Krinoline Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Heihei, jeg har vanskeligheter for å bestemme meg om jeg vil ha fysikk 2 på videregående. Har gått på kurset en stund og lurer på om jeg burde bytte til et annet fag. Interessen er middelmådig, men tenker mest på videre studier. Jeg vurderer nemlig en rekke studier med relativt høye inntakskrav, og da lurer jeg på om det er lurt å fortsette med fysikken selv om standpunkt og eventuelt eksamenskarakteren trekker litt ned på snittet? Synes det er vanskelig, og får ingen hjelp hjemme, så jeg bruker masse energi på å forstå det. Kanskje det er mer taktisk å ta et annet fag for å løfte snittet? Jeg kan også droppe faget helt og få et mer avslappet år, men ja... hva synes dere? Lenke til kommentar
JesperA Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Vil jo si det kommer helt ann på hva du vurderer etter videregående. Om du skal inn på et studium som ikke krever fysikk og det er helt unødvendig burde du jo valgt et som trakk opp karakterene dine. Vurderer du derimot noe som krever dette må du jo rett og slett ha det. Lenke til kommentar
Krinoline Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Vil jo si det kommer helt ann på hva du vurderer etter videregående. Om du skal inn på et studium som ikke krever fysikk og det er helt unødvendig burde du jo valgt et som trakk opp karakterene dine. Vurderer du derimot noe som krever dette må du jo rett og slett ha det. Nei, det er ikke der interessen ligger, så skal sannsynligvis ikke studere det videre. Men er ikke veldig kynding på de nye inntaksreglene... vet at fysikk 2 utgjør 1/4 av realfagspoengene. Det er 1 ekstra poeng på alle karakterene, kanskje det ville trukket opp karakterene allikevel? Veldig usikker... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jobb mer. Det er stort sett alltid svaret. Forøvrig er det _ingen_ studier som krever at du har hatt Fysikk 2. Kun fysikk 1. Lenke til kommentar
Ad Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Hvorfor ikke bare ta et mye lettere fag som f.eks geofag eller biologi? Her får du 0,5 studiepoeng og det er sannsynligvis lettere å få god karakter. Bedre med f.eks 5 eller 6 i karakter + 0,5 poeng, enn 4 i karakter + 1 poeng. Husk også at du maks kan ha 4 realfagspoeng, så hvis du allerede har hatt en del realfag, så er det ikke umulig at poenget fra fysikk kommer over denne kvota. Da er det jo ikke vits i det hele tatt. EDIT: Forøvrig var det sånn jeg gjorde det, og nå har jeg mer tid til de andre fagene. Fysikk er utrolig spennende, men det tar mye tid. Endret 25. oktober 2008 av Ad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå