toshast Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Hvordan kobler jeg xboxen eliten min til forsterkeren ved hjelp av optisk lyd? Jeg har kjøpt inn en optisk kabel og fikk med overgangen med xboxen.. Men når jeg har koblet det til kommer det fremdeles ingen lyd fra høytalerene? Hvordan kobler jeg den til. Og evt. andre ledninger som trengs for å gjøre det? Mvh, toshast Endret 24. oktober 2008 av toshast Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hugsar ikkje heilt når eg gjorde dette, men er det nokre innstillinger som må endrast? Prøv å gå inn i System, Audio og rot litt rundt der. Lenke til kommentar
toshast Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Hugsar ikkje heilt når eg gjorde dette, men er det nokre innstillinger som må endrast? Prøv å gå inn i System, Audio og rot litt rundt der. Finner bare 3 forskjellige innstillilinger. Digital stereo, dolby digital 5.1 Dolby digital with WMA Pro. Jeg har ikke et 5.1 oppsett men hvilken av de alternativene skal den stå på? Og trenger jeg noen kabel mellom tven og forsterken? Er det ikke nok med en optisk kobling mellom Xbox og Forsterker? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Då vel du Digital Stereo, det skal være nok med kabel mellom konsoll og forsterkar ja. Kva kopling har du til TV-en? S-Video, komponent, HDMI? Du er sikker på at forsterkaren står på rett kanal og at alt er stilt inn riktig? Endret 24. oktober 2008 av Zeph Lenke til kommentar
toshast Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Har HDMI til TV-en. Men har ikke optisk på forsterkeren fant jeg ut, men på cdspilleren som er koblet sammen med forsterkeren. Helt det samme merket, så det skulle vel da fungere? Altså: HDMI fra xbox -> TV Optisk fra xbox -> ONKYO Cd spiller ONKYO cd spiller -> forsterker i CD inputen. Er det rett eller? Eller burde cd spilleren være koblet inn i en annen inngang på forsterkeren? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Så sant det er ein inngang og ikkje utgang du har på CD-spelaren så skal det gå bra. På Xbox-en vel du Digital Stereo, på CD-spelaren vel du Digital Toslink eller noko sånt, på forsterkaren vel du CD (om du brukar den inngangen). Skal fungere det. Kva inngang du brukar på forsterkaren betyr ingenting, du vel jo sjølv kanal på forsterkaren vel avspeling. Endret 24. oktober 2008 av Zeph Lenke til kommentar
toshast Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Så sant det er ein inngang og ikkje utgang du har på CD-spelaren så skal det gå bra. På Xbox-en vel du Digital Stereo, på CD-spelaren vel du Digital Toslink eller noko sånt, på forsterkaren vel du CD (om du brukar den inngangen). Skal fungere det. Kva inngang du brukar på forsterkaren betyr ingenting, du vel jo sjølv kanal på forsterkaren vel avspeling. takker Men et spørsmål, som ikke har noe med tema å gjøre. For å spille Team Doubles, hvilken Map Pack trenger jeg? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Har ikkje peiling, antar det er snakk om eit spel her. Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hvis du ikke har 5.1 oppsett så kan du vel bare bruke den røde og hvite audio kabelen rett inn i forsterkeren? Enkelt og greeeit. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) eh, glem det. som Paulkemp sier, det ser ikke ut som du trenger optisk når du ikke har mulighet til 5.1 lyd. bruk den hvite og røde ledningen Endret 24. oktober 2008 av audi_a8 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 hvorfor kan du ikke koble den optiske kabelen til forsterkeren? Men har ikke optisk på forsterkeren fant jeg ut Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Har HDMI til TV-en. Men har ikke optisk på forsterkeren fant jeg ut, men på cdspilleren som er koblet sammen med forsterkeren. Helt det samme merket, så det skulle vel da fungere? Altså: HDMI fra xbox -> TV Optisk fra xbox -> ONKYO Cd spiller ONKYO cd spiller -> forsterker i CD inputen. Er det rett eller? Eller burde cd spilleren være koblet inn i en annen inngang på forsterkeren? 1. Det er ingen mulighet for å gå veien om CD spilleren med et signal. CD spilleren har bare utganger. 2. Ikke noe poeng med toslink (optisk digitalt) når du ikke bruker 5.1. Kjør hvit og rød rett til forsterkeren. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Det spørs kor god DAC-en i Xbox-en er i forhold til DAC-en i forsterkaren det. Digitale signaler er på ingen måte forbehaldt surround. Ellers var det det samme eg spurte om lengre oppe, om du hadde inngang eller utgang på spelaren. Lenke til kommentar
toshast Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Bruker bare rød hvit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå