elhacko Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Heisann, går første året bygg og anlegg og vurderer og gå forskalings snekker neste år, men det jeg lurer på er ca lønn? (på cruise smith sa de at det lå på 250kr i timen) og hvilke firmaer som betaler best. og evt noen argumenter for eller mot å velge dette yrket. argumentet som at yrket er veldig hardt har jeg hørt 1,000,000,001 ganger før. Lenke til kommentar
Pondi Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Du må være mann og tåle drittvær for å ta dette yrket. Når det kommer til lønninger er det en av de best betalte jobbene i bransjen. Det er jo egentlig en grunn til det med tanke på hva arbeid du gjør. Selvom jeg inniblandt ikke helt fatter hvordan de klarer og få presset fram slike lønner. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Forskalingssnekker - Jobbfeber.no Endret 25. oktober 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
InitialC Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Eg er utdannet forskallingssnekker og kan si at eg trives godt med yrket ! Det eneste er at man må tåle å jobbe ute hele året. Arbeidet er fysisk, men tenker man på seg selv og kroppen så får man ikkje så store belastninger som folk tror. Viktig å bruke riktig utstyr til arbeidsoppgaver og ikkje minst verneustyr, da kommer man langt på vei. Er desverre mange av de i den eldre garde som slurver stort med dette, og det ser man på hvordan de sliter med rygg, nakke o.s.v Man får veldig godt betalt, det minste man kan forvente er vel rundt 200kroner timen på bygg (i bergen). Snittet ligger nok en del over det her da de fleste jobber akkord og ligger på rundt 220-250. Kommer du deg over på anlegg kan man tjene svimlende summer, men då må du ofte belage deg på 12/9 rotasjonsordning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå