Birdielòl Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hey Skal få hjelp med bygging av en pc men lurte på om det er best med windows XP eller Windos Vista? eller er det bare opp til hva du liker;) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Nå er Vista så pass gammelt, at drivere osv er bra i Vista. Jeg greier å spille godtnok på min Vista maskin, men du vil sikkert merke litt bedre ytelse med XP. Men jeg bryr meg ikke så veldig. Spørs også hvliken hardware du har. Lenke til kommentar
Birdielòl Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Nå er Vista så pass gammelt, at drivere osv er bra i Vista. Jeg greier å spille godtnok på min Vista maskin, men du vil sikkert merke litt bedre ytelse med XP. Men jeg bryr meg ikke så veldig. Spørs også hvliken hardware du har. Er det ikkno sånt at hvis du har over 4gb minne må du ha vista? ellns;p Lenke til kommentar
Nesjen92 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Nå er Vista så pass gammelt, at drivere osv er bra i Vista. Jeg greier å spille godtnok på min Vista maskin, men du vil sikkert merke litt bedre ytelse med XP. Men jeg bryr meg ikke så veldig. Spørs også hvliken hardware du har. Er det ikkno sånt at hvis du har over 4gb minne må du ha vista? ellns;p Du må ha 64 bit Lenke til kommentar
Birdielòl Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Nå er Vista så pass gammelt, at drivere osv er bra i Vista. Jeg greier å spille godtnok på min Vista maskin, men du vil sikkert merke litt bedre ytelse med XP. Men jeg bryr meg ikke så veldig. Spørs også hvliken hardware du har. Er det ikkno sånt at hvis du har over 4gb minne må du ha vista? ellns;p Du må ha 64 bit Hva er forskjellen på 32 bit og 62 bit? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Egentlig bare at du kan ha 4GB og mer minne. Men ellers er det bare drivere som du må ha 64-bits for. og det kan bli et problem for noen. Men 32-bit programmer virker helt fint. Lenke til kommentar
Birdielòl Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Egentlig bare at du kan ha 4GB og mer minne. Men ellers er det bare drivere som du må ha 64-bits for. og det kan bli et problem for noen.Men 32-bit programmer virker helt fint. Okei takkf or svaret;) Lenke til kommentar
rape victim Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hold med xp du, er det beste, fram til Microsoft får fikset de småfeilene som ligger i Vista. Jeg personlig vil si at Xp, er mye mer brukervennlig, der man kan konfigruere og tilpasse sin egen pc, mens vista ser knallbra ut i overflaten, men kan ikke gjøre noe som helst nyttig med det. Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hold med xp du, er det beste, fram til Microsoft får fikset de småfeilene som ligger i Vista.Jeg personlig vil si at Xp, er mye mer brukervennlig, der man kan konfigruere og tilpasse sin egen pc, mens vista ser knallbra ut i overflaten, men kan ikke gjøre noe som helst nyttig med det. Enig. windows XP, ER raskere på det aller meste. Det er også mindre "mas". Har sett at Vista popper opp hver eneste gang du skal installere et program, den krasjer når du minst venter det, og inneholder svært mye dilldall på desktopen som treiger ner oppstart og generellt bruk. Du kan såklart slå av dette. Det alller beste hadde såklart vært å legge inn linux på maskinen, men det er en annen sak Lenke til kommentar
chirsso Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 XP! Vista Foretrekker XP. Vista ser bra ut på overflaten, XP er bedre på innsiden. Tipper Vista kommer i mer ferdig utgave med Windows 7 Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg bruker Vista Ultimate 32bit. Har aldri opplevd at den har krasjet, eller andre problemer. Har skrudd av UAC så får ikke så mange popups Har ikke noe religiøst forhold til operativsystemer. Bruker det som passer til mitt behov. (Xubuntu på den gamle laptopen, freenas på filserveren, Vista på htpcen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå