Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ny maskin, vil ikke boote i mer enn et par sekunder...


Anbefalte innlegg

morn

 

jeg har nylig oppgradert det meste av innmaten i maskina mi. men for første gang så har jeg støtt på et problem som jeg ikke klarer å finne løsningen på. jeg har noen mistanker, men jeg ønsker å høre hva dere mener føre jeg bruker mer penger på å finne feilen/sende inn deler.

 

hovedkort, skjermkort, cpu og ram er oppgradert. ram skal funke, skjermkortet skal funke, cpu er ny i dag, hk status er ukjent.

 

det som skjer er følgende: maskina starter, men etter kun få sekunder slår den seg av igjen.

 

delene er:

xfx gtx 260

corsair pc6400/ocz pc8000 minne (låner corsairen, da jeg tror ocz minnet er kaputt)

asus m3n-ht deluxe

phenom x4 9950

 

corsair hx620 (denne har jeg hatt i bruk et års tid, skal være i orden)

 

mine mistanker er:

hovedkortet støtter ikke cpuen og trenger en oppdatering/biosflash.

hovedkortet er kaputt.

 

grunnen til at jeg ikke tror det er noe annet er det at maskinen ser ut til å funke når jeg booter uten cpu. men desverre får jeg ikke bilde på skjermen da, så jeg kan ikke si noe med sikkerhet, men den står å går uten å slå seg av.

 

jeg har prøvd å starte uten skjermkort og disker, samme resultat.

 

noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Symptomene virker som kortslutning, sørg får at ingen ledning berører noe sted. Ingen ekstra mutter under hovedkort (jeg mistenker at du ha en for mye der).

nop, det er ikke noe som kortslutter. med mindre det er en feil på selve hket da.

 

dog så vurderer jeg å røske ut delene, men et frister ikke, jeg begynner å bli lei av problemet og er lite motivert til å skru. men jeg skal køp meg en billigcpu til uka for å se om det er biosen som må oppdateres

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...