Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den perfekte russebilen for to?

Anbefalte innlegg

Siden det kun er et halvt år til russetida, og jeg for en gangs skyld vil være tidlig ute med noe, ble russebil kjøpt inn i dag. Den er av merket Volkswagen, og er veldig godt kjent fra blant annet Herbie-filmene og fra tv-serien Pelle Politibil.

Nettopp, du gjetta riktig! Jeg snakker om ei Volkswagen Boble!

post-108681-1224861740_thumb.jpg

For å gjøre siden rask å loade(da det blir mange bilder) blir alle bilder lagt i spoilers.

Før modding:

post-108681-1224861926_thumb.jpg

post-108681-1224861930_thumb.jpg

post-108681-1224861935_thumb.jpg

Etter modding:(foreløpig: skisse)

post-108681-1224869383_thumb.jpg

Det som skal gjøres er å fikse opp interiøret, male den rød og sette inn anlegg!

Planen er å montere en eller to 12" i bagasjerommet bak, og det skal monteres diverse høyttalere rundt om kring.

Fakta om bilen før fiksing:

-Går ikke reint

-Er stygg

-Har Golf seter foran med jævlig stygge setetrekk

-Er slitt innvendig

-Løse matter på gulvet

-Har ikke lyd innebygget

-Har stygt bagasjerom bak

-Litt overflaterust

Fakta om bilen etter fiksing:

-Den er DRITFET

-Overflaterust er borte

-Røde biltema-setetrekk foran og bak

-Skitbra lyd

Endret av conflict
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I morra skal jeg begynne. Han jeg deler bilen med bor langt f%#& uti skogen, så han får muligens ikke blitt med.

Det som skal gjøres andre dag er å ta før-bilder av den, skru ut alle seter, fikse gulvet SKIKKELIG, montere setetrekk, montere seter.

Tredje dag blir forhåpentligvis starten på basskassa :D

Lenke til kommentar

Dag to er her og jeg har starta såvidt på interiøret gulvet. Mattene var helt løse, så jeg "gaffa" dem oppetter veggen. Jeg har også begynt å tenke litt på hvordan basskassa skal bli. Vil ha hovedsaklig svart, med røde detaljer. Kanskje vi skal ha røde griller? Kanskje det blir røde elementer? Muligens røde lys? Det blir ihvertfall noe vi ser på seinere.

Her et et førsteutkast av drømmekassa:

post-108681-1224947014_thumb.jpg

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Dag ehm 3? Jeg har lekt litt med et fleecepledd, og avkapp som ble igjen etter oppussing av rommet, og tror jeg har laget ei dugelig bass"kasse". Dvs jeg har laget et lokk over bagasjerommet bak baksetet, som jeg håper vil funke som kasse. Siden vi ikke har kjøpt høyttalere enda, blir det ikke så spennende bilder, men det er ihvertfall bilde av selve lokket - innenfra og utenfra.

post-108681-1225030570_thumb.jpg

post-108681-1225030599_thumb.jpg

post-108681-1225030626_thumb.jpg

post-108681-1225030670_thumb.jpg

post-108681-1225030872_thumb.jpg

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Ser rimelig bra ut detta, kul ide til russebil! :) Er noen jenter oppi her som skal ha boble og, men de er fem .. Har en bitteliten følelse om at det kan bli trangt :p Men kult design, svart og rødt går jo bra sammen og (i likhet med mye annet)! Hvordan ser dørsidene ut? Tenkt å gjennomføre designet fra setene og stereoen der?

Lenke til kommentar

Faen ta diskusjon.no som sletter innlegget mitt!

Kort sagt, bilen kosta 9500, og i løpet av dagen vil vi ha brukt omtrent 12 totalt. Hvorfor er du uenig med fargevalget? Det skal være en rød bil, så rødt interiør er vel bare ekstremt passende? :)

Skal fikse sidedørene skikkelig. Gidder ikke å skrive det på nytt, men jeg klarer å få frem konturene hvis jeg vil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...