Ikke Her Lenger Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hei Som dere sikkert har lest, har jeg glemt passordet til minnekortet (microSD) som jeg bruker til mobilen. Jeg har hatt mobilen i et år nå, så jeg husker ikke passordet jeg laget for et år siden, og nå da jeg fikk mobilen tilbake fra service, klarer jeg selvsagt ikke åpne innholdet i minnekortet når jeg putter det inn i telefonen. Er det noe jeg kan gjøre, eller må minnekortet inn på noe slags verksted? Noen som har erfaring med dette? På forhånd, takk Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hei Det er ingen enkel måte og fjerne dette passordet. Da hadde litt av poenget med det vært borte. Så min erfaring er at du må formatere det Lenke til kommentar
Ikke Her Lenger Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Tusen takk! Problemet er bare at jeg må oppgi passordet for å formatere minnekortet Så da er jeg like langt. Noe mer jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Tror ikke du kan formatere kortet direkte fra telefonen. Put det i en minnekort leser eller noe sånt og prøv igjen. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Er det lagt passord på filene er det vel passord for å slette de også, uavhengig av hvor du prøver å gjøre dette? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Husker værtfall jeg har formatert minnekort med passord tidligere .. Gikk helt fint det, er riktig nok veldig lenge siden, men regner med at det er det samme i dag. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) hm, da er jo ikke filene sikret da men kan sikkert stemme om det har gått tidligere. Endret 27. oktober 2008 av archongamer Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Filene er sikret mot at noen kan lese/bruke dem, men ikke mot at man kan ødelegge dem. Er målet og beskytte filene fra og bli ødelagt må man også lage et kort man ikke kan ødelegge Lenke til kommentar
Vighan Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Har du en symbian telefon som er mulig å hacke, vil du se passordet i system filene på telefonen. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Har du en symbian telefon som er mulig å hacke, vil du se passordet i system filene på telefonen. Ja, men det var vel bare på de gamle symbian telefonene? & mmc korta. Var værtfall langt enklere på 1st og 2nd edition telefonene enn det det er på 3rd edidion som de fleste er i dag. Lenke til kommentar
Vighan Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Kan iallefall se passordet på mitt micro sd kort som er satt inn i en N95. Som er 3rd edition. Men, som sagt, man må hacke telefonen. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Kan iallefall se passordet på mitt micro sd kort som er satt inn i en N95. Som er 3rd edition. Men, som sagt, man må hacke telefonen. Men da ligger vel passordet lagret i telefonens system filer. Om den har vært på service og blitt flashet, så ligger det ingen informasjon om dette på selve telefonen lenger. Kun på minnekortet. Men jeg bare tenker høyt .. God mulig det kan gå Lenke til kommentar
Vighan Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Kan iallefall se passordet på mitt micro sd kort som er satt inn i en N95. Som er 3rd edition. Men, som sagt, man må hacke telefonen. Men da ligger vel passordet lagret i telefonens system filer. Om den har vært på service og blitt flashet, så ligger det ingen informasjon om dette på selve telefonen lenger. Kun på minnekortet. Men jeg bare tenker høyt .. God mulig det kan gå Du har rett i det. Er den flashet er all informasjon borte. Men man kan jo ta kopi av filene før flash... Lenke til kommentar
Ikke Her Lenger Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Tusen takk for god tilbakemelding! Har en Nokia 6233, så jeg kan ikke hacke den (aner heller ikke hvordan jeg skulle gjort det med en S60-mobil). Jeg hadde heldigvis tatt backup av videoene, og klarer å leve med at jeg mister bildene. Det som likevel er et problem er at jeg får ikke brukt kortet! Jeg har lite lyst å bruke penger på å kjøpe et nytt liksom, og jeg har ikke adapter til SD-kort slik at jeg kan bruke minnekortleseren. Kan jeg be Komplett.no (der jeg kjøpte minnekortet) om å formatere kortet, eller må jeg kjøpe nytt? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Om du har en USB kabel til telefonen din, kan du prøve og koble den til pc-en, velge 'Dataoverføring' modus på telefonen når du kobler den til. Da skal minnekortet komme opp, på samme måte som i en minnekortleser. Så da går du på min datamaskin høyreklikker på minnekortet, og så velger du 'Formater'. Bare usikker på om telefonen lar deg, i og med at det er et passord på kortet. Men det er verdt et forsøk Endret 6. november 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
Ikke Her Lenger Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Om du har en USB kabel til telefonen din, kan du prøve og koble den til pc-en, velge 'Dataoverføring' modus på telefonen når du kobler den til. Da skal minnekortet komme opp, på samme måte som i en minnekortleser. Så da går du på min datamaskin høyreklikker på minnekortet, og så velger du 'Formater'. Bare usikker på om telefonen lar deg, i og med at det er et passord på kortet. Men det er verdt et forsøk Har allerede prøvd dette på alle mulige måter, men ettersom minnekortet er "sperret" av passordet så finner ikke dataen stasjonen, og derfor kommer det ikke opp noen ting som helst. Bare et tomt vindu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå