Lugia Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hei. Jeg er halvt amerikansk, og jeg blir utrolig forundret over hvordan mange norske motorsykkelister kjører når det er tett trafikk i forhold til i statene. Jeg vet at i USA er det ulovlig å kjøre mellom og rundt biler når det er kø, men i Norge virker det nesten som det er lovlig. Senest i dag så jeg til og med biler som svingte til siden for å slippe motorsykkelister forbi. Er det lov å kjøre sånn i Norge, eller er det bare en regel som ikke blir fulgt opp så bra? Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jeg tror det er lov å kjøre forbi køen i tett trafikk, men kan ikke bekrefte dette. Det skjer jo hele tia, så man tar det vel for gitt. Syns det er en regel som burde endres, da dette mange ganger skaper farlige situasjoner. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Selv gjør jeg det støtt og stadig med mopeden min. Ganske så bred veiskulder enkelte steder, så da går det fint å kjøre på den, men ser av og til et par sure blikk fra dem som står i kø. Om det er lov å kjøre på veiskulderen er en annen sak kjørte forbi snuten uten at det ble sagt noe. Men virker nokså vanlig, siden jeg ofte ser andre gjøre det. Ellers utnytter jeg fordelene ved å ha en liten 2hjuling når det er tett trafikk. Kjører omveier, kabelgater, osv. Endret 24. oktober 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Ja, jeg spurte mest på vegne av moren min som var veldig nysgjerrig på dette. Takker for svar! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Kabelgater? Kan du kjøre på ei kabelgate? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jupp, er lovlig det. Det har jeg ihvertfal fått bekreftet av en bekjent som har kjørt bil i mange år + en kjørelærer. Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Beklager hvis jeg høres dum ut, men nøyaktig hva er en kabelgate? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Tydelegvis forskjellige ting, for meg har det alltid vore: http://ka-d.net/wp-content/uploads/2008/04/kabelgate.jpg Ei gate ein legg elektriske kabler på. Har ein anelse om at det ikkje er same sak som Daniel meiner. Kan være ein form for kabelgater i ein by, kan ikkje hugse å ha sett nokon. Endret 24. oktober 2008 av Zeph Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Smalere veier, er som regel ikke plass til biler for å kjøre der, men MC kan kjøres der, samtidig som fotgjengere kan gå der, og kabelgata er heller ikke markert som fotgjengerfelt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Er det ei gate laga for at kabler skal passere eller kjem navnet av at det går kabler gjennom? Sikkert det siste. Eit smug mellom to bygningar som ikkje har meir enn nokre søppeldunker, bakdører og kabler hengande. Endret 24. oktober 2008 av Zeph Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Tja, det er vel sånt som man har i større byer/filmer Her er det gjerne grusveier mellom bygninger som er kjappere å kjøre gjennom enn å stå i kø. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå