Gå til innhold

Warhammer Online: Hva har WAR og tilby?


Anbefalte innlegg

Spørsmålet er enkelt og greit: Hva har WAR og tilby som ingen andre MMOs har?

 

Jeg har spilt en del AOC, og skal ærlig innrømme at jeg har blitt ganske lei, har derfra stoppet sub`en min inntil videre.

Er det noen her inne som har gått fra AOC til WAR, hvordan har det fungert for dere i såfall?

 

Er nesten på gli til å kjøpe det, men er fortsatt usikker. Derfor hadde det vært greit å få noen svat på disse spørsmålene.

 

Takker på forhånd for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ikke noe om hvorfor du er lei AoC...?

 

WAR tilbyr masse RvR (Order vs Destruction) siden hele spillet er bygget opp rundt det. Det har også en PvE del med quester o.l som du jo også finner i de fleste andre spill, samt at man bl.a finner public quests man kan komme og gå til som man vil. Disse får man som regel både exp og utstyr av å delta i.

 

For min del har WAR levert mye av det AoC lovte, men bare på et mye høyere nivå. Man har battlekeeps rundt omkring i verden, men i WAR handler det mer om kontroll av hele verden, og å ta over hovedstaden til det motsatte faksjonen.

Lenke til kommentar
Du sier ikke noe om hvorfor du er lei AoC...?

 

WAR tilbyr masse RvR (Order vs Destruction) siden hele spillet er bygget opp rundt det. Det har også en PvE del med quester o.l som du jo også finner i de fleste andre spill, samt at man bl.a finner public quests man kan komme og gå til som man vil. Disse får man som regel både exp og utstyr av å delta i.

 

For min del har WAR levert mye av det AoC lovte, men bare på et mye høyere nivå. Man har battlekeeps rundt omkring i verden, men i WAR handler det mer om kontroll av hele verden, og å ta over hovedstaden til det motsatte faksjonen.

 

yup det fine er at man kan kaste seg inn i kampen om keeps allerede fra lvl1 :) og må bare si at det er lenge siden jeg har hatt så mye og gjøre i et online spill :)

Lenke til kommentar

Må si at jeg er en av de som ikke helt klarer å hoppe tilbake til det overbrukte combat systemet som blandt annet WAR bruker etter at jeg fikk smaken på noe mer "real time" som AoC leverte.

 

Nå venter jeg vell stort sett på Darkfall fremfor det å spille WAR.

 

Endgame i WAR virker også veldi "defust" for meg, og noe som kanskje vil være morsomt de første 5-10 gangene man er med på å ta over keeps, men så lenge alt blir resatt hver bidige gang så føler jeg at alt ville vært bortkastet og meningsløst etter en stund.

 

Føler på en måte at WAR er bra så lenge man levler, men når man kommer til level 40 så stopper ting kjapt opp. Er level 20 selv, men har stoppet der.

Lenke til kommentar

Personlig digger jeg WAR, men jeg også er bekymret for endgame. Wow har endgame så det holder....og om WAR vil overleve så må også dem får mer endgame content. Det holder ikke å ta hovedstaden til fienden...det er for lite...jeg vet ikke hva..men om dem ikke finner noe er jeg redd WAR feiler:(

 

Og nå puster WOTLK oss i nakken...jeg merker allerede selv at jeg begynner å tenke på wow igjen....men det er faktisk mulig at jeg klarer å spille både WAR og WOW :)

Lenke til kommentar
Personlig digger jeg WAR, men jeg også er bekymret for endgame. Wow har endgame så det holder....og om WAR vil overleve så må også dem får mer endgame content. Det holder ikke å ta hovedstaden til fienden...det er for lite...jeg vet ikke hva..men om dem ikke finner noe er jeg redd WAR feiler:(

 

Og nå puster WOTLK oss i nakken...jeg merker allerede selv at jeg begynner å tenke på wow igjen....men det er faktisk mulig at jeg klarer å spille både WAR og WOW :)

Må dessverre si at jeg er litt enig her, og det er noe som bekymrer meg. Selv om spillet er basert på PVP, må det finnes innhold. Sandkassestrategien "her er en verden, lek med hverandre" holder nok ikke i lengden. Vet endgame er basert på hovedstader. Og når man tar over en hovedstad låser man også opp PVE innhold inne i byen, som man kun har tilgang til da. Men er det nok? På rank 40 er det jo ikke flusst med ting å gjøre, og hovedstadene vil nok ikke være under angrep hele tiden. Lost Vale er sikkert fin, men ikke nok.

 

Nærmer meg 40 etterhvert, og spurte en kar i guildet som har vært 40 en stund om hva det er å gjøre på max rank. "Wait for scenarios" var svaret. Og det er nok ikke så langt fra sannheten :) Å ta over keeps som ikke er forsvart er kjedeligere enn å se på maling tørke. Og når man er avhengig av at Order skal finne på noe sprell for at noe skal skje - og de ikke finner på sprell i det hele tatt - ja da kan man lure litt på hva man skal ta seg til.

 

"Spillet er nytt, gi det litt tid!" sier folk. Mnja, sier jeg. Har noen hørt om mere end-game content? Det kommer ikke i 1.1, det er sikkert. Da snakker vi allerede neste år en gang. Og sannsynligvis ikke med en gang, da det er mye som skal fikses på for å spillet i den standen det burde hatt ved launch. Sitter ikke med inntrykk av at det er masse innhold som skal legges til. 4 klasser og 2 byer bør jo komme, men for det da. Skal jo være mere å gjøre enn å levle. Skal jo skje ting på 40!

 

Jeg er i alle fall lei av å slå på keepdoors. Jeg abbonerer på WAR og kommer til å fortsette med det, men er stygt redd for at det ikke går an å spille dette spillet som "eneste spill" i lengden på samme måte som f.eks. WoW. Det er rett og slett ikke nok å gjøre når man har levlet seg ferdig.

 

Har egentlig lovet meg selv å ikke abbonere på WoW igjen, men jeg fant en workaround : gamecards :) Kommer til å kjøpe meg en sånt og sjekke ut alt det nye. Om det er mere massiv PVP i Lake Wintergrasp enn det er i WAR.. well.. håper ikke det for å si det sånn, men er redd for det. Pluss at det sannsynligvis ikke er i slideshow format.

 

/WAAAGH enn så lenge. Men ikke blindt!

Lenke til kommentar
Personlig digger jeg WAR, men jeg også er bekymret for endgame. Wow har endgame så det holder....og om WAR vil overleve så må også dem får mer endgame content. Det holder ikke å ta hovedstaden til fienden...det er for lite...jeg vet ikke hva..men om dem ikke finner noe er jeg redd WAR feiler:(

 

Og nå puster WOTLK oss i nakken...jeg merker allerede selv at jeg begynner å tenke på wow igjen....men det er faktisk mulig at jeg klarer å spille både WAR og WOW :)

 

litt mere instances kanskje..og basere seg på at det skal være gøy med kun pvp tror jeg ikke går o lengden, som det allerede er sagt, enten venter order på at destruction skal ta et keep eller omvendt, og folk dør av kjedsomhet i mellomtida...

 

og lfg systemet suger jo ba..e for og si det rett ut!,hvorfor får de det så godt til i eq,vang,wow bare for og nevne noen og ikke i andre spill :s det lfg systemet er en god grunn til at jeg ikke har hatt en gruppe siden lvl 1 og er 33 nå, det må bare fikses og det fort.

Endret av Hudrin
Lenke til kommentar

Og dere leste sikkert det som stod i den artikkelen her på gamer.no når dem snakket med blizzard "sjefen". Han nevnte allsidigheten til wow som en del av det som har gjort spillet til det det er. Det at man hele tiden kan gjøre noe forskjellig...man kan raide, pvp'e, grinde rep solo, 5 mans instanser...med andre ord ufattelig mange ting man kan gjøre med maks level. Og det er akkurat det jeg har gjort i wow i fire år. Hele tiden variere på hva jeg gjør..noen mnd raiding...så pvp fokus noen mnd..så spille stort sett alene lenge....Det er som å være skikkelig rundbrenner uten dem negative konsekvensene...(med andre ord...alle gutters drøm hehe)

 

Eneste jeg gjør i WAR nå er scenarios for å få mest mulig renown og komme meg til 40...når jeg er 40 så vet jeg ikke....bare mere pvp for renown..men men ....kan jo explore verden da..og dette kommer jeg til å gjøre.

 

Men nok en gang...Vi må gi Mythic litt tid..Dem vet godt hva som var Blizzard sin suksess og prøver sikkert så godt dem kan å kopiere dette....uten å ødlegge pvp-theme som WAR har.

Lenke til kommentar
og lfg systemet suger jo ba..e for og si det rett ut!,hvorfor får de det så godt til i eq,vang,wow bare for og nevne noen og ikke i andre spill :s det lfg systemet er en god grunn til at jeg ikke har hatt en gruppe siden lvl 1 og er 33 nå, det må bare fikses og det fort.

Ja, det er rimelig håpløst. Leste Mark Jacobs si "vi trenger ikke noe lfg, vi har open parties som er mye bedre!". Sånne ting gjør meg nervøs. Mener han det? Open parties fungerer jo kun om du er der du vil ha gruppe. Si du vil ha en gruppe for å grinde inf på chapter 18 PQ's. Skal du da dra rundt til hvert eneste chp 18 PQ i alle pairings og se om det er noen open parties i nærheten? Hadde gjort seg med en mulighet til å lage gruppen på forhånd, uavhengig av hvor folka er.

 

 

Og dere leste sikkert det som stod i den artikkelen her på gamer.no når dem snakket med blizzard "sjefen". Han nevnte allsidigheten til wow som en del av det som har gjort spillet til det det er. Det at man hele tiden kan gjøre noe forskjellig...man kan raide, pvp'e, grinde rep solo, 5 mans instanser...med andre ord ufattelig mange ting man kan gjøre med maks level. Og det er akkurat det jeg har gjort i wow i fire år. Hele tiden variere på hva jeg gjør..noen mnd raiding...så pvp fokus noen mnd..så spille stort sett alene lenge....Det er som å være skikkelig rundbrenner uten dem negative konsekvensene...(med andre ord...alle gutters drøm hehe)

 

Eneste jeg gjør i WAR nå er scenarios for å få mest mulig renown og komme meg til 40...når jeg er 40 så vet jeg ikke....bare mere pvp for renown..men men ....kan jo explore verden da..og dette kommer jeg til å gjøre.

 

Men nok en gang...Vi må gi Mythic litt tid..Dem vet godt hva som var Blizzard sin suksess og prøver sikkert så godt dem kan å kopiere dette....uten å ødlegge pvp-theme som WAR har.

Jao. En artig ting er jo at etter man dinger 32 er det kun 5 eller 6 scenarios tilgjengelig. Det ble jo lansert med brask og bram at her var det over 20 scenarios, og WoW med sine 4-5 kunne legge seg. Nå er det jo ikke så mye bedre her da, pluss at det stort sett bare er ett som popper hele tiden i hver tier. Tor Anroc i T3, Serpent's Passage (elns) i T4.

 

Mulighetene for å variere litt virker større i WoW når det kommer til stykket. Når jeg startet med WAR var jeg helt frelst, og mente dette var det beste siden Nugatti på tube. Nå som jeg har en del timer og ranks på samvittigheten, lurer jeg på om inntrykket mitt forandres litt. Startsonen til dwarfs/greenskins er helt rått. Storkoste meg når jeg spilte igjennom det. Men etterhvert er det en del ting som virker fryktelig uferdig, og til dels lite gjennomtenkt. (wtf rank 40 lairs i T1&2, på open rvr servere blir man kylling i T1&2!)

 

Det kan godt hende det blir veldig bra etterhvert. Men litt av problemet vil alltid være der : man er avhengig av en haug andre mennesker for å få gjort noe. I WoW kan man røske tak i 4 andre, og dra en instance. I WAR må man røske sammen et warband, og håpe og tro at den andre siden også har et warband på gang så man kan møtes en plass og slåss. Og enn så lenge er jo open RVR en vits mtp. framerate. Var og banket på portene til Reikwald her om dagen, og da var det vel max 2 fps når det tok av som værst. Det duger ikke. Optimaliser nå!

 

Jeg håper Warhammer kommer til å bestå. Jeg håper det blir et fantastisk spill med masse muligheter og spenning. Men jeg lurer på om jeg skal ta det litt med ro en liten stund, og sjekke ut WoW også. Det er rett og slett ikke noe å gjøre i WAR akkurat nå.

 

Joda, det er morro å ta over keeps, men bare om de blir forsvart. Og ikke hele tiden. Det må være noe mer.

Lenke til kommentar

WAR endte opp på samme måte som Age of Conan.

 

Det å levle opp var helt alright i begge spillene, men når man kom til endgame så stoppet ting kjapt opp.

 

For å være ærlig så har jeg faktisk mer tru på Age of Conan om et år enn jeg har WAR, combat systemet og FFA gjør det hele for meg hvertfall mye mer "action" basert, og det eneste som mangler er rett og slett ting å gjøre i begge spill.

Men da har jo selvsakt andre spill kanskje tatt over "det nye" i MMO verdenen, så for all del kan det jo være for seint for begge?

Lenke til kommentar
WAR endte opp på samme måte som Age of Conan.

 

Det å levle opp var helt alright i begge spillene, men når man kom til endgame så stoppet ting kjapt opp.

 

For å være ærlig så har jeg faktisk mer tru på Age of Conan om et år enn jeg har WAR, combat systemet og FFA gjør det hele for meg hvertfall mye mer "action" basert, og det eneste som mangler er rett og slett ting å gjøre i begge spill.

Men da har jo selvsakt andre spill kanskje tatt over "det nye" i MMO verdenen, så for all del kan det jo være for seint for begge?

 

Nei nå syntes jeg at dere burde kjerpe dere, det kommer ikke til å ende opp som aoc, war var og er bedre gjennomført og det eneste dere gjør nå er ¨å klage, dere får andre spillere som syntes det er gøy til å slutte det er rett og slett negativt

Lenke til kommentar
WAR endte opp på samme måte som Age of Conan.

 

Det å levle opp var helt alright i begge spillene, men når man kom til endgame så stoppet ting kjapt opp.

 

For å være ærlig så har jeg faktisk mer tru på Age of Conan om et år enn jeg har WAR, combat systemet og FFA gjør det hele for meg hvertfall mye mer "action" basert, og det eneste som mangler er rett og slett ting å gjøre i begge spill.

Men da har jo selvsakt andre spill kanskje tatt over "det nye" i MMO verdenen, så for all del kan det jo være for seint for begge?

 

Nei nå syntes jeg at dere burde kjerpe dere, det kommer ikke til å ende opp som aoc, war var og er bedre gjennomført og det eneste dere gjør nå er ¨å klage, dere får andre spillere som syntes det er gøy til å slutte det er rett og slett negativt

om noen spillere slutter om de leser dett hadde de sluttet uansett. Og om noen syntes det er gøy slutter dem ikke siden en random kar på diskusjon.no sier hva han syntes er negativt. sålenge folk diskuterer på er ordentelig måte (slik deg gjør nå) er det ikke noe galt i det. Det som er totalt unødvendig er poster som er; et drittspill!!!11!, er en flopp siden det suger etc...

Lenke til kommentar
WAR endte opp på samme måte som Age of Conan.

 

Det å levle opp var helt alright i begge spillene, men når man kom til endgame så stoppet ting kjapt opp.

 

For å være ærlig så har jeg faktisk mer tru på Age of Conan om et år enn jeg har WAR, combat systemet og FFA gjør det hele for meg hvertfall mye mer "action" basert, og det eneste som mangler er rett og slett ting å gjøre i begge spill.

Men da har jo selvsakt andre spill kanskje tatt over "det nye" i MMO verdenen, så for all del kan det jo være for seint for begge?

 

Nei nå syntes jeg at dere burde kjerpe dere, det kommer ikke til å ende opp som aoc, war var og er bedre gjennomført og det eneste dere gjør nå er ¨å klage, dere får andre spillere som syntes det er gøy til å slutte det er rett og slett negativt

om noen spillere slutter om de leser dett hadde de sluttet uansett. Og om noen syntes det er gøy slutter dem ikke siden en random kar på diskusjon.no sier hva han syntes er negativt. sålenge folk diskuterer på er ordentelig måte (slik deg gjør nå) er det ikke noe galt i det. Det som er totalt unødvendig er poster som er; et drittspill!!!11!, er en flopp siden det suger etc...

 

Ja, men ser du ikke hva som foregår? spillet blir drat ned i driten det var det samme med Aoc, det er som en epedemi, noen begynner å fortelle andre om hvor dårlig og at de ikke orker mer også leser en annen det og blir umotivert og tenker " hmm ja spillet har mange feil, tenker jeg må gi fra meg de tankene også sånn fortsetter det.

Lenke til kommentar

WAR er myye gøyere å spille enn AoC i mine øyne. Dem mangler begge end game content, men WAR er faktisk ganske gøy å spille, i motsetn til AoC. Hva som er gøy og ikke er selvsagt en personlig oppfattning.

 

Men det er mulig jeg lar WAR hvile litt når WOTLK kommer, men at jeg vender tilbake til WAR er nesten helt sikkert. Og som sagt så håper jeg kanskje på å kunne spille begge samtidig.

 

Det skal også sies at det nærmer seg jul...og i den tiden blir jeg alltid litt nostalgisk osv..og liker koselige ting...da passer wow verden perfekt:)

 

På samme tid håper jeg at WAR kan kjøre en jule-event i hovedstadene:) hadde vært koselig det, men jeg ser jo problemet med å "feire jul" i the inevitable city da...

 

Og for å nok en gang komme inn på det...stemningen i WAR gjør det ikke lett for mythic å inkludere massene av spillere. Det er rart med det, men dem fleste mennesker liker faktisk litt koselige ting i ny og ne...voksne like mye som barn. Dette gjelder ihvertfall i et spill hvor man skal oppholde seg store deler av døgnet.

Lenke til kommentar
WAR er myye gøyere å spille enn AoC i mine øyne. Dem mangler begge end game content, men WAR er faktisk ganske gøy å spille, i motsetn til AoC. Hva som er gøy og ikke er selvsagt en personlig oppfattning.

Jeg har hatt det ufattelig mye artigere i WAR i løpet av den første måneden, enn jeg hadde det de 2 månedene jeg spilte AoC. WAR er spillet mitt nå, og jeg kommer til å fortsette med det. Dessuten begynner orcen min å se skikkelig bra ut :)

 

Men spillet må tåle kritikk, for det er helt klart ting å sette fingeren på. Og det må være mulig å snakke om det, ikke bare skyve det under teppet og aldri nevne det så ingen andre skal få vite det. Mange ting blir fiksa ogh lagt til i patcher. Nå kommer vel snart 1.1, og det blir spennende å se hva som skjer over jul også. Regner med mange og bra ting.

 

Jeg kommer til å rulle meg en eller annen alt jeg kan leke med. En eller annen ranged dps class, det synes jeg ofte vi mangler når vi skal ta ned de bedritne oljetønnene over keep dørene. Men den kommer sikkert til å få noen ranks på nakken etterhvert den og, og på ett eller annet tidspunkt må det jo bli mere å gjøre på 32+.

 

På samme tid håper jeg at WAR kan kjøre en jule-event i hovedstadene:) hadde vært koselig det, men jeg ser jo problemet med å "feire jul" i the inevitable city da...

Mwahah! Syns jeg ser Tchar'zanek som nisse :!: "Buckle up children. It's christmas, and it's gonna be a rough one" *flee!*

Lenke til kommentar
WAR endte opp på samme måte som Age of Conan.

 

Det å levle opp var helt alright i begge spillene, men når man kom til endgame så stoppet ting kjapt opp.

 

For å være ærlig så har jeg faktisk mer tru på Age of Conan om et år enn jeg har WAR, combat systemet og FFA gjør det hele for meg hvertfall mye mer "action" basert, og det eneste som mangler er rett og slett ting å gjøre i begge spill.

Men da har jo selvsakt andre spill kanskje tatt over "det nye" i MMO verdenen, så for all del kan det jo være for seint for begge?

 

Nei nå syntes jeg at dere burde kjerpe dere, det kommer ikke til å ende opp som aoc, war var og er bedre gjennomført og det eneste dere gjør nå er ¨å klage, dere får andre spillere som syntes det er gøy til å slutte det er rett og slett negativt

om noen spillere slutter om de leser dett hadde de sluttet uansett. Og om noen syntes det er gøy slutter dem ikke siden en random kar på diskusjon.no sier hva han syntes er negativt. sålenge folk diskuterer på er ordentelig måte (slik deg gjør nå) er det ikke noe galt i det. Det som er totalt unødvendig er poster som er; et drittspill!!!11!, er en flopp siden det suger etc...

 

Ja, men ser du ikke hva som foregår? spillet blir drat ned i driten det var det samme med Aoc, det er som en epedemi, noen begynner å fortelle andre om hvor dårlig og at de ikke orker mer også leser en annen det og blir umotivert og tenker " hmm ja spillet har mange feil, tenker jeg må gi fra meg de tankene også sånn fortsetter det.

 

Du kan da ikke skylde på meninger på en forum hvis det starter å falle spillere fra serverne. Hvis meningene faktisk stemmer godt overens så må det jo være noe ved det? Hvorfor skal man da skjule sannheten når man da istedet viser Mythic at det faktisk må gjøres noe.

 

WAR var og er nok fremdeles et mer ferdig spill enn det Age of Conan er/var. Men setter man spillene ved siden av hverandre med samme innhold, så ville jeg sakt at jeg ville valgt Age of Conan istedet.

 

Men jeg trur nok at både Age of Conan og WAR kommer til å forsvinne fra min horisont hvis Darkfall faktisk leverer, og jeg er nok ikke aleine med den tankegangen.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...