Gå til innhold

Logitech Z-5500 5.1 Bare to og to høytalere virker


Anbefalte innlegg

Når hun dama på testing sier "Front right" så kommer det lyd fra både front right og front rear. Samme med left side. Når hun skal si rear left/right eller front center så lager det ikke lyd i det hele tatt. Jeg har en analog ledning (grønn, svart, orange) men bare den grønne har noen effekt. Om jeg setter den grønne i feil hull på lydkortet så virker plutselig bare rearhøytalerne, eller bare center, som om jeg trenger 3 grønne ledninger. Jeg har Soundblaster X-Fi lydkort. og ja, alle ledningene er i. Hvordan fikser jeg det? (Jeg har fått Dead Space nå så det hadde vært greit med surround :grin: )

 

EDIT: Her er det bilder

Endret av Ashol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg meiner identifiseringa på anlegget skal være den same uavhengig av kva signal du mater den med. At du kun får lyd her og der når du flytter kablene er logisk.

 

Har du noko effekt på? StereoX2 eller noko sånt?

 

Om du ikkje får lyd frå lydkortet må du endre innstillingene på PC-en til 5.1. Det finnes sikkert ein testfunksjon i programmet som følger med lydprogrammet for å identifisere kvar høgtalar.

Lenke til kommentar

Alt er fint? Alt kan ikkje være fint når det ikkje fungerer. Diagnostics-greiene kan du gløyme. Det er ikkje ein feil her, det er ein feilinnstilling, det blir ikkje oppfatta av programmet. Dersom du får lyd i alle høgtalarane ved å flytte den grønne ledningen mellom inngangane på Logitech-mottakaren din, men ikkje når du kopler det opp riktig så er det noko som er feil på PC-en.

 

Kva er det forresten du tester med? Musikk er i stereo, så med mindre du brukar Pro Logic II, StereoX2 eller noko sånt på anlegget vil du ikkje få lyd i noko meir. Finn fram Creative-programmet og seksjon for testing. Først av alt kan du sjekke at det står på 5.1. Deretter koplar du alt opp riktig og tester kvar kanal frå PC-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...