Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg i boble

Anbefalte innlegg

Siden det ikke er annet enn motorstøy i bobla mi, må jeg ha anlegg. Har ikke tenkt til å betale mer enn 2000 kroner(eks. kabler) for utstyret. Det jeg tenker på å sette i er en 12" sub og to 6,5" høyttalere.

Kjøper en billig, billig cd-spiller, subben blir den billigste 12" jeg får tak i, og jeg kjøper billighøyttalere på clas ohlson, biltema eller torshov. Forsterker tror jeg at jeg har.

Noen som har forslag til oppsett i bilen? Pris på spiller, høyttalere og sub skal altså ikke overskride 2000 kroner. Skal bygge kasse selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget godt forslag! Fargene passer også utrolig bra til interiøret i bobla :)

Kan jeg få skikkelig kraftig "dunk" i de hvis alle tre har samme kasse? Den blir 1.10 bred og ca. 70 cm høy, og skal ha omtrent den formen på bildet vedlagt.

EDIT: er ikke sikker på hva slags forsterker det blir. Skal låne av dama. Tviler på at den er noe særlig bra...

post-108681-1225018034_thumb.jpg

post-108681-1225018044_thumb.jpg

Endret av conflict
Lenke til kommentar

La 6,5"erne få sitt eget kammer, eller aller helst sett dem i fordørene om mulig/ønskelig, men har du hele originale dørtrekk kan jo alternative monteringssteder vurderes ja. Om du må sette dem i samme kassen som 12"eren, la dem altså få sitt eget (eller hvert sitt) kammer helt separert fra subwooferen!

Hvor mye trykk/dunk du får, er helt avhengig av hvor mange watt du gir dem.

Lenke til kommentar

Hattehylle/basskasse er ferdig:

n1595250773_30016203_4406.jpg

Jeg lurer litt på om jeg skal lage en kasse som henger fast i hattehylla som gjør det hele tett. Da får 6,5" egen kasse :)

Vurderer også å bygge ut litt i døra. Noen som kan rote frem et VELDIG billig sett med lavprofil-høyttalerer som jeg kan ha i dørene?

Burde jeg ha sub i den? Bilen skal som sagt være russebil, så vil helst ha skikkelig dunk :)

Lenke til kommentar

Vil absolutt råde deg til å la 6,5-tommerne få egen kasse ja. Bass er jo ingenting annet enn lufttrykk, og lufttrykket som bygges opp av 12-tommeren vil jo også påvirke membranene til 6,5-tommerne... Alldeles ikke optimalt.

Dersom jeg var deg ville jeg kjøpt et sett Bull-koakser til dørene foran også, dersom du vil ha høyttalere der. Skal du ha noe som er supertynt og VELDIG billig vil du få langt mer moro for pengene ved å bruke dem på øl...

Lenke til kommentar

I dag har vi satt inn CD-spilleren og høyttalerene fra bilen min(Peugeot 306). Det er en Biltema-spiller til 550 kroner, og de to originale høyttalerne som var i Peugeoten min før jeg bytta til Kicker K65. "Russebilen" kjøpte de to av meg til 600(noe "den" tjente omtrent 250 kroner på), og jeg kjøpte nye høyttalere i bilen min for pengene og lønna jeg fikk i dag.

Lyden i bobla med Biltema-spiller(4x50W) og 2x 90W 6,5" Pioneer høyttalere var overraskende bra, og er faktisk absolutt godkjent. Når vi i tillegg får en 12" sub eller 2x 6x9-høyttalere i den, blir det nok SKIKKELIG bra lyd. Vi skal kanskje også bygge en diskant i hver side av taket på bilen(da det er noen stygge hull der).

Jeg gleder meg til vi får forsterkeren og får prøvespilt med 2 stk 6x9" + 2x 6,5" + 2x diskant foran :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...