Zcorp Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hei, eg er ein kar på 20. Var ferdig med automasjon på skolen nå i sommer 08 men, eg har ikkje fått lærlingplass. Er det noen der ute som har ein plass eg kan søke på? har seff søkt hos de fleste sånn som statoil og aker osv. eller om det er noen som vet om ein plass eg kan jobbe som hjelpearbeider. ( trenger penger) helst i Bergens området. tusen takk for all hjelp eg kan få=) Lenke til kommentar
Pondi Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Nja, joa. Teknisk Berau, YIT, Asator, Siemens... De jeg kommer på som driver med automasjon direkte. Eventuelt kan du jo fortsette og gå på båt. Har du hatt utplassering gjennom skolen? Snakt med den bedriften? Eventuelt kan du jo ta turen sørover til Haugesund eller Stavanger og se. Der har du jo og Aibel du kan søke om jobb i. Problemet er at kullene ofte søker jobb allerede på vårparten før rundt mars tider. Du er ganske sein for å få til en jobb nå. Lenke til kommentar
Zcorp Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Nja, joa. Teknisk Berau, YIT, Asator, Siemens... De jeg kommer på som driver med automasjon direkte. Eventuelt kan du jo fortsette og gå på båt. Har du hatt utplassering gjennom skolen? Snakt med den bedriften? Eventuelt kan du jo ta turen sørover til Haugesund eller Stavanger og se. Der har du jo og Aibel du kan søke om jobb i. Problemet er at kullene ofte søker jobb allerede på vårparten før rundt mars tider. Du er ganske sein for å få til en jobb nå. ja eg vet eg søkt jo då eg og! men tusen takk uansett=) Lenke til kommentar
kas_ Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 GK norge kan være noen å ring. Du bør også kontakte andre store bedrifter innen prosses og næringsmiddel industrien ikke bare Oil & Gas bedrifter, nå kjenner jeg ikke til hvilke bedrifter som ligger i begens området. Men nesten alle stor fabrikker har sin egen El\automasjons avdeling. En annen ting du kan gjøre er å kontakte lokale elktro firmaer og spøre om de trenger en hjelpearbeider som elektriker, for det du trenger er å holde deg i arbeid innen el\auto faget og få erfaring, da blir det lettere å skaffe seg lærlingplass ved neste lærling opptak i 2009, da du holder deg oppdatert innen faget. Mvh kas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå