Gå til innhold

hjelp med pc oppgraderng

Anbefalte innlegg

hei, jeg trenger nå å få oppgradert pc'n. det er noen år sia jeg var inni gamet og viste om hva som var det siste nye og beste :p så jeg håper dere kan hjelpe meg.

det jeg trenger er nytt hk, ny cpu, nytt skjermkort, ny ram, blueray spiller og en 750 eller 1T hd.

krav er at det skal komme på ca 5000 kr, den burde klare de fleste spill greit (trenger ikke klare de råeste spillene på fullt, men så jeg kan kjøre diverse spill greit) og den må klare og sende bluray til tv'n greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg sjekker hjemmesiden til asus, og går på listen HER over minnebrikker dette hovedkortet støtter, finner jeg ingen av de to brikkene du skriver opp her. Er det listen som er feil, eller må man alltid gå ut ifra listen når man skal velge ram? Skal ha det samme hovedkortet selv også, så lurer litt på det

Lenke til kommentar

Jeg har aldri valgt det samme minnet som produsenten av hk har listet opp.. Jeg har bygd over 70 maskiner og de fleste med hk fra asus og det har vist seg at brikker fra Corsair er de mest ustabile :thumbdown: men de brikkene jeg har linket til har jeg aldri opplevd noe tull med :cool: velger du brikker fra produsenten Geil så kan det hende at du må justere opp volten på brikkene til 2.1 før de er stabile, og da er de meget gode :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

da har jeg endelig fått somlet meg til og bestille, det ble som lista til KnewtFan bortsjett fra hoved kortet pro hadde ikke optisk lyd så da ble det deluxe utgaven isteden. er ikke noe negativt med og bestille den isteden for pro?

men det jeg egentlig lurte på nå er: jeg er et xp menneske og har alldrig syntes noe om vista. jeg må vell ikke bruke vista får å få benyttet komponentene fullt ut?

og en liten ting til, størmførsyninga på 500w som jeg har fra før holder den?

Endret av antex
Lenke til kommentar
da har jeg endelig fått somlet meg til og bestille, det ble som lista til KnewtFan bortsjett fra hoved kortet pro hadde ikke optisk lyd så da ble det deluxe utgaven isteden. er ikke noe negativt med og bestille den isteden for pro?

Ikke negativt i det hele tatt nei :cool:

men det jeg egentlig lurte på nå er: jeg er et xp menneske og har alldrig syntes noe om vista. jeg må vell ikke bruke vista får å få benyttet komponentene fullt ut?

Komponentene vil yte litt bedre faktisk, men du vil ikke kunne bruke dx10 i xp...

og en liten ting til, størmførsyninga på 500w som jeg har fra før holder den?

Ikke negativt i det hele tatt nei :cool:

Komponentene vil yte litt bedre faktisk, men du vil ikke kunne bruke dx10 i xp...

Den holder :thumbup:

Endret av superbygger
Lenke til kommentar

flott, da må jeg bare vente til det kommer. har ligget på amentios lokale postkontor et par dager nå og er ikke vidresendt derfra enda :S så håper det blir sendt ut fra i dag, derfra og hit er ikke så langt bare det blir sendt derfra :p

Endret av antex
Lenke til kommentar

når jeg tok av døra i går så så jeg at det stod en gammel 350w eller 360w strømforsyning der :O så en eller annen gang får en stund siden så har jeg bytta av en elelr annen grunn.

jeg tvilte på at den skulle starte opp, men det gjorde den. så jeg sitter og installerer xp nå.

men jeg burde vell oppgradere strømforsyninga? jeg skal prøve meg på litt overklokking og da må jeg vell ha mere.

noen tips til god men billig strømforsyning?

Endret av antex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...