Nonsens Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Acer Aspire One fungerer helt utmerket med XP. Og da har du 120GB disk innebygget også. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg ville ikke anbefalt EEE PC hvis du ikke er veldig på farten, noe du i grunn ikke er når du stort sett er på skolen eller hjemme største delen av dagen. Kjøp deg heller en annen lap-top med ordenlig oppløsning på skjermen og med lengre batterilevetiden. Det trodde jeg også, men etter en stund så har jeg blitt så vant (og avhengig) av dingsen, at den faktisk har blitt primærmaskinen min. Kobler bare til en eksternskjerm når jeg trenger å jobbe med grafikk etc. Workstation er bare en ssh-session unna Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Har faktisk en kamerat som for en stund siden gikk over til å bruke Linux på skolepcen. Hans erfaring er egentlig at han ikke mangler noe som helst, heller det motsatte. På skolen min bruker vi Maple som er et veldig avansert program i matten, dette får du til Linux, open office mangler stengt tatt ikke noe annet enn det flotte og forvirrende designet til Microsoft Office 07. Vi snublet faktisk også over et program som gjorde kjemileksene til en lek^^ Når det gjelder stabilitet, så må jeg bare få nevne at mens vi andre sitter og river av oss håret fordi vi får blåskjerm hver gang vi starter Maple , så sitter han og tegner grafer Ville nok satset på Ubuntu og ikke windows om jeg var deg, hvis ikke du har planer om å game alt for mye CS i timene Endret 26. oktober 2008 av SkoMedHull Lenke til kommentar
widding Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 jeg vil faktisk si jeg er i perfekt posisjon til og gi deg svar så here goes:) Jeg bestilte helt ny laptop til skolestart og hadde kun erfaring med windows før.. MEn jeg gadd faktisk ikke bruke 1k + på windows når alle sier vista suger og windows xp er godt oppi tusenlappen dyr. Så jeg valgte å prøve ubuntu siden jeg kjenner en kamerat som har det og skulle hjelpe meg.. Instalasjonen var veldig enkel men jeg fikk litt hjelp på instalasjon av program selv om ikke det heller var så vanskelig (med eller uten terminal).. Dedikerte et par helger til å lære meg mest mulig og nå funker alt perferkt til hjemmebruk (lekser, filmer, musikk, youtube og alt det skittet). Men jeg har fremdels 2uløste problemer som gjør at jeg ikke kan 100% anbefale deg ubuntu og det er: 1) Jeg får ikke trådløst på skolen til å funke, men har hørt det er håp i den nye oppgraderingen til 8.10.. (Hvis ikke kommer det nok en post her snart) 2) Jeg sliter litt med oppløsningen når jeg kobler opp til prosjektor på skolen.. (Post om hjelp kommer snart) Disse 2 tingene er veldig viktig så du må velge selv hva du tør og prøve så får du se. Kan være alt funker perfekt for dg og kan være ingenting funker fordi du ikke orker/klarer å lære.. Lenke til kommentar
ungkar1 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Kan være alt funker perfekt for dg og kan være ingenting funker fordi du ikke orker/klarer å lære.. problemmet er at jeg ikke har tid til å lære det med det første ser jeg og jeg kjenner ingen andre som har linux og om jeg for problemmer fikser jeg det ikke selv. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 1) Jeg får ikke trådløst på skolen til å funke, men har hørt det er håp i den nye oppgraderingen til 8.10.. (Hvis ikke kommer det nok en post her snart) Hva slags nettverksløsning kjører de? Har ikke hørt om noe nettverk 8.04 ikke kan koble seg til ett ut av boksen. Lenke til kommentar
Pro-V1* Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 jeg vil faktisk si jeg er i perfekt posisjon til og gi deg svar så here goes:) Jeg bestilte helt ny laptop til skolestart og hadde kun erfaring med windows før.. MEn jeg gadd faktisk ikke bruke 1k + på windows når alle sier vista suger og windows xp er godt oppi tusenlappen dyr. Så jeg valgte å prøve ubuntu siden jeg kjenner en kamerat som har det og skulle hjelpe meg.. Instalasjonen var veldig enkel men jeg fikk litt hjelp på instalasjon av program selv om ikke det heller var så vanskelig (med eller uten terminal).. Dedikerte et par helger til å lære meg mest mulig og nå funker alt perferkt til hjemmebruk (lekser, filmer, musikk, youtube og alt det skittet). Men jeg har fremdels 2uløste problemer som gjør at jeg ikke kan 100% anbefale deg ubuntu og det er: 1) Jeg får ikke trådløst på skolen til å funke, men har hørt det er håp i den nye oppgraderingen til 8.10.. (Hvis ikke kommer det nok en post her snart) 2) Jeg sliter litt med oppløsningen når jeg kobler opp til prosjektor på skolen.. (Post om hjelp kommer snart) Disse 2 tingene er veldig viktig så du må velge selv hva du tør og prøve så får du se. Kan være alt funker perfekt for dg og kan være ingenting funker fordi du ikke orker/klarer å lære.. xp er gratis.. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 xp er gratis.. Det du sier er at hvis man stjeler en ting, er det blitt gratis? For at en ting skal være gratis, må produsenten av produktet godkjenne at du får det for kroner 0. Det er ikke du som bestemmer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå