Sigdal Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Har sett at andre har gjort det så da bør det være mulig: Hvordan forandrer man bokstavene i toppen av kolonnen i excel (A, B, C. ..osv) til egendefinerte navn? S Lenke til kommentar
Largie Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Det kan du ikke... Excel referer til cellene vha A1, B2, osv ... Du kan selvfølgelig fake det så det ser ut som de er forandret. Dvs fjerne kolonne/rad informasjon også legge inn sin egen variant og deretter fryse de ytterste cellene. Lenke til kommentar
Sigdal Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Ok.. Jeg er ikke helt sikker på hvordan man gjør det. Kan du forklare det kjapt praktisk? La oss si jeg vil erstatte "A" med "Dato" og "B" med "NOK". S Endret 25. oktober 2008 av Sigdal Lenke til kommentar
Largie Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Dette er basic usage av Excel og du burde klare og finne ut av dette... Lenke til kommentar
Sigdal Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Siden du ikke kan forklare det så tar jeg det du har sagt for bare tull. Det er et nederlag egentlig, for jeg har sett det det går an. S Lenke til kommentar
Largie Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 LOL! Hvis du har et snev av forståelse om hvordan excel fungerer burde du skjønne det. Alle cellene har en eksakt adresse med A1, B2, C1 osv... Disse adressene kan du ikke forandre. Men du kan få den til å vise tall i stedenfor bokstaver ved og gå inn på Tools->Options->General->R1C1 Reference style Da er referansene RyCx Hvis du ønsker og fjerne disse adressene går i samme vindu på View->Row & column headers deretter lager du dine egne overskrifter. Gå på Window->Freeze Panes Da har du dine egne "overskrifter", men referansen er fortsatt den samme... Lenke til kommentar
kaian Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 LOL! Hvis du har et snev av forståelse Famous last words Til trådstarter: I Excel: "Verktøy" -> "Alternativer" -> "Vis" -> fjern hake for "Rad og kolonneoverskrifter" I OpenOffice: "Vis" og fjern hake for Kolonnebokstaver og radnummer. Lenke til kommentar
Sigdal Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Nei. Dere misforstår hva jeg prøver å få til. Jeg vil fortsatt ha den grå raden (rad 0) der de nye overskriftene står og ikke gjøre om rad1 til en overskriftsrad. Dvs rad1 skal fortsatt kunne brukes til data. Så for noen år siden noen hadde gjort dette i Excel 97 og det så jækli stilig ut. Kan det ha noe med "propertiene" til Arbeidsark-objektet å gjøre (og som må settes i Visual Basic editoren)? mvh S, fortsatt uten svar. Endret 26. oktober 2008 av Sigdal Lenke til kommentar
Largie Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Nei. Dere misforstår hva jeg prøver å få til. Jeg vil fortsatt ha den grå raden (rad 0) der de nye overskriftene står og ikke gjøre om rad1 til en overskriftsrad. Dvs rad1 skal fortsatt kunne brukes til data. Så for noen år siden noen hadde gjort dette i Excel 97 og det så jækli stilig ut.Kan det ha noe med "propertiene" til Arbeidsark-objektet å gjøre (og som må settes i Visual Basic editoren)? mvh S, fortsatt uten svar. Da anbefaler jeg og bytte til Excel 97 evnt sjekke ut alternativet vedlagt. Forøvrig burde du lese denne: http://www.stolenknowledge.com/communities...p;sloc=&p=1 Hvis du sitter med Excel 2007 kan du "på en måte" gjøre det du spør om. Overskrift.zip Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Nei. Dere misforstår hva jeg prøver å få til. Jeg vil fortsatt ha den grå raden (rad 0) der de nye overskriftene står og ikke gjøre om rad1 til en overskriftsrad. Dvs rad1 skal fortsatt kunne brukes til data. Så for noen år siden noen hadde gjort dette i Excel 97 og det så jækli stilig ut.Kan det ha noe med "propertiene" til Arbeidsark-objektet å gjøre (og som må settes i Visual Basic editoren)? mvh S, fortsatt uten svar. Du fikk svar: "Det kan du ikke". Det er umulig og har alltid vært det. Det du har sett må være en pyntet og frosset rad 1. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå