KT400 Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Mitt Sapphire Radeon 9500 Pro 128MB Atlantis er levert med original ATI vifte/kjøler..... Er det en mulighet for at kortet er built by ATI ? Hvordan kan jeg i så fall finne ut det ? Lenke til kommentar
Duke Soforth Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Hmmm, nesten forunderlig hvor ofte denne typen spørsmål kommer opp... (meg undres hvorfor) Svaret er såre enkelt: Sapphire har siden 2001 stått for og utført kortproduksjonen til Ati. Dermed: Built by Ati = "Built by Sapphire". Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Så det var derfor jeg fikk et skjermkort med rødt print i retur for det sorte jeg sendte til Komplett (jfr annen tråd) ? Sapphire sjonglerer bare litt med produksjonen mao. Men ettersom Sapphire produserer for ATI, skal en da bruke driverene for BBA eller PBA ? Eller er det noen forskjeller på dem ? Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Takk for svar, mortenj. Jeg har etter hvert lest gjennom utallige reviews av Sapphire's Radeon 9500 PRO på nettet før jeg gikk til anskaffelse av et. I alle omtalene jeg har lest, er Sapphire's kort levert med deres egen, spesielle vifte/kjøler. (Se illustrasjonsbilde): På sapphire kortet jeg kjøpte, er denne viften byttet ut med en ATI-vifte. Men det er ikke noe ATI-merke på kortet (Se illustrasjonsbilde). Hmmm, nesten forunderlig hvor ofte denne typen spørsmål kommer opp... (meg undres hvorfor) Vel, for min del er jeg kun nysgjerrig på å finne ut hvorfor kortet jeg har kjøpt ikke har Sapphire-kjøling. Dersom jeg ville hatt et "built by ATI"-kort, hadde jeg bestilt meg et ATI-kort. Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg skal kjøpe meg Radeon 9500 Pro, har faktisk tenkt til å kjøpe Connect3D kortet.. men er Sapphire et bedre kort? På overklokking/stabilitet/driverstøtte eller.no? Lenke til kommentar
555 Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Er ikke det andre bildet 9700 pcb? Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg skrev: (Se illustrasjonsbilde) Lenke til kommentar
Duke Soforth Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Info om hvordan identifisere "Built by Ati" vs "Powered by Ati" her. I eksempelbildene på Ati-siden så er de kortene merket "Made in Canada" laget ved Ati's egen fabrikk, de som er "Made in China" er laget av Sapphire. Interessant test av Sapphire-kort med Ati-logo her. SoftLaughBrush: Uansett om du har PBA eller BBA så skal referansedriverne fungere utmerket. Mosess: Connect3d kortet er utmerket og klokker bra. Sapphire kortet er utmerket og klokker bra. Begge har samme driverstøtte (bruker Catalyst fra Ati). Kjøp den du måtte ønske. Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 sapphire kortet er jo billigere da... thx btw.. ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå