Gå til innhold

Farcry 2----Pc eller xbox 360

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil denne pcen kjøre FrACRY bra?

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10238

henrico den vil kunne kjøre det med alt på max. du trenger ikke kjøpe en så dyr pc for fc2. i motsettning til det mange sier er fc2 et relativt enkelt spill å kjøre.

Okei, men då skal jeg jo ha en pc som tar de fleste spill, ikke bare fc2. Og noen sa noe om at du ikke skulle spille farcry 2 på widescreen. Jeg har 22tommers..? :S Takk for all hjelp uansett. :)

Lenke til kommentar
Vil denne pcen kjøre FrACRY bra?

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10238

henrico den vil kunne kjøre det med alt på max. du trenger ikke kjøpe en så dyr pc for fc2. i motsettning til det mange sier er fc2 et relativt enkelt spill å kjøre.

Okei, men då skal jeg jo ha en pc som tar de fleste spill, ikke bare fc2. Og noen sa noe om at du ikke skulle spille farcry 2 på widescreen. Jeg har 22tommers..? :S Takk for all hjelp uansett. :)

det er fordi mange blir kvalme av å spille fc2 på widescreen ettersom det ikke er ws support på spillet. de har croppet vekk mye av bildet oppe og nede. søk på widescreengamingforums. noen har hacket spillet slik at du kan stille fov for widescreenskjermer

Lenke til kommentar
Her er årsakene til hvorfor jeg anbefaler PC-versjonen:

1. Quick-save. Du kan lagre hvor og når du vil.

2. Bedre grafikk. Ikke mye, men den er bedre på PC-versjonen. Spillet krever heller ikke mye.

3. Prisen. Du får PC-versjonen 100-300kr billigere enn konsoll-versjonene.

4. Modding. FC2 sitt mod-verktøy har blitt lovpriset av de fleste anmeldere. Det er mye enklere å lage og få tak i mods på PC'en.

5. Mus & Tastatur > Håndkontroller. I FPS-spill slår musa kontrolleren, det mener nå jeg.

Som nevnt, er PC'en din svak, bør du kanskje vurdere konsoll-versjonen. Multiplayer har jeg ikke prøvd, så jeg kan ikke si noe om PC-versjonens MP har problemer eller ei... men så vidt jeg har hørt, er ikke MP'en noe særlig bra uansett.

Jeg har ikke vært borti noen "PC-only" bugs i dette spillet. Det sies å ha noen ytelsesproblemer med ATI-kort, men det kom en hotfix som fikset disse flere dager før spillet ble lansert. Jeg installerte hotfix'en før jeg startet å spille, og har ingen problemer med ytelsen. Spiller spillet på max (2xAA), og det går alltid glatt, uten FPS-drop eller noe som helst. Å si at spillet er portet rett fra konsoll er rett og slett tull fra øverste hylle.

...hadde jeg vært deg, ville jeg gått for PC-versjonen.

Hva slags skjermkort har du?

Et ATI HD4850. Billig og bra.

ODIN, jeg tror det du prater om er FoV, som har lite med widescreen å gjøre. Field of View. Har spillet en lavere FoV (det som er vanlig er 90-60), vil man oppleve å få bildet litt "zoomet inn". Valve fikk sin neve pepper med HL2 i sin tid, fordi de valgte å ha FoV 60 fremfor det originalen hadde (90). Enkeltindivider opplevde å bli kvalme og "syke" av å spille spillet.

Far Cry 2 har vel også FoV 60, så vidt jeg vet. Jeg har dog ingen problemer, og spiller spillet (PC-versjonen) på 1440x900 oppløsning på en 32" LCD-TV. Har aldri følt meg kvalm. Jeg blir aldri bilsyk heller, kan ha noe med det å gjøre -- ikke vet jeg. Men ingen av kompisa mine som spiller det føler noen form for kvalme heller.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Her er årsakene til hvorfor jeg anbefaler PC-versjonen:

1. Quick-save. Du kan lagre hvor og når du vil.

2. Bedre grafikk. Ikke mye, men den er bedre på PC-versjonen. Spillet krever heller ikke mye.

3. Prisen. Du får PC-versjonen 100-300kr billigere enn konsoll-versjonene.

4. Modding. FC2 sitt mod-verktøy har blitt lovpriset av de fleste anmeldere. Det er mye enklere å lage og få tak i mods på PC'en.

5. Mus & Tastatur > Håndkontroller. I FPS-spill slår musa kontrolleren, det mener nå jeg.

Som nevnt, er PC'en din svak, bør du kanskje vurdere konsoll-versjonen. Multiplayer har jeg ikke prøvd, så jeg kan ikke si noe om PC-versjonens MP har problemer eller ei... men så vidt jeg har hørt, er ikke MP'en noe særlig bra uansett.

Jeg har ikke vært borti noen "PC-only" bugs i dette spillet. Det sies å ha noen ytelsesproblemer med ATI-kort, men det kom en hotfix som fikset disse flere dager før spillet ble lansert. Jeg installerte hotfix'en før jeg startet å spille, og har ingen problemer med ytelsen. Spiller spillet på max (2xAA), og det går alltid glatt, uten FPS-drop eller noe som helst. Å si at spillet er portet rett fra konsoll er rett og slett tull fra øverste hylle.

...hadde jeg vært deg, ville jeg gått for PC-versjonen.

Hva slags skjermkort har du?

Et ATI HD4850. Billig og bra.

ODIN, jeg tror det du prater om er FoV, som har lite med widescreen å gjøre. Field of View. Har spillet en lavere FoV (det som er vanlig er 90-60), vil man oppleve å få bildet litt "zoomet inn". Valve fikk sin neve pepper med HL2 i sin tid, fordi de valgte å ha FoV 60 fremfor det originalen hadde (90). Enkeltindivider opplevde å bli kvalme og "syke" av å spille spillet.

Far Cry 2 har vel også FoV 60, så vidt jeg vet. Jeg har dog ingen problemer, og spiller spillet (PC-versjonen) på 1440x900 oppløsning på en 32" LCD-TV. Har aldri følt meg kvalm. Jeg blir aldri bilsyk heller, kan ha noe med det å gjøre -- ikke vet jeg. Men ingen av kompisa mine som spiller det føler noen form for kvalme heller.

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/1...75/m/1521035796

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/1...75/m/6911036696

http://wire.ggl.com/2008/10/24/dont-like-t...-cry-2-hack-it/

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3170866

orker ikke forklare mer. begynn gjerne med den andre linken.

Lenke til kommentar

Cropping er et kjent fenomen. Vet ikke hvorfor det gjøres, kan ha noe med latskap å gjøre. Uansett, har ikke konsoll-versjonene dette problemet også da?

Uansett vil det bli lansert mods som fikser dette. Enten offisielt eller uoffisielt.

Det lukter generelt sett Oblivion av dette spillet, på lang vei. Som Oblivion, vil det nok bli lansert massevis av mods, fixes og tweaks for de som er misfornøyde med diverse elementer i Far Cry 2.

Der er PC'en overlegen. Når det kommer til community modding.

EDIT: Nå ser jeg at fixen allerede har blitt laget. Da er jo problemet ikke lenger relevang. Ja, jeg skjønner poenget ditt; det er snodig at Ubi valgte å gjøre det slik, men nå når det finnes en fix, kan det ikke lenger brukes som et argument mot PC-versjonen.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Cropping er et kjent fenomen. Vet ikke hvorfor det gjøres, kan ha noe med latskap å gjøre. Uansett, har ikke konsoll-versjonene dette problemet også da?

Uansett vil det bli lansert mods som fikser dette. Enten offisielt eller uoffisielt.

Det lukter generelt sett Oblivion av dette spillet, på lang vei. Som Oblivion, vil det nok bli lansert massevis av mods, fixes og tweaks for de som er misfornøyde med diverse elementer i Far Cry 2.

Der er PC'en overlegen. Når det kommer til community modding.

croppingen er der fordi det mangler støtte for widescreen. dette skjer kun på widescreenskjermer.

det er allerdede en hack ute som lar deg justere foven slik at man ikke skal bli kvalm av spillet når man spiller på widescreenskjermer

edit nå så jeg at du hadde editet posten :)

jo argumentet kan brukes ettersom man ikke vet hva som vil skje når man spiller mp med hacken. samtidig er det dårlig av utviklere å ikke implementere widescreen i spill ala 2008

edit engang til. nå er det slik at det ikke finnes dedikerte servere til fc2. hvor lenge tror du moddingen kommer til å holde uten dedikerte servere? jeg teller 12 servere i ranked teamdm nå. når cod 4 ble sluppet var det flere tusen

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar
Crysis' mod-community lager hundrevis - om ikke tusenvis - av singleplayer-relatert materiale. Mod betyr ikke MP.

Dedikerte servere er slike ting som utviklere gjerne innser at de trenger, og legger til i en tidlig patch. :)

jensen gode utviklere legger inn deidkerte servere før spillet legges ut for salg, dette bør det ikke være tvil om. dette vitner om ukunnskap eller dårlig arbeid.

jeg har selv moddet til soldier of fortune 2. den eneste grunnen til at dette spillet og fc1 har spillere den dag i dag er moddingen til mp communityet. jeg vet godt hva modding innebærer, selv om det er lenge side jeg drev med slikt.

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar
Crysis' mod-community lager hundrevis - om ikke tusenvis - av singleplayer-relatert materiale. Mod betyr ikke MP.

Dedikerte servere er slike ting som utviklere gjerne innser at de trenger, og legger til i en tidlig patch. :)

jensen gode utviklere legger inn deidkerte servere før spillet legges ut for salg, dette bør det ikke være tvil om. dette vitner om ukunnskap eller dårlig arbeid.

jeg har selv moddet til soldier of fortune 2. den eneste grunnen til at dette spillet og fc1 har spillere den dag i dag er moddingen til mp communityet. jeg vet godt hva modding innebærer, selv om det er lenge side jeg drev med slikt.

Det er forskjell på et spill som er noen dager gammelt, kontra et spill som er fem år gammelt. SoF2 har en flott MP, og det er derfor det lever enda. Om du mener et spill er dårlig fordi det ikke er levedyktig i fem år, så synes jeg du har en litt vel høy standard.

Uansett... hva har dette å gjøre med PC vs. konsoll, egentlig? Det blir jo fortsatt ikke noe bedre å kjøpe konsollversjonen fordi PC-versjonen (for øyeblikket) mangler muligheten til å starte en dedikert server - når konsoll-versjonene heller ikke har noe slikt. Man er jo like langt (gjerne litt bak, etter mitt syn) om man kjøper konsoll-versjonen... Og det er jo akkurat det denne tråden handler om.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på et spill som er noen dager gammelt, kontra et spill som er fem år gammelt. SoF2 har en flott MP, og det er derfor det lever enda. Om du mener et spill er dårlig fordi det ikke er levedyktig i fem år, så synes jeg du har en litt vel høy standard.

Uansett... hva har dette å gjøre med PC vs. konsoll, egentlig? Det blir jo fortsatt ikke noe bedre å kjøpe konsollversjonen fordi PC-versjonen (for øyeblikket) mangler muligheten til å starte en dedikert server - når konsoll-versjonene heller ikke har noe slikt. Man er jo like langt (gjerne litt bak, etter mitt syn) om man kjøper konsoll-versjonen... Og det er jo akkurat det denne tråden handler om.

konsollversjoner har da aldri hatt dedikerte servere på noen som helst måte. det er et helt annet system å spille mp på.

sof 2 eksisterer idag på grunn av RoCmod som en av klanene jeg deltok i lagde. den eneste grunnen til at denne modden så dagens lys var fordi det eksisterte dedikerte servere.

dedikerte servere er bare toppen av ifjellet på pcversjonen. hvis du ser på alle klager dette spillet har fått pc kontra konsoller og særlig på multiplayerdelen ville du ikke sagt dette.

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar
Ingen bugs her, utrolig optimisert for PC, mye tull i denne tråden.

jasså sjekk ut ubisoft sitt forum for klager.

så kan du google etterpå på fc2 widescreengaming. se hvor mange hits du får. etterpå kan du jo prøve kutte ned en plante med macheten din. så kan du prøve å joine en pågående match i mp. etter dette kan du jo bestille en server til klanen din, oops ingen dedikerte servere. så kan du jo lure på hvorfor du blir sparket ut av serveren etter endt ranked match. så kan du prøve å prone eller leane eller strafe, oi det går ikke kontrollen er lagd for konsoller

osv, osv osv..

ikke fortell meg at dette er optimalisert for pc.

Det er en fordel å vite hva "optimalisert" betyr før du flesker til med en slik tullepost.

Videre, widescreen har da ingenting med PC i seg selv å gjøre. Kutte ned planter? Jeg forstår ikke helt hva du mener her. Multiplayer bryr jeg meg ikke om - akkurat som Farcry 1 kjøpte jeg 2'ern for enspiller kampanjen. Du høres bare ut som en elitist - men en elitist som egentlig ikke mener noe annet enn det han ser at andre i saueflokken gjør.

Lenke til kommentar
Ingen bugs her, utrolig optimisert for PC, mye tull i denne tråden.

jasså sjekk ut ubisoft sitt forum for klager.

så kan du google etterpå på fc2 widescreengaming. se hvor mange hits du får. etterpå kan du jo prøve kutte ned en plante med macheten din. så kan du prøve å joine en pågående match i mp. etter dette kan du jo bestille en server til klanen din, oops ingen dedikerte servere. så kan du jo lure på hvorfor du blir sparket ut av serveren etter endt ranked match. så kan du prøve å prone eller leane eller strafe, oi det går ikke kontrollen er lagd for konsoller

osv, osv osv..

ikke fortell meg at dette er optimalisert for pc.

Det er en fordel å vite hva "optimalisert" betyr før du flesker til med en slik tullepost.

Videre, widescreen har da ingenting med PC i seg selv å gjøre. Kutte ned planter? Jeg forstår ikke helt hva du mener her. Multiplayer bryr jeg meg ikke om - akkurat som Farcry 1 kjøpte jeg 2'ern for enspiller kampanjen. Du høres bare ut som en elitist - men en elitist som egentlig ikke mener noe annet enn det han ser at andre i saueflokken gjør.

hvis du hadde brukt øya å lest postene hadde du sett hva jeg mente med planter her er en reklame for hvordan ubisoft fremstiller spillet fra steam:

Destructible environment — No more obstacles: Everything is breakable and alterable, even in Multiplayer mode. The DUNIA engine's RealTree technology also delivers the most realistic nature deterioration system ever.

dette er et eksempel.

hva mener du widescreen har da ingenting med pc å gjøre, hvordan klarte du å komme opp med en så meningsløs setting som det?

spillet har ikke widescreensupport. noe som gjør at en stor del av bildet blir borte for oss som har widescreenskjermer og gjør en hel del mennesker kvalme av å spille. inkludert meg.

kan ikke du forklare meg hva optimalisert betyr da smarten uten å bruke dårlige blindernfloskler som elitist.

dette spillet er portet fra en konsoll,de har gjort en dårlig overføringsjobb fra konsoll til pc, noe som igjen vil si at spillet ikke er optimalisert for pc. eksempler på dette er ingen strafe, ingen prone og ingen lean. samtidig er lobbyen i mp farlig nær det man ser på en konsoll. dette virker ikke på et pcspill.

din subjektive mening om hva du føler for mp har vel ingenting her å gjøre. jeg ga trådstarter min mening på bakgrunn av hva mitt helhetsinntrykk.

med andre ord jeg bryr meg ikke om du tørker deg i ræva før du driter. det er ditt (subjektive) valg

samtidig er det jo litt merkelig at fc2 klagetråden for pc hos ubisoft er 30 sider stor, konsolltråden er 3 sider.

skal du trolle gjør det andre plasser.

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar
skal du trolle gjør det andre plasser.

1. Widescreen har ingenting med PC i seg selv å gjøre. Les denne 2 ganger før du trekker noen konklusjoner. Det burde faktisk være helt åpenbart.

2. Optimalisering referer til hvor "glatt" spillet kjører. For eksempel kjører FC2 relativt bra på eldre maskiner. Altså - optimaliseringen er bra. Langt bedre enn for eksempel Crysis.

3. Husk at det sitatet du viste meg var reklame. Du kan rett og slett ikke ta noe slik for god fisk.

4. Spillet ble vist fram på PC lenge før noen konsollversjon ble gjort offentlig.

At du ikke liker spillet er helt greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...