. Det er mye som er straffbart. Men blir du straffet for det? Det er en annen ting. La oss si at familien åpner iPhone, bruker den litt, hva er verdien nå? Det er vanskelig å si, for nå er den jo brukt. Kanskje den har en intern defekt som ikke tolla kan se uten dyp teknisk innsikt og riktig programvare? Finnes mange mulige grunner til å sette verdien under 1000 kr uten at tolla kan bevise at det er feil. Jeg ber dem skrive en lapp at Ipod-en er Defekt... Ved f.eks. testeksemplarer etc. er det vanlig å skrive noe sånn som repair parts eller research materials etc. for du skal slippe å betale toll og moms for slikt som du faktisk ikke eier selv. Endret 5. november 2008 av TommyNator Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Å lure seg unna skatter og avgifter er straffbart. Det er mye som er straffbart. Men blir du straffet for det? Det er en annen ting. La oss si at familien åpner iPhone, bruker den litt, hva er verdien nå? Det er vanskelig å si, for nå er den jo brukt. Kanskje den har en intern defekt som ikke tolla kan se uten dyp teknisk innsikt og riktig programvare? Finnes mange mulige grunner til å sette verdien under 1000 kr uten at tolla kan bevise at det er feil. Da er du på tynn is mener nå jeg. Jeg kan jo bestille en fluesnelle fra statene og be betjeningen å tafse litt på den for så å sende den med mindre verdi enn hva den i utgangspunktet hadde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå