Gå til innhold

Bare engelsk musikk

Huskarl

Anbefalte innlegg

Er enig her altså. Kan jo være noe med at jeg er en metalfyr at jeg tenker på det slik. Dimmutekstene er jo omtrent umulig å synge med til, kunne godt vært gresk her for meg. Rammstein derimot gjør tysken til at musikken blir mer skarp, har du hørt ''du hast'' og oversettelsen '' you hate''? ble ikke helt det samme spør du meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BTW, indietrash, du er fra samme kommune som meg (har du på dæ Myrebunaden? ;p ).

befinner meg i Narvik nå for tida, og kommer fra Sannan ved siden av Alsvåg - så jeg har vel strengt talt aldri hatt på meg Myrebunad ;)

har du hørt ''du hast'' og oversettelsen '' you hate''?

nei. hovedsaklig fordi jeg betviler dens eksistens da "hast" betyr "har", ikke "hate" - og at låten ikke på noe tidspunkt handler om eller omtaler "hat(e)".

Endret av indietrash
Lenke til kommentar

Er det viktig at folk skjønner hva teksten inneholder? Det finnes såklart ikke noe fasitsvar, men jeg kan tenke meg at et lite flertall liker å forstå teksten de hører. For min egen del bryr jeg meg ikke. Så lenge det høres bra ut er jeg fornøyd, enten det måtte være spansk, engelsk eller japansk.

Lenke til kommentar

Leter du litt så finner du nok musikk på forskjellige språk. Polen har for eksempel en ganske feit reggaescene (på polsk) men er jo forstålig at denne ikke sprer seg over hele kloden da det ikke er allverdens med fans og penger og hente utenfor Polen.

Jeg bor i Venezuela og her går stortsett alt på spansk, nesten bare musikk fra Venezuela og Colombia og noe argentinsk, spansk, mexicansk osv.

Lenke til kommentar
nei. hovedsaklig fordi jeg betviler dens eksistens da "hast" betyr "har", ikke "hate" - og at låten ikke på noe tidspunkt handler om eller omtaler "hat(e)".

vel her er Du Hast,

og her er You hate

Vet at ''du hast'' betyr ''du har''. Men ''du hasst'' som uttalles nesten likt betyr ''you hate'', så de syntes det hørtes bedre ut(?)

Lenke til kommentar
BTW, indietrash, du er fra samme kommune som meg (har du på dæ Myrebunaden? ;p ).

befinner meg i Narvik nå for tida, og kommer fra Sannan ved siden av Alsvåg - så jeg har vel strengt talt aldri hatt på meg Myrebunad ;)

har du hørt ''du hast'' og oversettelsen '' you hate''?

Hehe, jeg vet godt hvor Sannan er ;) Oldeforeldrene mine bodde der da jeg var liten, og gamlingen har kjøpt huset etter dem ;)

Når det gjelder den engelske versjonen av Du Hast, så eksisterer den (og den heter faktisk også You Hate). Tror den var med som bonusspor ellerno på enkelte utgaver av Sehnsucht. Sjekk linken for å høre den.

http://www.youtube.com/watch?v=yfrSQqTaOvU

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så mye engelsk musikk? Til og med folk fra ikke-engelske land lager jo engelske tekster. Blir så ensformig, dessuten er ikke engelsk sangens språk, det er italiensk!

Synes tysk er mye kulere ved metal, ta Rammstein f.eks, høres så rått ut med de lange R-ene!

Så hva mener dere?

Jeg syns norsk er råfett i metal jeg.

Edit: Egentlig, så er norsk jævli awesome generelt.

Endret av Tullut
Lenke til kommentar
Hvorfor er det så mye engelsk musikk? Til og med folk fra ikke-engelske land lager jo engelske tekster. Blir så ensformig, dessuten er ikke engelsk sangens språk, det er italiensk!

Synes tysk er mye kulere ved metal, ta Rammstein f.eks, høres så rått ut med de lange R-ene!

Så hva mener dere?

Italiensk er egentlig bare operaspråket.

Engelsk brukes som musikkspråk fordi det er det språket som snakkes i flest land.

Jeg synes ikke tysk metal er kult, jeg synes det er harry. Sånn er det, hver sin smak. :)

Lenke til kommentar
Jeg syns norsk er råfett i metal jeg.

Edit: Egentlig, så er norsk jævli awesome generelt.

Det var jo vi som fant opp svartmetal og ''satanmusikk'' så norsk går naturlig inn der :)

Nja, strengt tatt var det vel engelske Venom som "fant opp" svartmetall, selv om moderne svartmetall i stor grad riktignok er et produkt av den norske varianten av svartmetall ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...