Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slår meg selv – er jeg gal?

Gjest Guest_jens_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_jens_*

Hei! Trenger bare litt syn på om dette er normalt, eller om jeg bare er gal.

Av og til, sånn som idag, klarer jeg ikke å konsentrere meg. Jeg føler meg trøtt hele dagen og får aldri gjort noe. Det er i slike tider jeg blir så utrolig sur på meg selv at jeg begynner å slå meg selv hardt i hode, og plutselig begynner jeg å skrike av sinne. Får bare lyst til å hive alt som ligger forran meg rett veggen. Det er akkurat som jeg trenger noe. Helt merkelig følelse.

Er det normalt å få noen sånne utbrudd? Om jeg kan kalle det det. Får liksom lyst til å rive av meg kroppen og komme meg ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det på helt samme måte, det eg gjorde var å unngå de tingene som fikk meg til å klikke. Oppvask, støvsuging og skole :roll:

Det med å slå deg selv i hodet, får omtrent samme følelse men slår heller noe annet eller trener noe.

Prøv å slå i veggen og ta push ups neste gang. Hjelper hvertfall meg.

Lenke til kommentar

Jeg er nesten slik jeg og, når jeg blir irritert eller lei meg, så kan jeg slå alt jeg kan i vegger eller jernstenger osv, jeg har ikke ADHD eller MBD eller noe slik, har et syndrom men det har ingenting med fustrasjon og gjøre. Jeg har også litt mentale depressive problemer, noe som kanskje kan være årsaken. Men saken er at hvis man slår alt man kan i murvegger så man forstuer fingrer og nesten knekker dem, så må det jo være galt :( Jeg vil slutte men jeg vil ikke at det skal gå utover andre, derfor bruker jeg veggen som et hjelpemiddel.

Kim

Lenke til kommentar

Trenger jo ikke ha stort med sinne å gjøre. Synes det høres ut som at du er sinnsykt rastløs jeg. Noe jeg selv er, klarer aldri å få ro i kroppen og må alltid ha et eller annet å gjøre. Sånn som nå så føler jeg egentlig for å ta pc-skjermen og hive ut gjennom vinduet. :D

Kan jo ikke bare gjøre det, men dæven så digg det hadde vært!

Et tips, begynn å spille trommer! Kan garantere at det kommer til å hjelpe deg!

Lenke til kommentar

Er der jeg og kan jeg fortelle, et plutselig sinne over helt tåpelige grunner.... Jeg har søkt litt inni meg selv og har kommet fram til eventuelle årsaker, kanskje en av disse er din? Jeg har tenkt på problemer i hverdagen som har og forsatt hoper seg opp og ved at det er intrikate problemstillinger som ikke kan løses av meg så får ikke sinnet et utløp. Det kan være en forandring i livet mitt som jeg kanskje ikke har lagt merke til og underbevistheten min kan gjøre dette til sinne. Noe som gir deg stor glede kan ha blitt borte. Jeg vet ikke og ønsker å løse dette for jeg beynner raserianfall på grunn av f. eks at jeg ikke får vekk et hårstrå fra en vaskeklut....så ja, håper du kanskje blir noe klokere på din situasjon:). Det jeg gjør nå for tiden er å huse at jeg er en glad person og jeg prøver å glede meg så mye jeg bare kan over positive ting, unne meg selv småtteri og gi meg selv troen at småtteriet betyr mye og at det hjelper. Beste rådet jeg kan gi er enkelt og greit: Menneskets sinn kan være overraskende svak for påvirkning, deg selv inkludert så det å lure seg selv til å bli gladere er ikke nødvendigvis så vanskelig:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...