Gå til innhold

Rikstv, vits med HDMI?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør i alle fall sjekke at videosignalet som går ut gjennom SCART-cabelen er RGB. På Grundig finner du det på

Menu

Installasjon

Systeminnstillinger

TV SCART ut

Men ellers, ja, en HDMI-kabel er kjekt å ha, og gir i teorien best bilde også ved standardoppløsning, da dataene ikke trenger å konverteres digitalt->analog i dekoderen, og tilbake igjen i TV-en. Du kan godt kjøpe den billigste du finner på Biltema eller Clas Ohlson, dersom du ikke trenger en ekstremt lang en. Pris sånn ca det samme som en ny DVD-film, eller to øl på byen.

Lenke til kommentar
Det sto på RBG. Jeg for se om jeg får låne en HDMI kabel med en kompis, og dersm det er bedre kjøper jeg meg en ;)

Jeg bruker scart kabel på riks tv. Når jeg bruker hdmi så setter min grundig boks /8860 pvr) automatisk signalene i 1080i og da blir resultatet en god del dårligere enn scart (560i) . Kan trykke disp knappen på fjern kontroll og stille signalet til 560i på hdmi og men gidder ikke det hver gang jeg setter på tv. Tror Grundig boksen er elendig til å scalere opp. Prøvd på begge mine tv. Toshiba Regza 66z (720P) og min helt nye Sony W45oo (Full HD)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På min Samsung 40" FullHD er det ingen tvil iallefall: HDMI-en er mange ganger bedre enn signalet fra scarten. Jeg har koblet i begge sånn at jeg får kjørt PIP når jeg spiller på PS3-en (funker ikke med 2xHDMI), men ser ikke på scart-signalene til vanlig på grunn av den relativt kornete kvaliteten.

Lenke til kommentar
På min Samsung 40" FullHD er det ingen tvil iallefall: HDMI-en er mange ganger bedre enn signalet fra scarten. Jeg har koblet i begge sånn at jeg får kjørt PIP når jeg spiller på PS3-en (funker ikke med 2xHDMI), men ser ikke på scart-signalene til vanlig på grunn av den relativt kornete kvaliteten.

Odin, jeg tipper du ikke bruker Grundig dekoder fra Riks tv hvis dine signaler er bedre med HdMI?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...