a-beck Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg har et signalproblem hjemme og trenger tips til forbedring HAr idag 2 linksys wrt54gl routere som kommuniserer med hverandre over WDS. Begge kjører Dd-wrt v23. Hovedrouteren står i den ene endene av leiligheten og sender videre til routerer 2 gjennom 3 vegger. Routere 2 står i tvbordet mitt og forsyner bl.a dreambox og HTPC. Signalet mellom dem er kun 30-35 % noe som gjør nettverket i stua ustabilt. Har forsøkt lage en hjemmelaget retningsantenne og satt denne på routere1, men fikk svært lite ut av det. Har også satt opp Xlimit til 84mW. Det jeg tenkte var og kjøpe en retningsbasert antenne til Hovedrouter, og en slags skjøteledning (evt ekstern antenne) til router 2 så jeg får flyttet antennene på toppen av tvbenken så den dekker rommet bedre. Finner bare ikke utstyret jeg trenger. Noen av dere som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14941 På ebay.com finner du RP-SMA to RP-TNC Adapter (som passer til Linksys) Du kan jo prøve to av disse antennene og se om det gir deg godt nok signal. Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Noe på denne siden som kan gjøre susen? http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10280 Har samme problem selv, og trenger også en antenne, har samme router.. men vet ikke hvilken antenne jeg evt trenger. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Den Cnet antennen på 14dBi er nok en god retningsantenne. I tillegg må man ha en 'pigtail kabel' som kobles mellom N-connector på antennen og rp-TNC på Linksysrouter. De små antennene på 3-6dBi er trolig ikke bedre enn de som står på routeren orginalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå