Gå til innhold

Intervju med Blizzard-sjef Bill Roper om StarCraft: Ghost


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor de bare slipper Starcraft: Ghost til konsoll markedet. Starcraft var i utgangspunktet et RTS spill, og jeg tror de fleste Starcraft fansene hovedsaklig sitter på PC. Dessuten, er det noe som ikke funker på konsoller så er det FPS (og RTS spill). Ja ja, den er min mening. Slapp av nå...

 

I don't get it... :roll:

Lenke til kommentar
En ting jeg ikke skjønner er hvorfor de bare slipper Starcraft: Ghost til konsoll markedet.

Les intervjuet. Der forklarer han hvorfor.

 

Hvis det er dette du mener, så skjønner jeg det fremdeles ikke:

Gamer.no: Kan du forklare hvorfor dere har besluttet å ikke lansere StarCraft: Ghost på PC-en?

 

Roper: Det vi virkelig ville gjøre med Ghost var å fokusere på å lage et godt konsollspill. Vi ville ikke tenke på design-avgjørelser som ville ha noen spesiell virkning på PC-en, enten det er spillbarhet, stil, eller hvordan det kommer til å føles når du spiller det. Vi ville virkelig bare lage et godt konsollspill, og vi vet det er viktig for oss å gjøre et godt inntrykk når vi kommer tilbake til konsoll. Mange konsollspillere vet kanskje ikke hvem vi er, eller kjenner kanskje ikke til StarCraft-franchisen. Derfor har vi valgt å gjøre det slik. Vi føler at vår filosofi er å ikke engang tenke på PC-en, eller det faktum at vi i det hele tatt lager PC-spill, og heller virkelig fokusere på å lage et konsollspill.

Lenke til kommentar

Hadde satt pris på at du holdt en litt bedre tone, dessuten, er du ikke endel av gamer.no crewet da? Hvorfor i all verden tar du en så nedlatende tone mot besøkende?

 

Uansett, nei, jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor de lager Starcraft: Ghost til konsoller. (Og jeg ikke er ikke redd for at noen skal tro jeg er dum). Det står ingenting der om hvorfor de har tatt den avgjørelsen. Det eneste som står der er at de skal lage et konsoll spill med 100% fokus på konsoller, og ikke tenke PC i det hele tatt.

 

Men forklar meg da, hvorfor skal de ikke lage Starcraft: Ghost til PC? Som du ser av posten min, Starcarft var et PC spill, det er der de har fan basen sin. Hvorfor velge bort PC og kun gi det ut på konsoll? Jeg ser ikke det komme frem av intervjuet.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hva som var nedlatende med det jeg sa. Jeg sa bare at hadde jeg vært deg, så ville jeg ha skjult at jeg ikke forsto det. Er gode råd også galt nå?

 

Uansett, han sier klart og tydelig at de ikke ville lage SC: Ghost til PC pågrunn av at de ville ha konsoll-feelingen, unngå å tenke på komplikasjonene ved å porte til PC-en, og de ønsket rett og slett bare å lage et godt konsollspill. Det er tre forskjellige grunner.

Lenke til kommentar

OK, jeg tro vi har misforstått hverandre litt her. Selvfølgelig skjønner jeg det du påpeker, jeg tenkte mer på den strategiske beslutningen fra Blizzard's side om å ta et PC spill som "skriker" etter en oppfølger og bare droppe hele PC linja og "bare" lage et FPS konsoll spill. Nå når de først har tatt avgjørelsen om at, er det konsoll så er det konsoll, så må jeg jo si meg enig med dem. No compromise! Det er for mange spill som er "hybrider" og litt halvgjort fordi det skal passe et litt for variert publikum og for mange platformer. Likevel, det meste av det Blizzard har gjort opp igjennom årene har vært "riktig" så jeg regner med at de vet hva de gjør denne gangen også.

 

Men som han sier selv, Starcraft og Blizzard er en totalt ukjent merchandise i konsollmarkedet i motsetning til PC markedet, hvor det er et kvalitetsstempel, og hvor i tillegg et publikum skriker etter en oppfølger. Jeg synes bare dette er en veldig rar beslutning... Som sagt, jeg skjønner den ikke.

Lenke til kommentar

Det er jo det som er positivt for Blizzard - de ønsker å erobre konsollmarkedet nok en gang (de har vært innom før). De ønsker å lage et spill som er griserått på konsoll, og rene konsollspill har en tendens til å ikke bli spesielt gode opplevelser på PC-en. Det står respekt til at de velger å gi opp et så lukrativt marked, for å heller gi en bedre spillopplevelse.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...