Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD: BAD_POOL_HEADER i Vista.

Anbefalte innlegg

Hei

Her om dagen slo jeg av pc'n fordi den frøys, dette har den gjort av og til nå. Når jeg derimot skulle starte den fikk jeg en bluescreen. Der sto det "BAD_POOL_HEADER". Jeg får også feilkodene : STOP 0x00000019 (0x00000022, 0x00000000, 0x00000000)

Det hjelper ikke å starte i Sikkermodus eller med siste fungerende konfigurasjon. Det siste som blir lastet inn når jeg starter i Sikkermodus er "crcdisk.sys".

Jeg kommer altså ikke inn på pc'n på noen måte, og aner ikke hva som er feil. Jeg bør kanskje også legge til at jeg har en bærbar pc, og at å ta ut ram derfor ikke er et alternativ. Etter som jeg har en 20-siders naturfagsrapport på disken, ønsker jeg å slippe å formatere.

Er det noen som kan hjelpe meg?

EDIT: kan legge til at jeg har 2 harddisker hvorav den ene er helt tom. Kan dette hjelpe meg på noen vis?

Endret av Atatar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel BAD_POOL_HEADER er vanligvis et minneallokeringsproblem (hoi, langt ord) som kan ha maaange årsaker, men hovedsaklig er det et hardwareproblem. En liten googling viser årsaker som feil på ram, harddisk eller inkompatibel hardware, ettersom det er en laptop kan vel det siste utelukkes.

Lenke til kommentar
Hvilken maskin har du, og har du installert Servicepack 3?

Vet det er noen problemer med SP3 og enkelte laptoper

Service pack 3 har ikke kommet til vista enda, nr.2 må komme først :cool:

Prøv å bytt minnet ditt, virker på feilkoden din at det er det... El kjør opp volten på minnet ditt i bios hvis du har mulighet til det :) hvor gammel er maskinen din???

Lenke til kommentar

Du kan prøve å kjøre recovery fra vista platen, eventuelt kan du jo bruke ERD tools eller et lignende CD-Boot OS for å få tak i oppgaven ihvertfall og så levere maskina inn.. hvis du fikk OS av skolen så har de vel support også :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...