Gå til innhold

Er HDD død?

Anbefalte innlegg

Hallo og go morgen ;)

Sto opp nå og slo på bærbaren (Lenovo N200), men når den bootet Windows Vista så kom det plutselig noen skrapelyder som ble høyere og høyere. Hadde ikke noe i DVD-drevet så det er jo bare HDD som var i bevegelse i den da og CPU vifta da, men den funker enda. Og så begynte den å pipe "Di, dut, di, dut, di, dut" osv. å kom ikke lengre. Så jeg startet den på nytt og da piper den nå og da og får beskjedene:

"PXE-E61: Media test failure, check cable"

"Operating systm not found"

Hørers ut som om jeg trenger ny HDD eller? :ph34r:

PC-en er kjøpt hos komplett for under et år siden så er det mulig jeg får en ny på garanti eller?

Endret av Einar'n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som om disken har fått seg et slag slik at leserarmen har kommet utenfor platene. Når den da starter opp klarer ikke armen å bevege seg mellom platene og man hører en klikkelyd i fra disken. Deretter klarer ikke BIOS å lese den og man får en feil.

Lenke til kommentar

Det er ikke klikkelyder jeg hører men skrapelyder, som om noe skraper oppå platen.

PC-en sto i ro på et bord når det skjedde.

Edit:

To ut HHD-en og bytta den med en HDD som sto i et 2,5" kabinett (en orginal PS3 40GB) og nå holder jeg på og innstalerer XP på den (40GB!! :roll:) , prøvde å sette den som sto i berbaren i 2,5" kabinettet med da kommer samme pipingen og den starter ikke opp, pipingen kommer alså fra HDD ok ikke fra speakeren i PC-en.

Så jeg konkluderer dette med at den er død jeg :(

Får jeg ny på garanti?

Endret av Einar'n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...