Cuneax Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Mitt aztekerband Koqstez har endelig fått snekra sammen en discolåt som går under navnet "Cecotropes". Gå inn på MySpace-profilen vår og sjekk ut låta! http://www.myspace.com/koqstez Vi vil ha konstruktive tilbakemeldinger og frierbrev. Hva kan gjøres annerledes i miksinga av musikken? Kunne det gjort seg med vokal? MySpace-komprimeringen av låta er litt dårlig, men vi regner med at dere overser slurpete symballyder og det som verre er når man bruker lusen MP3-enkoding. Låta er forøvrig en omgjort versjon av "Fleshdance" som befant seg tidligere på den samme siden. "Cecotropes" er lagd ved hjelp av FL Studio, Reason, Adobe Audition og en Korg K49 Midi Studio Controller + en sample fra et tysk hørespill. Vi har planer om et album etter hvert, for det er jo oppriktig talt gøy å lage industrial soul med aztekerschwung. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Deilig... Vi i bandet har brukt mye tid, tårer (mest fra cun) og svette på dette. Og da er det fantastisk med tilbakemeldinger. Kunne du kanskje utdype litt mer om hva som var deilig? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Kult, industriell soul er en ny sjanger for min del og jeg vet vel ikke helt hva som kjennetegner den. Jeg liker bruken av lydene, men personlig blir det for ensformig for meg. Vokal kunne gjort seg og enda mer variasjon i utrykket, flere lyder/sounds. Mer dynamikk, både i styrkegrad og i hele forløpet. Men liker stilen alt i alt Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Takk for god tilbakemelding! Industrial soul er en slags neologisme som stammer fra vår forkjærlighet for å mikse og trikse med ord og begreper. Tanken bak var å forsøke å skape en ny sound basert på et ekteskap mellom det grovslipte lydbildet fra industrialmusikk og den smoothe lyden fra soulmusikk. Forstår godt kritikken mot ensformigheten og det er noe vi skal vurdere videre. En idé som også har dukket opp er å skaffe en soulvokalist til prosjektet, det hadde nok spritet opp det hele. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Det kunne blitt skikkelig kult! støtter den ideen veldig. Soul i en helt ny ramme er noe jeg kan komme til å like Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Vi prøvekjørte låta på fest sist fredag og her er ting vi ikke var fornøyde med: - Bassen vrengte seg. Vi må antakelig stille ned bassnivået litt i den. - Låta hørtes litt tam ut, mer bruk av flere frekvenser hadde nok gjort seg - Litt mer variasjon i starten av låta hadde blitt bedre - Vokal trengs antakelig (soul!) Lenke til kommentar
Rognalf Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Dette er vel ikke akkurat noen discolåt; det høres mer ut som musikk fra en eller annen action/science-fiction film Du har nok noen poenger i selvkritisismen. Det høres litt ut som et fundament mer enn en hel låt kanskje; et godt fundament dog. Noen pads kunne muligens gjort seg. Kanskje noen absurde vokalsamplinger og fx-lyder også ville passet bra inn. Dette har absolutt potensiale syns jeg Jeg liker også at dere har en slags idé bak låta med aztek-industriell-soul-utgangspunktet her. Slike idéer må jo nesten bare bli interessante (Y) Endret 4. november 2008 av Rognalf Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Digga den stramme beaten helt fra begynnelsen. Var svært behagelig å høre på. Men symballyden som kicker inn hørtes litt lite ekte ut, og skulle vært litt kortere, så låta holdt seg stram og god. (Men det gjør den jo allikevel så. ) Eller var det en fin progressiv oppbygning, men personlig ville jeg kanskje valgt noen andre lyder på lead nå og da. edit: Jeg tror kanskje litt scratching nå og da hadde gjort låta litt mer spennende, men jeg vet ikke helt hva slags regler dere går etter når dere lager "industrial soul". Endret 11. november 2008 av Programvare Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) .. Endret 30. januar 2019 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå