Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hårlinje! setter pris på svar

Anonym1987

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen her som har kunnskaper til profesjonelle kirurger i Norge/Skandinavia der hårlinjer kan fikses? Har ekstremt dårlig selvtillit, ettersom hårlinjen min ligger svært langt bak pannen min (som selvfølgelig er stor) - og den neste muligheten min til å "minske" pannen min er å forlenge hårlinjen nedover.

Takk for evt svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, resultatene blir da ikke spesielt bra og i beste fall en midlertidlig løsning.

Edit : Her har jeg nok tenkt på "dukkehår" som i mange tilfeller har forsvunnet etter kort tid pga dårlig arbeid av den som utførte hårtransplantasjonen.

Oppsøk heller en spesialist som kan hjelpe deg med å styrke selvtillitten din.

Om det er veldig sjenerende så kan du jo sjekke hvordan håret blir helt kortklippt.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Tja, resultatene blir da ikke spesielt bra og i beste fall en midlertidlig løsning.

Om det er veldig sjenerende så kan du jo sjekke hvordan håret blir helt kortklippt.

Hmm :/ ikke spesielt bra? Kunne du forklart litt mer?

Lenke til kommentar

Man har heller ingen garanti for at det fester seg (har hørt litt forskjellig her) så det er vanskelig å si nettop hva som blir resultatet ditt. Resultatet er svært avhengig av om hvem som gjør prosedyren og at riktig teknikk blir brukt.

Edit :Fredrik kommer med et langt bedre og riktig svar enn det jeg har kunnet kommet med og har redigert mitt opprinnelige innlegg.

Tror du må nesten forhøre deg med profesjonnele :

http://www.klinikkstokkan.no/haar-transpla...n.78095.no.html

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Hårtransplantasjoner skal visst fortsatt fungerer dårlig og resultatet blir ofte lite tilfredstillende. En genterapi skal visst være ute i løpet av neste år(?)

Du har ikke peiling på hva du snakker om. Hårtransplantasjoner gjennomført av de rette kirurgene gir et perfekt (les:naturtro) utseende.

Til trådstarter: Hvor gammel er du? Det viktigste du kan gjøre mtp. HT er å gjøre GRUNDIG research. Det finnes et hav av useriøse aktører der ute som kan ødelegge livet ditt ved å gjennomføre katastrofale operasjoner på deg. Du må holde deg unna reklamer du får i posten/ser på TV/leser i aviser. 99% av disse er sub-par kirurger som tjener pengene sine på å ha mange pasienter som de kjører gjennom fort og gæli. De hindrer søksmål ved at du må skrive under en kontrakt før inngrepet gjennomføres.

Det er viktig at du er MEGET skeptisk til alle kirurger du undersøker.

Heldigvis er det et utmerket community opprettet for HT(Hair Transplant)-kandidater. Dette er et forum med høy kvalitet og seriøse aktører. Dette forumet er laget av folk som har gjennomgått HT selv og består av både kirurger samt pasienter og fremtidige pasienter som søker informasjon. Dette er et forum for og av HT-pasienter. I tillegg til et forum er det også frivillige som arbeider med å undersøke kirurger der disse bedømmes etter meget, meget strenge krav. Bare de absolutt trygge og flinke kirurgene slipper gjennom nåløyet og kan kalle seg selv medlem i "koalisjonen". Denne koalisjonen består av kirurger som viser seg å utdøve moderne, tilfredstillende og gode operasjoner.

Forumet finner du her: Hair Restoration Forum

Her kan du lese om koalisjonskirugene samt gå gjennom kritikker av disse mm.: Hairtransplantnetwork.com

Jeg annbefaler deg på det sterkeste å melde deg inn i overnevnte forum og søke etter poster med god informasjon - det er tonnevis av god skrivning der av prominente HT-guruer.

Ikke nøl med å send meg en PM om du lurer på noe, eller skrive her.

Fint om du svarer på hvor gammel du er?

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar
Det er jo som regel snakk om implanter her, dvs hår fra et annet menneske.

Man har heller ingen garanti for at det fester seg (har hørt litt forskjellig her) så det er vanskelig å si nettop hva som blir resultatet ditt.

Det er absolutt ikke snakk om hår fra andre mennesker. En hårtransplatasjon gjennomføres ved at man flytter hår fra det DHT-resistente området ved sidene og bak på hodet frem til den ønskede destinasjonen (templene, vertex, hårlinjen).

Disse hårene mistes ikke av naturlige årsaker. Det du i din uvitenhet kanskje effererer til er "shock loss" - at de nylig transplanterte follicene mister sine hår et par uker etter transplantasjonen før de begynner å gro de endelige hårene som blir værende.

Resultatet av en transplantasjon gjennomført av de korrekte kirurgene er absolutt like naturtro som det håret som sitter på hodet ditt nå.

En hårtransplantasjon er permantent. Det er absolutt ikke en midlertidig sak. Håret som plantes hentes fra bakhodet/sidene av hodet og er DHT-resistente - dette betyr at håret ikke drepes av DHT som er årsaken til male pattern baldness. Legg merke til hvordan håret til de gamle ikke mistes ved sidene og bakhodet?

Til trådstarter: Vennligst les svaret mitt i den andre posten du skrev i helse delen av forumet. Her er link til tråden.

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar

For en horribel side.

Under "Hvorfor mister vi håret?"-linken er det ikke engang oppført den hovedsakelige årsaken til hvorfor menn mister håret. Dette pluss "kvalitetstempelet" som garanterer deg "mer hår" burde få alle tilgjengelige alarmbjeller til å gå amok.

Les kort om Male Pattern Baldness her; Wikipedia

Til sammenlikning, her er siden til en av verdens fremste HT-kirurger: Hasson & Wong

Trådstarter jeg annbefaler deg å lese informasjonen på denne siden.

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar

For en horribel side.

Under "Hvorfor mister vi håret?"-linken er det ikke engang oppført den hovedsakelige årsaken til hvorfor menn mister håret. Dette pluss "kvalitetstempelet" som garanterer deg "mer hår" burde få alle tilgjengelige alarmbjeller til å gå amok.

Les kort om Male Pattern Baldness her; Wikipedia

Til sammenlikning, her er siden til en av verdens fremste HT-kirurger: Hasson & Wong

Trådstarter jeg annbefaler deg å lese informasjonen på denne siden.

Svarene dine gir meg utrolig mye håp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...