NorvegianDad Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Når jeg svinger til venstre kommer det en slags bromle-lyd på venstre forhjul(tror jeg) Spørsmålet er:Hvor lenge kan jeg kjøre med dårlig hjullager eller dårlig drivknute? Er det noe annet som kan være gale? Jeg skal ut å kjøre langt ikveld,ca 450km. Bilen er Toyota Corolla 94 mod, 1,6 bensin stv. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 jeg kjørte typ 100mil eller noe når hjulageret mitt var gåent og lagde merkelige lyder, gikk fint det om jeg bare hadde flaks vet jeg ikke, men er ikke noe å tjene på å vente med bytte for det må byttes uansett Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Ja,men kanskje det.Men lommeboken sier at den er tom Skal kjøre hjem nå da,så har ikke mye valg.Men må nok bytte det snarest ja Lenke til kommentar
M-J Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 nå koster ikke hjullageret all verden med penger da, er byttet som koster om du ikke gjør det selv da.. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Ja,jeg får vurdere det,har verksted tilgjengelig. Er det mulig å terse det av med en vanlig ters eller må du ha noe spesial verktøy? Lenke til kommentar
M-J Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 altså det trenger press på 10-12 tonn eller noe sånt mener jeg å huske skru ut fjærbenet å lever det hos verkstedet sammen med nytt hjullager, så blir ting fort veldig billig Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Så jeg må til med hydraulikk altså? Vi har noen jekker som går opptil 60 tonn på jobben,men da må lage noe spesialgreier for å få den til å passe sikkert.. Hvor mye snakker vi i kostnad da tror du? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hvis du har skiven løs og rett lager med så er dette en jobb som tar under ett kvarter (presse ut og presse inn) så da blir det ikke allverden. Lenke til kommentar
M-J Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 altså de gjorde det gratis for meg hvertfall, så koster sikkert ikke stort egentlig Lenke til kommentar
helskogh Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Holder med en litt tung hammer å en pipe i samme størelse som lageret. Varm opp godset å slå på pipa ikke noe problem spretter ut det lageret. For lett å få inn det nye lageret legg det i frysern en stund samtidig som du varmer opp godset godt. Legg en planke på hjullageret å slå inn igjen. Bytta mange lager på denne måten når jeg ikke har hatt tilgang på presse Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Etter litt nærmere research,tror jeg at det er drivknuten som er gåen/slitt. For høre med en kollega på jobben om det e noe hjelp å hente,en liten bestikkelse så er vel det i boks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå