Gå til innhold

Sapphire 9500 Pro kort med ATI-vifte... Built by ATI ?

KT400

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det var derfor jeg fikk et skjermkort med rødt print i retur for det sorte jeg sendte til Komplett (jfr annen tråd) ? Sapphire sjonglerer bare litt med produksjonen mao.

Men ettersom Sapphire produserer for ATI, skal en da bruke driverene for BBA eller PBA ? Eller er det noen forskjeller på dem ?

Lenke til kommentar

Takk for svar, mortenj.

Jeg har etter hvert lest gjennom utallige reviews av Sapphire's Radeon 9500 PRO på nettet før jeg gikk til anskaffelse av et. I alle omtalene jeg har lest, er Sapphire's kort levert med deres egen, spesielle vifte/kjøler. (Se illustrasjonsbilde):

card_fronts.jpg

På sapphire kortet jeg kjøpte, er denne viften byttet ut med en ATI-vifte. Men det er ikke noe ATI-merke på kortet (Se illustrasjonsbilde).

10351548211HDqbH5C2V_1_5_l.jpg

Hmmm, nesten forunderlig hvor ofte denne typen spørsmål kommer opp... (meg undres hvorfor)

Vel, for min del er jeg kun nysgjerrig på å finne ut hvorfor kortet jeg har kjøpt ikke har Sapphire-kjøling. Dersom jeg ville hatt et "built by ATI"-kort, hadde jeg bestilt meg et ATI-kort.

Lenke til kommentar

Info om hvordan identifisere "Built by Ati" vs "Powered by Ati" her.

I eksempelbildene på Ati-siden så er de kortene merket "Made in Canada" laget ved Ati's egen fabrikk, de som er "Made in China" er laget av Sapphire.

Interessant test av Sapphire-kort med Ati-logo her.

SoftLaughBrush: Uansett om du har PBA eller BBA så skal referansedriverne fungere utmerket.

Mosess: Connect3d kortet er utmerket og klokker bra. Sapphire kortet er utmerket og klokker bra. Begge har samme driverstøtte (bruker Catalyst fra Ati). Kjøp den du måtte ønske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...