Gå til innhold

Pirat Kopiering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en annen vinkel å se piratkopiering fra mener jeg...

Det er mange med data som hobby her i verden som ville ha kuttet ut nesten hele driten hvis man måtte kjøpe software "lovlig" til blodpris. Da ville hardware produsentene ha hatt problemene.....færre ville kjøpt dyre skjermkort, cd brennere etc. for pc`en hadde bare blitt en maskin lik den "på jobben" Ingen kan fortelle meg at alle som bruker ulovlig software i dag ville kjøpt den hvis de ikke kunne fått en kopi....Microsoft tjener jo på det i dag, de hadde en bevisst strategi med å se igjennom fingrene med småkopiering av de tidlige windows versjonene slik at flest mulig "ble kjent" med systemet og ville velge det senere fremfor konkurerende opsys.

 

Dette med musikk for eksempel, hvorfor skal alle som driver stort med musikk tjene så inn i granskauen bra...de kjente artistene er jo de som blir kopiert mest og de burde leve godt på under 10% av det de håver inn i dag...De er heldige som kan leve av det de har drømt om å gjøre...Jeg kan forstå småband/artister som sliter med økoen, men de har gjerne en dedikert fanskare som kjøper musikken uansett......

 

 

Jeg er ikke for uhemmet kopiering av alt, men bsa og riaa sitt tallmateriale av "tap" er totalt ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...