Gå til innhold

Tilbake melding på nettside takk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så grei ut.. første jeg tenkte var at den så litt "blass" og kjedelig ,

men så absolutt ikke forferdelig ut..

men mener absolutt hvis dette skal være et plass folk skal inn å lese tekno nyhete osv, så før det fange litt interesse.

bilder til linker f.eks.

la det se ut som en "nyhets" side , som vg og dinside , kopier litt utseende fra slike sider, det funker..

Lenke til kommentar

Flytt søke-boksen et hakk til høyre.

Synes designet var pent og oversiktlig, men kanskje litt kjedelig og lett forglemmelig. Ble litt mye tekst, som toazty sier, prøv å få inn litt bilder til artiklene for å fange litt interesse.

Endret av Tmrk
Lenke til kommentar

Mal?

Har du tatt utgangspunkt i en mal, eller er dette noe du har selv satt opp? Hvis du har benyttet en mal, har du en lenke til den opprinnelige malen?

Det har vært hauger av malmissbruk på dette forumet i det siste, og de færreste av oss ønsker å kommentere en mal. Derfor er det lurt å komme med dette i den opprinnelige posten, hvis du har det. Vi kan så se om malen passer til målsetningen din, eller om du har tilpasset den godt.

Det er typisk ditt arbeid vi er interessert i å kommentere, ikke andres.

Hvis alt dette er ditt arbeid, og særlig hvis du er fersk i gamet, så har du legning for dette.

Målsetning

Hva er målsetningen med siden? Hva slags opplevelse vil du gi brukeren?

Det er litt vanskelig å gi tilbakemeldinger på hvordan du har strukturert innholdet, med så liten informasjon om hva du mener er kjernetjenesten på siden, for eksempel.

Dette at du mangler logo, betyr det at du ikke har noen bestemt fargevalg som skal assosieres med siden? Som andre har nevnt, mange vil nok savne en logo. Det vil si, de som blir gjort oppmerksom på at du ikke har en logo, av dem er det nok endel som vil savne det.

Avhengig av hva målsetningen din er, og dine egne kunnskaper, så kan en logo være fornuftig, men personlig har jeg problemer med å anbefale deg å bruke penger på det, på dette stadiet. Det er normalt bedre å droppe logo, enn å lage en dårlig en.

Bilder

Det er veldig lite å gå på når det gjelder designmål, men jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke benytter mer bilder på siden din. Mitt førsteinntrykk av siden var en godt strukturert layout, men litt livløs da du mangler bilder. Det har andre også bemerket.

Du blander også tettpakket tekst med luftig tekst, noe som forsterker savnet av bilder. Hvis du ikke ønsker å benytte bilder, så bør du sørge for mer luft rundt teksten, og at du benytter omtrendt like mye luft rundt all tekst, muligens med avvik for fremheving.

Navigering

Navigering er fordelt på to menyer. Hvorfor det? Navigering bør være samlet. Alternativt kan sakene primært stå for navigeringen. Det benytter praktisk talt alle nettaviser for eksempel, men designet ditt passer dårlig til det.

Det er lite i selve navigeringsmenyene som signaliserer hvor man er hen. Det bør du endre hvis du kan.

Innhold

Jeg fulgte lenken til "artikler". Da får jeg opp en liste med artikler. Der er fokuset mye strammere på artikler. Desverre er det for mye informasjon om det tekniske rundt artikkelen, du trenger egentlig kun teksten i artikkelen, og til nød dato. Det er dog mindre informasjon enn mange andre utkast på dette forumet.

Også den listen vil tjene på ett bilde for hver artikkel, hvis mulig, men fremstilt riktig er det ikke påkrevd.

Du har ikke sagt så mye om målsetning, men ville ikke den type liste i kronologisk rekkefølge, egne seg bedre på forsiden? Det er det de fleste store nettsteder har endt opp med, som for eksempel vg.no og tek.no. En liste der artiklene sorteres etter dato, ikke etter kategori.

Det er kun artikler av ymse slag på denne siden?

Wordpress

Jeg kjenner ikke wordpress, så det er litt vanskelig for meg å se begrensningnene på endringene du kan gjøre. Det er jo mulig at du har begrensninger selv mot wordpress, så det er hyggelig om du signaliserer hvor omfattende endringer du kan eller er villig til å gjøre.

Jeg kommenterer heller ikke koden, da den hovedsakelig er laget av wordpress?

Prioriteringer

Jeg tror at det er om du klarer å formidle ett innhold som interesserer leseren som vil bestemme hvor mye besøk du får. Du kan jo ha helt andre målsetninger enn det, for alt jeg vet.

Uansett, du har ett av de strammeste designene jeg har sett i dette forumet på lenge, så utgangspunktet er meget godt.

Frode

Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Jeg må programmere selv, så jeg kan sikkert gjøre noen endringer. Logo må jeg ha ser det ut som :). Så det skal jeg prøve å skaffe meg. Jeg kan ikke ALT om innen php, så jeg kan ikke kode alt dere sier. Jeg kan litt, og nok til at jeg ka fikse mye av det dere sier.

Hvis det er noen som eier et domene som bruker Wordpress og dere skriver om ting innen teknologi (applenyheter, windows eller andre temaer innen teknologi), så vil jeg gjerne at dere kontakter meg, slik at vi kanskje kan inngå et samarbeid. Dette inngå at dere må bytte design. Men ta kontakt uansett...

Jeg tar fremdeles imot flere tips :)

Lenke til kommentar

Jeg blir litt i stuss når jeg leser dette innlegget: Hvis du har laget dette, så er det vel enkelt for deg å endre det? Er dette en mal?

Ellers så har jeg egentlig ikke kommentert siden din enda. Er målet er lage en teknoside for flere skribenter? Du har kommersielle ambisjoner? I så fall er dette utkastet ikke annet enn ett utkast. Som informasjons formidler holder det ikke kommersielt mål.

Hvis du svarer lit mer på de spørsmålene som jeg har stilt, så skal jeg forklare hva jeg mener. Du har helt andre problemer enn de som er gitt i tråden her, som at du bare kan slenge inn ekstra bilder, hvis nivået skal bli høyt.

Frode

Lenke til kommentar
Jeg blir litt i stuss når jeg leser dette innlegget: Hvis du har laget dette, så er det vel enkelt for deg å endre det? Er dette en mal?

Dette er en wordpress mal av Darren Hoyt (har også laget "Agregado" som er etter mitt syn et nydelig verk), http://www.darrenhoyt.com/demo/mimbo2/

Takk Stian!

Ikke rart det var tegn til legning for webdesign, bare ikke trådstarter sin legning for webdesign.

Å samarbeide med denne karen blir nok fort vanskelig, da samarbeid bygger på tillit, noe som er vanskelig å bygge opp med en som har en skjult agenda. Jeg kan ikke anvefale noen å ta kontakt med denne karen for ett samarbeid.

Det lukter lureri av denne tråden også. Dette forumet begynner å miste sin verdi for meg. Er jeg den eneste som begynner å gå lei av maltyveri eller fremstilling av malbaserte sider som sine egne?

Frode

Lenke til kommentar

Dette er en wordpress mal av Darren Hoyt (har også laget "Agregado" som er etter mitt syn et nydelig verk), http://www.darrenhoyt.com/demo/mimbo2/

Takk Stian!

Ikke rart det var tegn til legning for webdesign, bare ikke trådstarter sin legning for webdesign.

Å samarbeide med denne karen blir nok fort vanskelig, da samarbeid bygger på tillit, noe som er vanskelig å bygge opp med en som har en skjult agenda. Jeg kan ikke anvefale noen å ta kontakt med denne karen for ett samarbeid.

Det lukter lureri av denne tråden også. Dette forumet begynner å miste sin verdi for meg. Er jeg den eneste som begynner å gå lei av maltyveri eller fremstilling av malbaserte sider som sine egne?

Frode

Er enig med deg..

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1028131

Endret av Stian Jacobsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...