Gå til innhold

Regler for kjøring med motorsykkel

Lugia

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er halvt amerikansk, og jeg blir utrolig forundret over hvordan mange norske motorsykkelister kjører når det er tett trafikk i forhold til i statene. Jeg vet at i USA er det ulovlig å kjøre mellom og rundt biler når det er kø, men i Norge virker det nesten som det er lovlig. Senest i dag så jeg til og med biler som svingte til siden for å slippe motorsykkelister forbi. Er det lov å kjøre sånn i Norge, eller er det bare en regel som ikke blir fulgt opp så bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv gjør jeg det støtt og stadig med mopeden min. Ganske så bred veiskulder enkelte steder, så da går det fint å kjøre på den, men ser av og til et par sure blikk fra dem som står i kø.

Om det er lov å kjøre på veiskulderen er en annen sak :fun: kjørte forbi snuten uten at det ble sagt noe. Men virker nokså vanlig, siden jeg ofte ser andre gjøre det. Ellers utnytter jeg fordelene ved å ha en liten 2hjuling når det er tett trafikk. Kjører omveier, kabelgater, osv.

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar

Er det ei gate laga for at kabler skal passere eller kjem navnet av at det går kabler gjennom? Sikkert det siste. Eit smug mellom to bygningar som ikkje har meir enn nokre søppeldunker, bakdører og kabler hengande.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...