Gå til innhold

HTC TYTN II - nybegynner trenger mye hjelp

Simer

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så heldig, eller skal jeg si uheldig å få meg en HTC TYTN II. Telefonen meningen at jeg skal bruke som hjelpemiddel for organisering av dagen, oppgaver, telefoner og kontroll over ulike andre ting.

Nå er jeg egentlig en Nokia bruker så jeg knoter veldig med bruken av denne telefonen. Men jeg ser at jeg trenger en del programmer for å få den til å fungere skikkelig.

Jeg lastet ned blant annet noe greier som jeg nå ikke husker navnet på, men som skulle slå av 3G. Telefonen sluker strøm. Jeg liker heller ikke kalenderen eller telefonlisten. Så kom gjerne med tips om program til meg også. Men aller helst noe osm er helt gratis.

Da jeg forsøkte å installere programmet som skulle slå av 3Gen så fikk jeg bare feilmeldinger. Jeg må jo tydligvis ha gjort noe galt... men hva? Lastet det ned til maskinen... pakket ut filen på maskina å flyttet den til telefonen. Men feilmelding... forsøkte å pakke ut i telefonen også, men feilmelding der også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehh våger vel ikke å poste uten at jeg har leita da. Men jeg har sikkert oversett noe selv om jeg har brukt søkefunksjonen og leita i forskjellige tråder.

En plass fant jeg jo tips/link til programvaren jeg lastet ned ;)

Men takk for linken. Skal forsøke igjen.. Nå er jeg en ganske bevandret forumbruker (i andre forum), så for meg var det ikke så vanskelig å poste innlegget her. Jeg antok at jeg kom til å få skikkelig svar, men jeg gikk også sterkt ut fra at jeg fikk svar som det du ga. Men kan ikke være noe kjekt for en som er helt fersk og kun få et slikt svar som du ga her.

vel, vel... jeg skal fortsette å lete jeg.

Lenke til kommentar

Last ned ett program som heter Advanced Configurator 3.2 (eller noe i den duren), og under Other settings i det programmet kan du sette opp hva som skal være med i listen på "communication manager". Der valgte jeg bort MS Direct push, og erstattet med 3G.

På den måten kan jeg slå av og på 3G på samme måte som Bluetooth og WiFi, som forøvrig også bruker strøm...

Generelt hva gjelder nedlasting og installering - .exe filer kjører du fra PC med telefonen koblet til, .cab legger du over på tlf og kjører fra filbehandler på tlf.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev, i programmet Advanced Configurator kan du velge hvilke ting som skal være på Connection Manager, og da kan du legge til 3G der, og det er mye raskere enn å slå den av og på slik "snillekin" skriver.

Da er det også raskt å skru den på ved behov, og av ellers.

Lenke til kommentar

Jeg skal se om jeg finner programmet du snakker om truslant :) Er også ute etter en bedre kontaktliste, samt en bedre kalender. Utseende er heller ikke noe å skryte av.

Den tråden du linket til snillekim har jeg forsøkt å lese, samt lete i veldig mange kvelder... men den er så lang.. så mange innlegg.... innleggene som er relevante burde vært lagt en egen plass....flere sider med ventetid prat... bilder osv. Blir jo lei før man kommer i mål. Var det 69 sider den tråden var på tro?=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...