Gå til innhold

Windos XP eller Vista

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er Vista så pass gammelt, at drivere osv er bra i Vista. Jeg greier å spille godtnok på min Vista maskin, men du vil sikkert merke litt bedre ytelse med XP. Men jeg bryr meg ikke så veldig.

Spørs også hvliken hardware du har.

Er det ikkno sånt at hvis du har over 4gb minne må du ha vista? ellns;p

Lenke til kommentar
Nå er Vista så pass gammelt, at drivere osv er bra i Vista. Jeg greier å spille godtnok på min Vista maskin, men du vil sikkert merke litt bedre ytelse med XP. Men jeg bryr meg ikke så veldig.

Du må ha 64 bit

Lenke til kommentar

Du må ha 64 bit

Hva er forskjellen på 32 bit og 62 bit?:p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hold med xp du, er det beste, fram til Microsoft får fikset de småfeilene som ligger i Vista.

Jeg personlig vil si at Xp, er mye mer brukervennlig, der man kan konfigruere og tilpasse sin egen pc, mens vista ser knallbra ut i overflaten, men kan ikke gjøre noe som helst nyttig med det.

Lenke til kommentar
Hold med xp du, er det beste, fram til Microsoft får fikset de småfeilene som ligger i Vista.

Jeg personlig vil si at Xp, er mye mer brukervennlig, der man kan konfigruere og tilpasse sin egen pc, mens vista ser knallbra ut i overflaten, men kan ikke gjøre noe som helst nyttig med det.

Enig. windows XP, ER raskere på det aller meste. Det er også mindre "mas". Har sett at Vista popper opp hver eneste gang du skal installere et program, den krasjer når du minst venter det, og inneholder svært mye dilldall på desktopen som treiger ner oppstart og generellt bruk. Du kan såklart slå av dette.

Det alller beste hadde såklart vært å legge inn linux på maskinen, men det er en annen sak :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bruker Vista Ultimate 32bit.

Har aldri opplevd at den har krasjet, eller andre problemer.

Har skrudd av UAC så får ikke så mange popups ;)

Har ikke noe religiøst forhold til operativsystemer.

Bruker det som passer til mitt behov.

(Xubuntu på den gamle laptopen, freenas på filserveren, Vista på htpcen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...