Gå til innhold

Måle load temp (stess) på CPU og skjermkort

vetting

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PRIME95 kjører prosessoren på 100%, så da vil du få maksimal tempratur, men det støtter kun 2 kjerner, så er det noe som støtter 4 kjerner også??

Jeg har ikke vært borti noe program som kjører skjermkort på fult, men crysis benchmark: alt på fult, bør kjøre GPU rimelig bra xD^^

Tror den nyeste prime95 bruker alle 4 kjernene. Når jeg testen den i går så sto alle kjernene på 100% i oppgavebehandling.

alle kjernene lå pa ca 50 grader under testen (prime95) målt med realtemp og everest ultimate.

Lenke til kommentar
PRIME95 kjører prosessoren på 100%, så da vil du få maksimal tempratur, men det støtter kun 2 kjerner, så er det noe som støtter 4 kjerner også??

Jeg har ikke vært borti noe program som kjører skjermkort på fult, men crysis benchmark: alt på fult, bør kjøre GPU rimelig bra xD^^

Tror den nyeste prime95 bruker alle 4 kjernene. Når jeg testen den i går så sto alle kjernene på 100% i oppgavebehandling.

:thumbup:

Lenke til kommentar

For skjermkort kan du bruke RivaTuner for å måle temp. Du kan ha den i OSD (OnScreenDisplay) og f.eks kjøre en runde 3dmark. Da kan du se temperaturet på skjermkortet underveis, mens du er i full 3D. Du kan også stresse skjermkortet med "ATI Tray Tools" (funker på nvidia og ati).

Ellers kan du bare google "GPU stress test", da finner du en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...